icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4097 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4097 inlägg
    4 juli 2016 22:54

Jag äter inte heller upp mina MK...bara i yttersta nödfall....men vill ändå registrera rätt. Har inte alltid stegräknaren på mig vid annat än promenader.

Idag gjorde jag lite övrigt före klippet så den blev kvar i fickan.

Noterar dock den aktiva tiden med klippningen. Avdrag för paus m.m.

• Veteran
    1186 inlägg
    5 juli 2016 08:05

Jag brukar räkna med att min basala förbränning är ca 1600 kalorier och jag behöver äta ca 2100 kalorier för att hålla vikten, och all rörelse man gör utöver det med hushållsarbete, hänga tvätt, handla, dammsuga, städa mm gör jag varje dag. Det ingår liksom i mitt vanliga rörelsemönster, och har alltid gjort. Det är ingen ny aktivitet, utan det gjorde jag även innan jag gick ner.

Jag har använt en aktivitetsmätare som räknat ut kaloriförbrukningen beroende på hur aktiv jag varit, och även vikt, ålder, kön, längd är avgörande för hur många kalorier man förbrukar. Jag brukade förbruka mellan 2200-2600 kalorier/dag enligt den. Så ca 100-500 extra kalorier/dag trots att jag trodde att det skulle bli mycket mer.

Jag har alltid varit aktiv, men jag har aldrig gått så många steg som nu. Jag går ca 7-10 km/dag enligt stegräknaren. Det krävs rätt så mycket aktivitet för att förbruka allt man stoppar i sig, och jag tror många har lätt för att underskatta vad man äter men överskatta aktiviteten.

Det problemet har ju inte du, för du har gått i mål och håller vikten jättebrasmiley

Det är mina tankar, men du räknar naturligtvis som du villsmiley

Det får nog bli ett blogginlägg om detta ämne, jag är nyfiken på hur andra räknar.

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    5 juli 2016 20:28

Äntligen power pilater på 75 minuter idag samt en promenad på 40 minuter kom nyss hem för nu är det visst fel på batteriet så det tog han med sig jag som köpte nytt för inte så längesedan för 1000 kr. Va ledsen man blir det tar visst aldrig slut med denna eländesbil snart skrotar jag den tror jag ... det känns så just nu i alla fall.

• Veteran
    1186 inlägg
    5 juli 2016 20:50

Aregnisw är det inte garanti på ditt batteri, det brukar vara minst ett år.

• Veteran
    4097 inlägg
    5 juli 2016 20:58

Idag har jag först fraktat bort tegelsten från vårt gamla växthus, borstat och målat väggen. Lyft och kört fram ny sten till rabatter. Lyft och kört jordsäckar , lyft och kört tunga krukor, krattat och grävt i aktiva 335 min.  Det registrerar jag med avdrag för fika och middag. Inte har jag varit stilla i allafall. Nöjd. 👍

Min utmaning 30-min /dag klarar vi alla med bravur.👏

• Veteran
    1186 inlägg
    5 juli 2016 21:04

Min motionstid idag är 116 minuter, 12 042 steg, 8,43 km och -343 kaloriersmiley

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    6 juli 2016 06:55

Jo paloma det är garanti på batteriet men när det är nytt så brukar det inte ladda ur om det inte är något annat stort fel på bilen så det känns sådär du ....

• Veteran
    1269 inlägg
    6 juli 2016 09:49

Bella förlåt att jag inte rap. tidigare det blev 18,5 tim.  Vi har haft gäster så det mesta har jag glömt bort.

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    6 juli 2016 17:10

Idag blev det 65 minuters promenad i den kvava luften tjeck.

• Veteran
    4097 inlägg
    6 juli 2016 19:40

Inga problem Rosann.....du får din 🌹

Helt enligt stegräknaren:   

Idag gick jag före bilen i 28 raska minuter. Sen tog jag alla chanser att gå så långt som möjligt när vi var på köpcentret. Efter det har jag varit hos grannarna och vattnat i växthuset. Totalt blev det 7957 steg, 136 minuter, -286 kcal, 4,38 km. Häpp ! 👍