icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4097 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    8086 inlägg
    21 juli 2016 09:11

Känner mig så negativ! Ont i en höft och låter bli att promenera, så nu är det nästan bara vattenträning som gäller och så lite gym.

• Veteran
    2322 inlägg
    21 juli 2016 09:23

ja  de  är  så jobbigt  när man har  ont  lika  här med "babs2" jag har  ju problem  att  gå, Tanken  var  gå  till  gymmet, men   de  ska  bli i  augusti. Men jag  år  lite  iaf fast  de  gör  ont. Få göra  de  man kan ha  en bra  torsdag  alla

• Veteran
    4097 inlägg
    21 juli 2016 10:01

Allt är bättre än inget pralin...och det är inte så " bara" babs2 👍

Detta är  inte en tävling så hoppas det inte stressar er , hur vi redovisar....mest för vår egen skull.

Meningen är ju att vi ska hålla oss igång minst 30 min / dag. Pepp 👏💐

• Veteran
    8086 inlägg
    21 juli 2016 14:56

Jag behöver bli lite stressad eller påpetad! Idag tog sambon faktiskt initiativ till en promenad. Jag hade råkat nämna att sjukgymnasten förelog att jag skulle ta rullatorn för att klara ryggen och höften och TJOSAN vad det var härligt. Gick c:a 1,5 km på 30 min UNDERBART!

• Veteran
    1186 inlägg
    21 juli 2016 20:27

Dagens aktivitet: 9034 steg, 90 minuter, 6,3 kmsmiley.

• Veteran
    4097 inlägg
    21 juli 2016 22:40

Min stegräknare säger 130 min, 4800 steg och 2,64 km. Då har jag gått här hemma, på stan och hoppade av och gick hem sista biten när vi varit ute. Nöjd 👍 

Mitt övergripande mål är att klara månadens utmaning...och det går numera lätt.👏

• Veteran
    8086 inlägg
    22 juli 2016 12:21

3 vattenpass: Aqua Classic ute 45 min sen Pilates och AiCHI inne 30 min vardera, sen gick bussen ifrån mig, så jag fick gå till stan c:a 1,5 km

• Veteran
    4097 inlägg
    22 juli 2016 16:22

Härligt babs2 😆👍

• Veteran
    4097 inlägg
    22 juli 2016 20:18

Stegräknaren säger 103 altiva minuter...4343 steg , 2,39 km, då jag bl.a gått emellan 4 olika gravar och satt blioomor. Gått mellan huset och husbilen ( packat  och städat inför...) vattnat och dragit slangen runt hela tomten. Nöjd.👍

• Veteran
    2322 inlägg
    23 juli 2016 09:59

har  varit lite  mer  rrörlig några  dagar går md  stavar lite bättre stöd så jag  försöker  kämpa på. Märker  när jag  drar  matvagn känns  de  bättre så rullator  kanske  är  tänka på. Men jag  försöker se  framåt  endå.