Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.
Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.
Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....
Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12
Vill DU hänga med mig ?
1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.
2. Inrapportering hit av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad
Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.
3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)
4. Vinst = Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....
med möjlighet till hela 12 st / deltagare.
OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Utförd utmaning / månad = 🌹
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
Tim./mån: 13,5 15,5 14,5 15,5. 15,0 15,5 15,0 15,5. 15,5 15,0. 15,5 15,0 2,0
Deltagare Dec. Jan. Febr. Mar. Apr. Maj Juni. Juli Aug. Sept. Okt. Nov . Dec.
Bella50 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
babs2. 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Tita. 🌹 🌹 🌹 🌹. 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
aregnisw 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Roosan 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
pralin 🌹
krissan2 🌹 🌹
biggan1e. 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Meltem 🌹 🌹
Rogann 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
paloma 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹 🌹
Lovis 🌹 🌹
Amiechan
Michelly
Idag gick jag en rask promenad före bilen...och sen på två marknader i 63 minuter/ 4895 steg.
Efteråt har jag grävt, planterat och hjälpt maken med gjutningen i 180 minuter/ 3043 steg. Nöjd 👍
Idag kände jag mig lite frusen när jag cyklade till jobbet så det gick i slowmotion och när jag kom hem för vi fick sluta tidigare idag så tog jag en promenad till affären men det blev i alla fall 90 minuters aktivitet plus att jag stod och lagade mat när jag kom hem har käkat vitlök nu så hoppas jag klarar mig från någon sjukdom.
Oj, vad många slag med slägga det blivit idag. Jag krossar teglet lite finare nu...som överlager i växthuset. Vi har hjälpts åt med gjutningen och det har blivit 345 aktiva minuter idag . Nöjd 👍...och det känns i baklåren ikväll....men det är bara på't igen imorgon.
Idag blev det en skön svettig promenad på ca 70 minuter kände mig bättre när jag kom hem.
Vad härligt aregnisw att du inte blev sjuk. 👍
En repris på gårdagen , som även innefattar en promenad i 29 minuter , 3285 steg t.o.r brevlådan + 310 minuter sten och tegeljobb....då står man mycket still och böjd med släggan. Totalt har jag ändå gått 6224 steg. Nöjd 👍
Gick 70 minuters rask promenad idag också i det fina vädret.
Idag gick jag 30 min före bilen och senare har jag krossat tegel, flyttat stora stenblock i 270 min. Fick ihop totalt 8483 steg , trots att jag stått mycket still med släggan.
Nöjd 👍
Skriver lite i förväg här att jag kommer att träna mitt pass idag styrka 15 minuter och pilates i 45 minuter men tar det lite lugnt i alla fall. längtar så efter att komma igång igen
Kära hjärtanes! Har vi bytt månad???
Åkte hemifrån till Stockholm 1/9 och det enda som fanns i mitt huvud då var ska jag eller ska jag inte starta i tjejmilen??? Kom hem 5/9 och först idag har jag fattat att vi bytt månad.
Jag motionerade 1540 min dvs 25 tim 40 min under augusti vilket ger 49,7 min/dag, bästa resultatet hittills, men tyvärr för sen rapport!