icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4095 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    13 september 2016 18:33

Hoppade över min träning på jobbet idag men cyklat 45 min samt promenad 45 minuter totalt 90 minuter nöjd med detta.

• Veteran
    4095 inlägg
    13 september 2016 22:14

Fortsatt med målning vilket inte ger så många steg...men väl minst 6 aktiva timmar. 360 minuter.

registrerar det som shopping...det kan nog vara jämförbart 😬👍 nöjd 

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    14 september 2016 06:51

Blir enbart cykel till jobbet cykel till stan o hem så totalt kommer jag upp i ca 70 minuters aktivitet idag. yes

• Veteran
    4095 inlägg
    14 september 2016 06:56

Trots att jag mest "stod still" och målade igår , kröp vikten ner med -4 hg 🤔...och t.o.m. - 6 hg vid första påstigningen. Då flyttade jag ut den i ljuset...och det fick bli -0,4 som dagsnotering. Inte illa det 👏

• Veteran
    4095 inlägg
    14 september 2016 21:55

En repris av gårdagen...minst 6 aktiva målartimmar / 360 minuter. Nöjd 👍

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    15 september 2016 06:29

Idag blir det enbart cykling igen ska försöka börja träningen nästa vecka eventuellt men det beror på om jag känner mig helt frisk.

• Veteran
    4095 inlägg
    15 september 2016 07:04

Cykling är väl inte så " bara"...😬😧 gör en extra sväng om du inte tycker det räcker.

Allt är ju bättre än inget...👍

• Utmärkt medlem
    555 inlägg
    15 september 2016 18:47

Jag tog faktiskt en svettig promenad när jag kom hem men det var bra varmt.  Så det blev 60 minuter + att jag cyklade känner mig nöjd nu.

• Veteran
    4095 inlägg
    15 september 2016 22:29

Det blev verkligen " full dag" på bygget idag oxå. Började med att måla 4 fönster före kl 08...gräsklippning och lite övrigt  trädgårsarbete i 1tim.

Jag har målat, klättrat upp och ner i minst 7 timmar./ 420 minuter....men också hunnit med en fika med två grannar, en Sundowner.... Vi höll på till det började skymma vid 20:30. Nöjd med vad vi hunnit med.👍

• Veteran
    4095 inlägg
    18 september 2016 19:46

Under Årjängshelgen har jag totalt rört på mig 

fredag = 201 minuter. Gått både hemma och runt campingen

Lördag = 180 minuter cyklat t.o.r samt gått på marknaden.

söndag = 160 minuter  morgonpromenad på campingen.

När vi kom hem hoppade jag av och gick sista biten hem.

Nöjd 👏👍