icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Bella`s Nyårslöfte om 30 min / dag Utmaningen är AVSLUTAD

Veteran
4094 inlägg
7 december 2015 18:48

Jag har nu påbörjat 2:a året av min livsstilsförändring.

Det startade 5 /12 2014 med ett rökstopp , som gått smärtfritt.

Nu har jag börjat motionera minst 30 minuter /dag....

Jag tänker hålla på under hela 2016 t.o.m. 4/12 

Vill DU hänga med mig ?

1. Meddela mig här ...så lägger jag in dig i listan.

2. Inrapportering hit  av motionerad tid senast 1:a dagen i kommande månad

Du får alltså hålla reda på dina motionsminuter själv , under månadens gång.

3. Insats = MINST 30 min av din dag ( gärna mer)

4. Vinst =  Äran & 🌹 / mån. för alla som klarat målet för respektive månad....

med möjlighet till hela 12 st / deltagare.

OBS! Ni får lägga upp era motionspass som det passar er,men utslaget på 30 min x antal dagar/mån. blir det minst det antal tim och minuter , som står ovanför aktuell månad OBS!

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Utförd utmaning / månad = 🌹

🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

Tim./mån: 13,5  15,5  14,5  15,5. 15,0 15,5 15,0  15,5. 15,5  15,0. 15,5  15,0   2,0

Deltagare  Dec. Jan.  Febr.  Mar.  Apr.  Maj  Juni.  Juli  Aug. Sept.  Okt.  Nov . Dec.

Bella50       🌹    🌹    🌹     🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹                        

babs2.        🌹    🌹     🌹    🌹              🌹     🌹    🌹    🌹  🌹    🌹    🌹

Tita.            🌹    🌹     🌹    🌹.    🌹     🌹     🌹    🌹   🌹   🌹                                                                                                                                                  

aregnisw     🌹    🌹    🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                   🌹     🌹     🌹                                    

Roosan                        🌹     🌹   🌹      🌹     🌹                                                                 

pralin                                             🌹                                                                

krissan2                                 🌹   🌹                                                                                                                                                     

biggan1e.    🌹    🌹     🌹     🌹    🌹    🌹      🌹   🌹   🌹    🌹   🌹      🌹                       

Meltem                 🌹             🌹

Rogann                🌹     🌹    🌹    🌹                                                           🌹

paloma                 🌹     🌹    🌹    🌹      🌹     🌹    🌹   🌹    🌹                                                                                             

Lovis                      🌹     🌹                                                                                                    

Amiechan

Michelly

• Veteran
    4094 inlägg
    12 november 2016 22:48

Ja, tack så mycket ulla. Ska testa den soppan.

• Veteran
    2322 inlägg
    13 november 2016 09:22

små  korta  promenader har  de  blivit. 

• Veteran
    8084 inlägg
    13 november 2016 12:09

Inte tänker du väl sluta motionera 4/12? Blir det någon ny utmaning kanske?wink

• Veteran
    4094 inlägg
    13 november 2016 12:11

Nejdå...inte heller. Jag funderar på det babs2. Har du nåt förslag ? 

Jag har ju fått ihop jättemånga timmar på en månad...så varför inte dubblera tiden 🤔

Vad anser du ? 

• Veteran
    8084 inlägg
    13 november 2016 12:28

60 min per dag verkar mycket för min del, kanske kan nå 45 min. Vill ju gärna ha blomster.

Du har verkligen gjort ett bra jobb. Jag hoppas nu att jag själv är på samma väg. Det är nog 20 år sedan jag slutade röka, men vikten håller i sig dvs den har stigit från det jag fick förmaksflimmer. Dessförinnan hade jag hållit den ganska bra iåtminstone 5 år (över normalt BMI, ken rätt konstant)

• Veteran
    8084 inlägg
    13 november 2016 13:53

60 min motionscykel idag, men nu är jag slut!!!!

• Veteran
    4094 inlägg
    13 november 2016 14:20

Får fundera lite...och vissa dagar gör man mer, vissa mindre...för det får man ju lägga upp som man vill.

Slutsumman skulle bli 30-31 tim /mån...inte nåt oöverstigligt hinder 😲

Det med rökstoppet är en jättevinst eller hur ? Grattis 🌹👏...och jag firar 2år den 5/12. Stolt över mig själv.👍🌹

• Veteran
    8084 inlägg
    13 november 2016 15:08

Att sluta röka var jättesvårt, men ändå var det bar aatt sluta. Att gå ner i vikt är svårare - kunde man bara sluta att äta vore det ingen konst heller.wink

• Veteran
    4094 inlägg
    13 november 2016 17:05

Sant...men har vi klarat ciggen ska vi klara detta oxå.😆👍

Nu gick det ganska lätt för mig att sluta...och jag har inte varit i närheten av att vilja ta ett bloss igen.

Ju längre tiden går ju mer illa tycker jag det luktar vid "rökrutorna"...blä 😝

Takras av snö gånger tre här idag. Sammanlagt har det tagit 45 minuter. Tungt jobb. Nöjd 👍

• Veteran
    4094 inlägg
    14 november 2016 15:37

Idag tar jag en "fridag" eftersom jag varit "frissa" i flera timmar, umgåtts med väninnan, ätit gott och fikat. 👍