icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8084 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    2322 inlägg
    25 februari 2022 08:14
    52Stinas skrev den 24 februari 2022 18:03

Är det någon som har lika höga berg och djupa dalar på viktrapporteringen?

nog går de upp o ner allt. Men inte så mycket upp endå,har tillräckligt gå ner

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    25 februari 2022 14:19

Har min ätardag idag så jag har stt fart på en lchf ostkaka. Ska äta den med hallon och vispad grädde cheeky Har även gorgonzola och gräddädel när saltsuget sätter in. Till middag ska vi ha lax med ajvartäcke, omnomnom.....heart

• Veteran
    2322 inlägg
    27 februari 2022 09:44

tänk räcker att jag skippar fikabröd o godis, Inte för mycket bröd så kanske de händer nåt.   Märkt lite minus så de är tänka så nu då. smiley

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    27 februari 2022 12:48

Jag har börjat min fakir vecka idag, laddat upp med kött, smör och ägg. Det blir i princip samma mat varje dag men det är ok när det bara handlar om en vecka. Jag ska laga en gryta av något slag till gubben så kan han äta på den cheeky

• Veteran
    8084 inlägg
    28 februari 2022 11:12

Ja! Då är årets födelsedag avverkad. Tulpaner och prinsesstårta är avverkade. Middag blev vår favorit köttfärslimpa a la Blå Band med Pekas potatisgratäng, som sambon lagade.

Nu åter till vardagen!

• Veteran
    2322 inlägg
    1 mars 2022 08:33

nu blir de försöka igen ny månad.   heart de var 1 årskalas i helgen,men jag var duktig brukar inte vara problem när jag är bland  folk, de är när jag är hemma som de inte  går bra,så inte konstigt man ser ut som man gör när man är hemma mest.    heart

• Utmärkt medlem
    861 inlägg
    1 mars 2022 08:56
    52Stinas skrev den 24 februari 2022 18:03

Är det någon som har lika höga berg och djupa dalar på viktrapporteringen?

Absolut, just nu pikar det bara uppåt vet att vintern är min svåraste tid att hålla vikten. Under vår, sommaren, höst går jag nästan milen dagligen. Så då är det mer förlåtande att äta fel då och då. 

• Veteran
    1245 inlägg
    1 mars 2022 09:23

1mars, redan. Vart tar tiden vägen? Allt bara rullar på, än det ena och än det andra händer eller måste görs. 

IDAG frångick jag en regel ang rapporteringen. Alltid meddelat onsdagens vikt. Idag meddelade jag idag/tisdagens

siffra. Kändes lite glädjande.  Enligt mina uppgifter vägde jag den 1/2 106,8 idag den 1/3 104,4 dvs ett minus.

- 2,4 på 4 veckor dvs 0,6 kg/vecka.  Siffror som jag inte är van vid, därför sätter jag det på pränt. 

Måtte det inte bli samma bergbana som vanligt!

Sveriges Trädgård ståtar idag med klarblå himmel och strålande solsken. Temperaturen lämnar dock lite att önska,

3,3 plus men känns svalare. 
    HOPPAS ALLA FÅR EN BRA DAG!

( igår fick vi hem den nya stegen, så nu kan sotaren komma när som- och gubben orkar med att resa den- den gamla järnstegen blev för tung)

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    2 mars 2022 06:30

Fortsatt missnöjt ner och upp.. Men har tagit tag i lite bättre styrketräning, så kanske är det kroppen som samlar på sig lite just nu. Innan den förhoppningsvis blir bättre på att förbränna.. 

• Veteran
    4094 inlägg
    2 mars 2022 07:46
    babs2 skrev den 28 februari 2022 11:12

Ja! Då är årets födelsedag avverkad. Tulpaner och prinsesstårta är avverkade. Middag blev vår favorit köttfärslimpa a la Blå Band med Pekas potatisgratäng, som sambon lagade.

Nu åter till vardagen!

Då får man gratulera dig i efterskott babs2 💐💐💐