icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8084 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 2 mars 2022 08:03

Veckans rapport ( +1,4 kg ) är inte mycket att orda om....och inget annat än mina egna dåliga val.!

Baka baka liten kaka.....😬  

Blanda mjöl och vatten och du får lim...Tillsätt ägg och socker och det blir en kaka....Vart tar limmet vägen kanske ni undrar?

Det ska jag berätta..., det är det som får kakan att fastna på baken, höfterna och magen.

Orsak & verkan...

• Veteran
    1245 inlägg
    2 mars 2022 09:03

Vakna med sprutlackering, inte trevligt. 2 omgångar redan. 
    kan inte förstå vad det kan vara. Likadant f mindre än 2 veckor sedan. Då blev det 6 toabesök över dagen.sedan stopp. 

Som det är nu är det knappast lämpligt att åka in till lasarettet och träna. Toaletten ligger alldeles för långt bort från träningslokalen. 
    har iaf fått tid från fotvården före resan. Nu tyckte O att det var dags f honom också, så vi får se om det går att lösa. 

Har bokat in leverans av matlåda fr HelloFresh på lördag. Hoppas de kommer lite tidigare så vi kan iväg på kalas . Annars får vi köra hem ifrån kalaset om det dröjer. 

• Veteran
    2322 inlägg
    2 mars 2022 09:17

prata med dotter i går. Hon inte mått bra, feber hjärtaklappning men endå har hon jobbat. Fick i går besked att hon har giftstruma. Så de blev medicin. Så hon fick mottsats till mej överaktiv sköldkörtel.  Så jag blev lite ledsen ,ite de med nu. Man får inte vara glad .Vet hur jobbigt de är med hjärta o svettningar mm.  De var min tanke denna morgon.  Sen de där kriget på de ,de blir för mycket för min hjärna .heart

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    2 mars 2022 12:54

Denna vecka med sportlov och besök av barnbarnet 4 dagar. Jätteroligt hittat på olika aktiviteter,BIO med popcorne och godis som delades med Farmor, skräpmat MAX Hamburgare ,kyckling nuggets. Så TYVÄRR när kära barnbarnet åkte hem visade vågen + 1 kg. Så nu tillbaka till ordningen, lite jobbig att gå ner det man tidigare lyckats gå ner. Bara att köra igång igen Om än lite jobbigt. wink

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    2 mars 2022 13:47

Gått ner 0,6 kg denna veckan och det är jag nöjd med, huvudsaken det går åt rätt håll. Nu sitter jag och väntar på färdtjänsten, ska på första besöket med nya psykologen och påbörja KBT. Själen behöver sitt också smiley

• Veteran
    4094 inlägg
    2 mars 2022 17:44
    pralin skrev den 2 mars 2022 09:17

prata med dotter i går. Hon inte mått bra, feber hjärtaklappning men endå har hon jobbat. Fick i går besked att hon har giftstruma. Så de blev medicin. Så hon fick mottsats till mej överaktiv sköldkörtel.  Så jag blev lite ledsen ,ite de med nu. Man får inte vara glad .Vet hur jobbigt de är med hjärta o svettningar mm.  De var min tanke denna morgon.  Sen de där kriget på de ,de blir för mycket för min hjärna .heart

Det var inte roligt att läsa om. Hoppas hon får bra hjälp. Du har ditt och hon har sitt. Ni får hjälpas åt och stötra varann med varandras bekymmer. 

P.s. Jag är novis på struma Ds

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    2 mars 2022 17:53
    Bella50 skrev den 2 mars 2022 08:03

Veckans rapport ( +1,4 kg ) är inte mycket att orda om....och inget annat än mina egna dåliga val.!

Baka baka liten kaka.....😬  

Blanda mjöl och vatten och du får lim...Tillsätt ägg och socker och det blir en kaka....Vart tar limmet vägen kanske ni undrar?

Det ska jag berätta..., det är det som får kakan att fastna på baken, höfterna och magen.

Orsak & verkan...

Bra beskrivning! Konsekvens av orsak och verkan här med. Semla igår och unnade mig en till i dag eftersom vågen ändå visade plus. Men jag skyller på annat i alla fall och lurar mig själv för en stund. *skratt*

• Veteran
    8084 inlägg
    3 mars 2022 16:28

Resultaten för senaste veckan finns redovisade! Kommer med senaste 4-veckorsperioden så småningom. Har varit en del strul idag! Först gick strömmen sprecis som vi tittade på när de på morgonprogrammet visade vad man bör ha hemma. Det var kusligt!!! 

Sen hade vi bestämt att fara till Birsta (affärscentrum )och handla en del som fanns på min lista,

Väl hemma var jag så trött i rygg och axlar att jag lade mig en stund och sen blev det lite lunch.

Nu ska jag ge mig i kast med nästa uppdrag, spännande att se vem som vinner denna gång!

• Veteran
    8084 inlägg
    3 mars 2022 16:34

Nähä det ska jag inte ! Upptäcker att jag tappat 3 deltagare på veckans resultatlista. GÖR OM OCH GÖR RÄTT!!!!

• Veteran
    8084 inlägg
    3 mars 2022 22:55
    babs2 skrev den 3 mars 2022 16:34

Nähä det ska jag inte ! Upptäcker att jag tappat 3 deltagare på veckans resultatlista. GÖR OM OCH GÖR RÄTT!!!!

Fixat hoppas jag