Veteran
8083 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Går långsamt , långsamt fram. Vet ej vad jag gör för fel eller vet jag
Dock fortsätter jag att kämpa.

Samma här 0,4 kg denna vecka!
Det går fortfarande inte åt rätt håll.
Vikten går uppåt och inte nedåt. Känner att jag har ganska bra flyt på antal steg / dag och träning hemma. Men ätandet är inte under kontroll och sockerberoendet är ganska påfrestande. Men försöker landa psykologiskt i att träningen och stegen rullar på, får tänka på det som funkar och försöka att inte fastna i de som inte fungerar. Känner att min hjärna har stökat med mig ganska länge nu och funderar på att jag kanske borde söka hjälp. En dag i taget!
Jag hade lagt mig för att sova men så blev jag så sugen på ost så jag gick upp och skar till några kuber Åseda + smaskade imig färskost med vitlök och örter med sked
Gott var det och jag tänker inte må dåligt över det fast det är utanför mitt program. Livet händer, så är det bara 
ny dag och putin håller på. Får endå försöka hålla huvudet kallt (men inte lätt) . Veckorna rusar o inte får man mycket gjort. Vet inte hur man ska få energi till de.
ny dag och putin håller på. Får endå försöka hålla huvudet kallt (men inte lätt) . Veckorna rusar o inte får man mycket gjort. Vet inte hur man ska få energi till de.
Dåligt med energi här också, jag har varit inne i en depression länge nu men har varit hos psykologen på min mottagning ett par gånger och påbörjat KBT behandling. Så i måndags kom vi överens om att jag skulle börja ta en liten promenad varje dag (stort steg för jag har inte varit utanför dörren på minst ett par månader) och jag har gjort det trots ångest och brist på vilja. Ska gå en sväng nu också om inte annat så bara för att få det gjort. Maten sköter jag bra men denna veckan hade jag bara tappat 0,2 kg, men men det är dock neråt så man får vara nöjd ändå. Pepp och styrkekramar till dig
Såja! alla har rapporterat och förhoppningsvis har jag fått till siffrorna rätt!
Solen lyser och snart ska jag iväg på fotvård.
I morgon kväll ska kompisen H och jag på teater, En av skådespelerskorna här har dramatiseratsin mammas liv (judinna somsattes i koncentrationsläger) Det är en stark berättelse och kräver nog en del papparsnäsdukar.
På lördag em ska kompisen A och jag gå på en em-föreställning med fika först och sen ett program om Powels (Ramel) primadonnor, blir nog underhållande.
På onsdag står jag som reserv på ett vattenpass, och onsdag 16/3 och fredag 18/3 har jag bokningar. Ser fram emot det med bävan. Jättelänge sedan jag var på ett pass, i december närmare bestämt! Huvva!
Jag tog en ketosticka igår kväll och jag ligger till min förvåning på det högsta. Jag har däremot inga symtom på ketos som jag hade i början så kroppen har nog vant sig. Bara att vänta och se vad det kan ha för effekt på vågen nästa vecka
Med stor förväntan öppnar jag min LOPPIS denna lördag.
Dock har vi -3˚ ...men det lovas fint väder hela helgen...och solen är redan uppe.
Hoppas förstås få besök ...
Önskar alla kämpar en härlig dag i livet.
så kom en ny söndag. får se om jag får till nåt tiden rusar. Men mycket i mitt fall just nu är att de är för mycket negativt för minHJÄRNA . Känner de ,men får hoppas de blir bättre.
så kom en ny söndag. får se om jag får till nåt tiden rusar. Men mycket i mitt fall just nu är att de är för mycket negativt för minHJÄRNA . Känner de ,men får hoppas de blir bättre.