Veteran
8081 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Tack Nira för tipset, men jag tror att mitt problem som 77-åring och ofärdig är ett annat. Kommer jag att sy av alla de små tyglappar jag har sparat (tänkta till kläder till mina Walldorffdockor)? använda det skinnspink jag har? Vad ska jag göra med alla knappar jag spart? Alla garnnystan? Har en massa matereal till sk Walldorffdockor dvs dockor sydda av trikå och stoppade med ull eller polyestervadd, problemet just nu är att jag har så förhärdat ont i höger axel. Tidigare var det bara gruvsamt att dra igång, eftersom jag mindes hur jobbiga huvudena var.
Sen har jag massa klädesmönster och en del tyger som skulle kunna bli kläder.
Det är liksom en del av mitt liv som i princip ska avslutas! Ja det är bara att fatta beslutet, fatum är att livet ändrar sig.
här är de mesta "gubbens" som finns i huset och uthus. Visst jag har väl lite jag vill behålla. Men de jobbiga är att kroppen inte orkar. Ja vi får se hur allt går. Både gubben o jag är dåliga. Men vi har fixat förr så vi gör de nu med men tar längre tid, Ja du livet förändras så är de.
här forsätter vi i vårt jobb med göra oss av med grejor. Sakta går de men lite här o där så ska de väl funka. Vissa saker åker till erikshjälpen mm. Sen soptippen. Att de kan bli så mycket endå har vi flyttat mång gånger. Maten går bra.
Härligt att höra om utsorteringen. Varje sak räknas. Det som du inte trivs med eller använder längre- det kanske någon annan har glädje för!
Började 2012 inför lite renovering här hemma. Nu är det en daglig rutin nästan att göra mig av med något, för mig, onödigt.
Om jag inte får glädjerus av viktnedgång( som oftast uteblir) så känner jag en lättnad och glädje när något flyttar.
Dagens blev en hög trave med diverse vecko, fack, förenings tidningar , som jag samlat på mig för att bläddra igenom först.
- en brarutin hade varit att rensa bort föregående nummer när det nya kommer. Läst eller inte!
skönt det går bra med maten också!
Första lådan med "resttyger" genomgången en kasse " att slänga" och en kasse "?". Mest mönstrade färgglada bomullstyger, Kan ett "dagis" vilja ha?
Första lådan med "resttyger" genomgången en kasse " att slänga" och en kasse "?". Mest mönstrade färgglada bomullstyger, Kan ett "dagis" vilja ha?
Dagis låter som en bra idé,,särskilt om det är mindre bitar. Lapptäcke? Ja, vem har inte haft den drömmen?
En mångårig (önske)dröm för mig är : att en dag ska jag vara så ikapp med mig själv och allting som jag behöver få gjort fungerar och äntligen kan jag göra något som är bara för mig eller något trivsamt. Läsa mer aktivt, sy och sy om , sticka något riktigt igen.
Ta hand om mig själv på ett bättre sätt pga måste göra si eller så först!
KONMARI, testat och funnit att den fungerar. Men inte på mig! Gå igenom och samla ihop allt av en kategori funkar inte. Det blir för mycket
. Däremot vara i ett rum och ta den eller den lådan alt hyllan. Det funkar för mig. Att det tyvärr är urdåligt med förvaringsutrymmen som garderober i detta hus är som det är. Man kan också ta delmål i en kategori som tex kläder: samla ihop Rex trosor och se vilka som man gillar
osv. Det finns nog nästan iaf lika många sätt sommartid finns individer. Lycka till iaf❗️
Du kan ju alltid fråga dom ...
När jag vägde mig i Onsdags blev jag glatt överraskad för jag hade stått still, trodde jag hade gått upp. Var ju ute en dag förra veckan och ölade och dagen efter blev det ju lite si och så med mathållningen men jag skärpte till mig direkt dagen efter det. Men sedan blev det lite xtra ätning på kvällarna, inga kolisar just men ost och såna saker. Har lyckats bryta det också och ska försöka få en riktigt bra vecka
Skönt att du kom tillbaka snabbt till din plan
här forsätter vi i vårt jobb med göra oss av med grejor. Sakta går de men lite här o där så ska de väl funka. Vissa saker åker till erikshjälpen mm. Sen soptippen. Att de kan bli så mycket endå har vi flyttat mång gånger. Maten går bra.
Härligt att höra om utsorteringen. Varje sak räknas. Det som du inte trivs med eller använder längre- det kanske någon annan har glädje för!
Började 2012 inför lite renovering här hemma. Nu är det en daglig rutin nästan att göra mig av med något, för mig, onödigt.
Om jag inte får glädjerus av viktnedgång( som oftast uteblir) så känner jag en lättnad och glädje när något flyttar.
Dagens blev en hög trave med diverse vecko, fack, förenings tidningar , som jag samlat på mig för att bläddra igenom först.
- en brarutin hade varit att rensa bort föregående nummer när det nya kommer. Läst eller inte!
skönt det går bra med maten också!
tack för att du reagera på mitt inlägg. Ja en sak varje dag minst. Ner i lådaor som ska i väg.
Nu äntligen finns resultaten för senaste 4 veckors-etappen. 2 med exakt samma % var det som komplicerade det hela men Johan löste det med att båda fär 3 månaders plusmedlemsskap!

så var de lite snö igen. Men de är göra nåt inne då. Ta fram nån låda fylla den med de som ska iväg. Vi har annonser ut på vissa saker. De kommer 1 i dag ska hämta en vattenpump. Lite då o då så blir man av med sånt som de är pengar i. Så de är sånt som vi fixar här nu.
Har varit en bra matdag och idag har jag också fått kontraktet för nya jobbet, så imorgon skall jag berätta på nuvarande jobbet. Känns lite omtumlande eftersom jag varit på samma företag superlänge, men det känns jättebra och skall bli väldigt spännande.