icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    2322 inlägg
    13 april 2022 10:45
    Bella50 skrev den 13 april 2022 08:02

ÄGG-stra, ÄGG-stra....

Hej alla ...här lever livet på med diverse göromål...och jag "betar av " mina saker som blivit liggande "på vänt".

DET gör åtminstone mig nöjd , att kunna checka av sådana saker.

Det infinner sig ett skönt lugn inuti liksom...och det är eftersträvansvärt för mig. 

Idag får jag kärt besök av  min äldsta dotter och systerdotter ...heart

Önskar er fina siffror på vågen idag....och GLAD PÅSK 

snacka ägg hög, Jag är inte så pigg på ägg (kokta) .

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    14 april 2022 06:53
    Bella50 skrev den 13 april 2022 08:02

ÄGG-stra, ÄGG-stra....

Hej alla ...här lever livet på med diverse göromål...och jag "betar av " mina saker som blivit liggande "på vänt".

DET gör åtminstone mig nöjd , att kunna checka av sådana saker.

Det infinner sig ett skönt lugn inuti liksom...och det är eftersträvansvärt för mig. 

Idag får jag kärt besök av  min äldsta dotter och systerdotter ...heart

Önskar er fina siffror på vågen idag....och GLAD PÅSK 

Snygg hög! Jag älskar ägg äter 3 ägg till frukost alla dagar i veckan. 

Glad Påsk!

• Veteran
    1244 inlägg
    14 april 2022 08:41

Igår fick vi dos 4. Funderar på om vi ska vaccinera mot bältros . En vän fick det början av december, inlagd och fick komma hem den 22 dec. 
    fruktansvärt dålig har hon varit, värk och smärta och allt elände som tänkas kan. Hon rekommenderar alla att vaccinera sig! Så hennes make har gjort det.

För egen del kan hon inte vaccineras förrän hon är fri från bältrosen, har tydligen i hårbotten utslag.  Det finns mycket som kan ställa till det!

Påsken står för  dörren, undrar om det dyker upp några små kärringar i år? Har lite,lite hemma ifall att. Ska göra små påskknyten i em, som vanligt!

Pelargonerna är fortfarande inte omhändertagna. Utemrukorna är inte planerade. Det enda jag har är en 8packmed orangegula penséer ifrån Maxi som fördelats i lite olika .står ovanpå grillen och en gruppering g på soffbordet ute. Lyser upp!

igår kväll kom vi på att vi är ensamma över påsken. Skön iofs men ändå... Ringde fotbollsvännerna och bjöd in till liten påskbuffé på långa Fredagens kväll. Vi ska ju alla äta något. Så väldigt enkelt blir det med det vi råkade ha hemma. Ute kan vi nog inte sitta, för svalt. Men det kommer en sommar också och vi har redan en grillafton inplanerad i augusti! 

vikten hade ökat igen, det är väl inte bra med detta jojoande? 
    Förmiddagen går bra, inget okynnesätande. Sedan kommer lunch med kaffe. Då brakar det loss- är dom att vrida om en nyckel och låsa upp.

Fast det borde sättas på hänglås istället. En skruv losssnar och innan jag vet ordet av så har jag fått i mig allt, både möjligt och omöjligt. Men ffa onödigt! Jag har tappat kontrollen! Om den någonsin funnits?

😁 EN GLAD PÅSK önskar jag till alla❣️

• Veteran
    1244 inlägg
    14 april 2022 08:42

Vi låtsas det är en skål med påskägg som väntar på att bli hämtade!

• Veteran
    8081 inlägg
    14 april 2022 14:01

Glad Påsk till er alla!

Veckans tabell är klar !

Sambon och jag har också tagit fjärde sprutan och funderar på bältrosvaccin! det är ganska kostsamt men gentemot att bli sjuk är det nog billigt. Går på c:a 10000 för 2 sprutor till 2 personer. Ser i hälsodeklarationen att de frågar om man nyligen fått vaccin. Ska kolla vilka vaccin det gäller.

Vi firar påsken för oss själva  och har laddat upp med Dumlekolor och clementiner utifall det kommer någon kärring, annars får vi väl äta själva.yes

• Mycket engagerad
    241 inlägg
    Redigerad: 14 april 2022 21:17

Idag fick jag en fin Påskpresent 🐣 min läkare tog kontakt idag!

min blodtrycksmedicin sänks ytterligare.

Jag kommer nu äta en tablett dagligen mycket låg dos. Jag har i många år kämpat med sjukdomen högt blodtryck, och flera mediciner för att hålla trycket nere💊 

men nu är den kampen över, jag är snart fri från medicin 💊 helt mot blodtrycket.

Jag blev så glad när läkaren hörde av sig och gav informationen att jag skulle äta denna låga dos nu. För mitt blodtryck är super nu.

Jag satt glad och drack mitt kaffe ☕️ idag i köket.

Det är inte en dålig Påskpresent man fick.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 17 april 2022 08:32

Grattis till dig Lv1...och det är inte alltid lätt att behålla fokus 52Stinas...och tack för fint arbete babs2.

En god och glad Påsk önskar jag er.yes

Mitt lilla påskgodis ( fick 2 pytteglasburkar med godis häromdagen ) är redan uppätna...så sådana frestelser finns inte här längre..och det känns bara bra.

Jag lägger krutet på maten istället.

Ett viktpåslag blir det nog ändå , utan godis ...men med salt mat...sill, rökt Lax , gott bröd ...m.m.

Lika bra att räkna med det.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    15 april 2022 18:58

Just nu går krutet till att försöka hålla psyket i schack. Mitt sockerberoende är inne i en hemsk svacka, har varit mycket på jobbet och kroppen mår allmänt dåligt sen 3 veckor tillbaka. Får se om kroppen börjar sammarbeta eller om jag måste ta hjälp av någon läkare. Skönt med långhelg och fint väder! Nya tag med kosten efter påsk!

Glad påsk från mig och min bästa ångetdämpare.heart

• Veteran
    2322 inlägg
    16 april 2022 08:29

blivit både godis o tårta i går. Så hur jag nu ska bestäma mej hur jag vill må.  Måste få till nåt ? I dag blir forsätta se till att de blir genomgång av saker igen. De känns lite tung men finns inget val. Varken inne eller ute.  Men kaffe först.smiley

• Veteran
    8081 inlägg
    16 april 2022 12:37
    babs2 skrev den 14 april 2022 14:01

Glad Påsk till er alla!

Veckans tabell är klar !

Sambon och jag har också tagit fjärde sprutan och funderar på bältrosvaccin! det är ganska kostsamt men gentemot att bli sjuk är det nog billigt. Går på c:a 10000 för 2 sprutor till 2 personer. Ser i hälsodeklarationen att de frågar om man nyligen fått vaccin. Ska kolla vilka vaccin det gäller.

Vi firar påsken för oss själva  och har laddat upp med Dumlekolor och clementiner utifall det kommer någon kärring, annars får vi väl äta själva.yes

Kom ingen käring i torsdags, men kanske kommer idag, vi väntar med att äta Dumle.