Veteran
8081 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Tillbaka och det med viktuppgång
efter Påsk, Valborg , Mannens 70 års fest + min egen födelsedag. Behöver nog inte förklara mig mer. Blev mycket mer utöver det vanliga. Skall försöka komma in i lägre matintag tänk. Svårt men ett måste . Tur ni finns här så jag får lite press på mig.
Även i morgon blir en svår dag för mig Heldagsutflykt till Österlen .Börjar med kaffepaus Olof Viktors Bageri Glemmingebro.Vidare till Dag Hammarsköljs Backåkra. Sedan Lunch på Löderups Strandbad. Blir trevligt
sista dagen utan kcal räkning.
Det har varit så skönt väder ute jag njuter och mina hundar som katt. Jag kommer ge mig ut med mina gåstavar imorgon det ska bli en skön promenad.
Jag blev berömnd för min viktnedgång av en politiker i min kommun den har läst om min kamp. Jag och min man talade med politiker den 1 Maj då sa politikern det att den var imponerad av min kamp det var kul att få höra🤗
Lycka till med vägningen imorgon alla
Jag ska lägga mig nu och försöka sova bort några gram 
Jag skulle göra en omstart 18 april, men den blev inte som jag tänkt mig ( går att läsa om i min blogg). Men rivstart har det blivit minus 3,7 kg på två veckor på ett sätt jag inte rekommenderar någon, jo kraftig bakteriell lunginflammation som har krävt fem dagars sjukhusvistelse. Nu är jag hemma och utslagen, kroppen kräver mat iaf. Kämpar vidare, går runt kvarteret två gånger per dag för att inte tappa alla muskler.
här är de kämpa varje dag med denna kropp o knopp. Försöker att göra mitt bästa. Nu är de mycket med allt,börja med rensa skräp blir några kärror. Sen skänka till nån återvining. Försöka sälja (de är de svåra) Men kaffe nu.
Äntligen rör det sig neråt lite mer,de behövde jag verkligen. -1,1kg på en vecka. Kroppen reagerade snabbt efter omstart med Keto/lchf.😊 Pepp pepp allihop! Ha en fin dag!
Hej alla...det är inte vikten som varit i fokus de senaste dagarna...men trots det blev det minus på vågen.👍
Fokus är på vår nya pälskling ....prins Morris,8 år.... har det blivit och är fortfarande.
Han kom på Valborgsmässoafton.
Han är en van sele -och husbilsåkare. Allt vi ville ha...
Det är inte alls svårt att tycka om denna väluppfostrade kille...och nu har maken tagit en bit av altanen för ändamålet att bygga honom ett uterum.
Detta var tydligen perfekt för en prins...för han tog en upphöjd plats med perfekt utsimt över fågelbord och gården i övrigt,
Nu fattas bara nätet...
ofrivillig fasta från i måndags, hamnade på akuten och ligger nu på intensiven, blir troligen kvar här ett par dagar, mår bra mycket bättre idag än i går och känner mig inte lika trögtänkt som igår, men fortfarande fungerar inte min hjärna som den ska, men jag har haft nästan konstant övervakning och en drös med olika överläkare, de är så fantastiskt snälla. Det var inget med hjärtat den här gången, men de har sagt till mig att jag är en prio ett patient, när jag frågade varför jag fick en sån fantastisk VIP behandling.
Men nu är jag hungrig, måste vara ett tecken på att jag börjar bli bättre. Har inte ätit sedan måndag klockan 4 och då åt jag bara lite, för jag mådde illa.
Men jag misstänker att nästa veckas nedgång inte blir någon nedgång.
ofrivillig fasta från i måndags, hamnade på akuten och ligger nu på intensiven, blir troligen kvar här ett par dagar, mår bra mycket bättre idag än i går och känner mig inte lika trögtänkt som igår, men fortfarande fungerar inte min hjärna som den ska, men jag har haft nästan konstant övervakning och en drös med olika överläkare, de är så fantastiskt snälla. Det var inget med hjärtat den här gången, men de har sagt till mig att jag är en prio ett patient, när jag frågade varför jag fick en sån fantastisk VIP behandling.
Men nu är jag hungrig, måste vara ett tecken på att jag börjar bli bättre. Har inte ätit sedan måndag klockan 4 och då åt jag bara lite, för jag mådde illa.
Åh, detta har jag missat, sorry, ja hunger är nog ett tecken på bättring, ...fortsätt så.👍
Krya på dig 🌺 Kom precis hem från sjukhuset, bra att du blir omhändertagen