Veteran
8081 inlägg
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.
Suck föll för bröd tårta och glass
Dåligt med motion så idag har gjort ngt åt saken
Promenader gympa och inga mera sockerintag ska inte ge upp när man kämpat så länge
Pepp alla
Suck föll för bröd tårta och glass
Dåligt med motion så idag har gjort ngt åt saken
Promenader gympa och inga mera sockerintag ska inte ge upp när man kämpat så länge
Pepp alla
Peppp pepp! Nya tag!
solen skiner och jag sitter med min kaffe mugg. Måste in till stan fixa lite i dag (inte själva centrum) där har jag inte varit på flera år. Ska åka till en liten blomsterbutik se om jag hittar nåt till dotter ska dit i morgon, hon fyllde ju år den 25 . Så får jag se vad dagen blir för övrigt.
var en trevlig kväll i går hos dotter.
MORS DAG, hela söndagen
efter frukosten tog vi farväl av vänner som övernattat på väg från Öland hem till Västkusten. För att packa upp, tvätta och packa ner sommar!
på onsdag reser de till Kreta! Som mannen sagt många gånger- åker inte iväg från den vackraste tiden i Sverige. Då färder vara något extra( som tågresan genom Alperna.)
Vikten hinner jag inte ägna mkt tid åt. Upp och ner som tidigare. Nu har det varit snärjigt med tidskrävande saker.
Kommande vecka hade jag ledigt. Så lämnas 4 pallar pellets här och skabäras in ca 3,300 kg. Himla tur inte jag ska bära.
på onsdag ska jag både lämna prover och få hem möbler. .
-och +
nösta vecka ska jag på årskoll f diabetes, därav provtagningen. Innan dess ska jag ta en serie blodtryck i 3 dagar, sticka mig 8 ggr en dag,
Mäta mig både på höjd och runt om. Väga.
Maten har varit bedrövligt illa med i vår. Har fallit ur alla ramar som kan tänkas finnas❗️
Stressar och stressäter skräp.
Nej, nog med gnäll nu.
I kväll är jag helslut efter flera röriga veckor. Hoppas sömnen infinner sig och att jag kan förvalta morgondagen på bästa sätt.
i morgon❣️
Till alla- krya på er, var snälla mot er, GÖR DET BÄSTA AV ER DAG🤗
Detsamma till dig...52Stinas....och det där med att "sköta" både det ena och andra...är inte alltid så lätt...
men den här tiden är det mycket i trädgård m.m. så rör på mig gör jag "ofrivilligt"
Igår blev det varken "hackat eller malet" på den punkten ...men hade trevligt besök av goda vänner...med samkväm i lusthuset...både fika och senare vin...så idag visar vågen högre siffror.
Orsak & verkan...inget konstigt med det.
Ha det fint i livet.
Allting bråkar❗️
Mannen fick yrsel oh ramlade 2 ggr när han skulle sättasig på toa i morse. Då låg han på golvet, kunde med möda ta sig upp. Hade varit nästan Ramel på natten också. Så jag tog fram mina balansövningar å han fick göra dem å gott han kunde. Det kändes bättre sa han. Och man i
kan inte vila bort det utan måste röra på sig. Men jag får nog starta i god tid i morgon bitti när jag måste provats, vågar inte att han kör mig.
De 4 pallarna med pellets står oh väntar på honom, det ångar han inte börja med än. Suck, soneni Stocholm och svärsonen på annat, det får stå till mannen klarar att böja sig. Han går på diet fram till koloskopin nästa vecka. Lavemang och fasta får se upp där.
mycket att tänka på.
Jag var på info möte igår på obesitas avd Sahlgrenska angående viktminsknings behandling, kirurgisk eller medicinsk och jag valde att sätta upp mig för kirurgisk. gastric bypass helt enkelt. När man gjort den ska/kan man inte äta så mycket fett längre så därför slutar jag med lchf och börjar med vanlig kalorisnål kost istället. Jag har planerat resten av veckan enligt detta och får hem den "nya" maten på em idag. Ny mat och nya rutiner, pepp pepp till alla
YES, YES, YES!!!! Styrketräning för första gången efter Pandemin tror jag. Det var jättejobbigt men skönt när det var gjort förstås.
Allting bråkar❗️
Mannen fick yrsel oh ramlade 2 ggr när han skulle sättasig på toa i morse. Då låg han på golvet, kunde med möda ta sig upp. Hade varit nästan Ramel på natten också. Så jag tog fram mina balansövningar å han fick göra dem å gott han kunde. Det kändes bättre sa han. Och man i
kan inte vila bort det utan måste röra på sig. Men jag får nog starta i god tid i morgon bitti när jag måste provats, vågar inte att han kör mig.
De 4 pallarna med pellets står oh väntar på honom, det ångar han inte börja med än. Suck, soneni Stocholm och svärsonen på annat, det får stå till mannen klarar att böja sig. Han går på diet fram till koloskopin nästa vecka. Lavemang och fasta får se upp där.
mycket att tänka på.
Usch då...inte roligt med yrsel. Hoppas det ordnar upp sig. Tur han inte bröt nåt iaf.