icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    2322 inlägg
    8 juni 2022 07:40

nu till frissan (tidig morgon) bara för att de ska passa med andra tider i dag.heart

• Veteran
    2322 inlägg
    9 juni 2022 07:53

i dag blir jag troligen av med en tand,tror inte de kan fixa de som ramlat bort.  Så jag vet vad som väntar.sad

• Veteran
    8081 inlägg
    9 juni 2022 13:35

Då är dagens lista klar.  Snart bär det av på sen lunch med föreningen Hjärter dam, buffe, så det borde gå hyfsat. Har "tjuvätit" lite innan.

• Veteran
    1244 inlägg
    10 juni 2022 06:46

Hej Babs, vikten lämnad tidigare , se vikttråden. 

• Veteran
    2322 inlägg
    10 juni 2022 08:38

blev ingen tand urdragen,kommer bli krona. Så de blir att se de positiva. smiley

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    11 juni 2022 20:12

En vecka kvar till semestern! Känner att jag hamnat i en vikthetts att allt bara cirkulerar runt vågen. När vikten inte går åt de håll jag vill så blir jag frustrerad och funderar över om jag ska ändra på något. Fast egentligen borde jag bara försöka hitta ett lugn i mig själv och försöka äta de jag mår bra av och låta bli att hänga upp mig på om vikten går lite upp eller ned. Och istället försöka fokusera på att må bra i själen. Tror att jag måste låta bli vågen ett tag och försöka hitta mig själv och lita på mig själv. 

En del i detta är att jag behöver pausa mitt deltagande här i Biggest och kanske återkomma till hösten.

Lycka till allihopa! Jag kommer vara kvar på matdagboken och fortsätta blogga och kanske hitta andra peppforum.smiley

• Veteran
    1244 inlägg
    12 juni 2022 15:57
    pralin skrev den 10 juni 2022 08:38

blev ingen tand urdragen,kommer bli krona. Så de blir att se de positiva. smiley

Tänkte skriva det om krona i ditt tidigare inlägg om tanden. Jag har 3 st, samtliga pga att jag belastat tänderna i samband med epilepsianfall.

sammanfogat provisoriskt men till slut krona. Jag sa de kunde dras ut. Men han vill inte då tänderna i sig  var friska, endast sprickor pga belastningen på käkarna. Tre olika tillfällen för kronorna så kostnaderna och besväret kom vid olika tidpunkter tyvärr ingen subvention från försäkringskassan pga sista tanden. 
    lycka till med allt!

• Veteran
    1244 inlägg
    12 juni 2022 16:30

Massor att göra men inget blir gjort.

var hos läkaren på årlig diabeteskoll och provtagning innan. Ok med både diabetes och njurvärden och hemblodtrycket låg bra också.

så hon tyckte att jag skulle inte fokusera för mycket på just det. Inget överdrivet. Hon ville kolla enades annat. EKG var bra, sa hon. Men jag skulle ta jätnvärdrt för det var inte gjort på många år. Lyssnade på lungorna och sa att hon skickar remiss till lungröntgen. 
    jag var väldigt andfådd när vi kom ner till hennes rum och fick även hosta när jag pratade. Min mage började prata högljutt också så efter lite frågande och svarande så ville hon ha ytterligare prover. 
    kollade min journal efter jag lämnat blodprov. Då var det 5-6 prover tagna som inte sagts något om. Ett prov var stjärnmarkerat dvs låg utanför referensvärdet.  Googlade på det och tydligen så var det provet en markör för hjärtsvikt. Får se vad det blir av detta. Nästa vecka. ska jag lämna 2 prover till. Efter det förväntar jag mig någon form av besked om vad som är bra eller inte bra och vad som ska göras då. 

POSITIVT i kommande vecka: måndag förmiddag frisssan, tisdag fm naglarna plus när som helst - fått rekommenderat en bra fotkräm av fotvprdsterapeuten på lasarettet. Har hemska hälar. Denna ger energi på ngt sätt, mjuk och lätt att smörja in. CCS Cracked heel  repair, 25% karbamid, mkt behaglig!

Vikten, tillfälligt ner lite. Får se nu på onsdag vad som hänt med den. 
    lite mer trött än vanligt kanske. Försöker trappa ner på insomningstabletter. 

ute har solen gått i moln och det är mörkt på himlen. Blåser också ganska mycket. 
    Trevlig söndagskväll!

• Veteran
    2322 inlägg
    13 juni 2022 08:52

så har vi ny vecka, Så får vi se vad den gör med oss. Sitter nu med min kaffe mugg försöker starta upp.heart

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 13 juni 2022 14:06

Fin dag i Östersund med 2 lekkamrater sen barndomen och deras män varav jag inte träffat en av dem. Maten gick bra! Vi åkte tåg lika länge somvi träffade vännerna , drygt 4 timmar, men så kan det vara på en söndag, vi slapp i alla fall byta till buss. vi är nu överens om att ses snart igen och då blir det nog i S undsvall.

Min kardiolog ringde idag och sa att jag inte behövde bekymra mig för att läkarstudenten inte kände någon puls i fötterna. I övrigt var allt OK tyckte han. Jag hade börjat fundera om jag drabbats av Diabetes men både B-glukos och HBa1c (långsocker) var bra. 

52Stinas: Antar att det var ditt P.NT-proBNP som var förhöjt, Det är även mitt men patienter med förmaksflimmer kan ha förhöjt utan att det är hjärtsvikt och kvinnor har tydligen högre än män, fast man vet inte varför.

Nu jobbar jag med matlista för kommande vecka och därtill hörande inköpslista. Ha det bra alla så hörs vi på onsdag!!!