icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad 2022 våren Biggest Looser

Veteran
8081 inlägg
26 december 2021 20:47

Här surrar vi om vad vi vill, peppar varann och ber vid behov om stöttning.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 1 juni 2022 08:35

Kan detta vara min "målvikt" tro ?...för efter att inte ha regga på länge...så visar vågen samma veckovikt för 4:e veckan i rad.

Visserligen inte det jag helst skulle vilja väga...men bättre balans på vågen,  än rena berg-och dalbanan.

Att ha blivit med katt igen...och denna årstid med mycket utearbete... gör nog sitt till för humöret...som i sin tur hänger ihop med vikten...o.s.v.

Så jag kommer inte fokusera på siffrorna längre...( bara för balansändamål ) de är som de är ändå....men att " hålla viktbalansen" är nog så viktigt.

Igår var Prinsen och jag hos veterinären för vaccination...och som jag är imponeras av denna katt heart

• Veteran
    8081 inlägg
    1 juni 2022 09:24

Han är verkligen imponerande stilig!heart

• Veteran
    2322 inlägg
    1 juni 2022 09:28

här är de försöka de lilla man kan.  Just nu  är de stilla med de mesta.  heart

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    1 juni 2022 13:39

vikten går hela tiden åt fel håll sedan jag åkte in på sjukhus, visserligen har jag ju fått nya mediciner och jag gissade/visste att det skulle ske uppgång med dessa. Men det kanske vänder längre fram, man får hoppas.

• Mycket engagerad
    367 inlägg
    1 juni 2022 17:56

UPP UPP UPP..sad.för många födelsedagar och tyvärr två begravningar med eftersitser mat och tårta försöker skylla på annat men allt hänger ju på mig att inte kunna säga nej. MEN stannar kvar här, inne i sommarmånad och nu får jag skärpa till mig.Behöver komma i sommarbyxorna. Ja återigen ett NYTT försök. wink Vi hörs om en vecka....

• Veteran
    4094 inlägg
    1 juni 2022 23:18
    klaraelv skrev den 1 juni 2022 13:39

vikten går hela tiden åt fel håll sedan jag åkte in på sjukhus, visserligen har jag ju fått nya mediciner och jag gissade/visste att det skulle ske uppgång med dessa. Men det kanske vänder längre fram, man får hoppas.

Det gör det säkert ,  så stressa inte över det.

• Veteran
    4094 inlägg
    1 juni 2022 23:23
    dodda skrev den 1 juni 2022 17:56

UPP UPP UPP..sad.för många födelsedagar och tyvärr två begravningar med eftersitser mat och tårta försöker skylla på annat men allt hänger ju på mig att inte kunna säga nej. MEN stannar kvar här, inne i sommarmånad och nu får jag skärpa till mig.Behöver komma i sommarbyxorna. Ja återigen ett NYTT försök. wink Vi hörs om en vecka....

Dodda...vi "skyller" nog på allt möjligt lite till mans ibland...men då tänker jag...det finns värre saker än siffrorna på vågen.

Jag har beslutat att inte bry mig om vad jag väger...men hellre att jag inte går upp iaf.

Jag är såpass gammal att jag vill njuta av livet ...utan förbud...därmed inte sagt att det är "lättare".

Om jag håller vikten någorlunda , anser jag det räcker f.n.

• Veteran
    2322 inlägg
    2 juni 2022 08:55

här är svårt få till de braiga. Just nu skyller jag på PUTIN som skrämer upp. Då blir jag som att de inte spelar nån roll ??? Men mitt tänk är inte alls bra jag vet. Och oron att inte bli av med huset, Men nu ska jag försöka få till mitt kaffe.heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    2 juni 2022 10:04

Lagt om maten från lchf till det mer kalorisnåla "hälsosamma" hållet och vägde mig "inofficiellt" imorse : + 2,5 kg. Men det är ok faktiskt, kroppen måste få ställa om sig och allt och jag ändrar maten pga kommande viktminsknings behandling också så det är inte bara fokus på nuvarande vikt längre. Pepp allihop och kämpa på heart

• Veteran
    8081 inlägg
    2 juni 2022 10:42

Lite neråt och vid tjuvvägning idag mer neråt. Nu var det väl själva den!!!!