icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Avslutad Chat Biggest Looser våren 2024

Veteran
8084 inlägg
2 januari 2024 17:27

har tagit bort namnlistan, för den är så inaktuell.

• Veteran
    8084 inlägg
    9 mars 2024 11:57

Härligt Bella att du hänger med

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 10 mars 2024 09:13

TACK...BirtheX & babs2 ...   jag finns här i bakgrunden...repar mig så sakteliga ...och det blir väl bättre...och stadigare mark under fötterna. 

Försöker iaf hålla i både mat och motion...och det går bra.

Reggat lite  som " stickprovskontroller" så jag vet att jag inte ligger helt åt skogen i balansen.

Vikten varierar från dag till dag...men det är över tid som gäller.

Startat söndagen med go'frukost...

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    11 mars 2024 09:42

Bra att du är kvar här med oss Bella, hoppas att går åt rätt håll.

Har ju min invägning idag och veckan har varit rena Jenka dansen på vågen, fram, bak, fram, bak, fram, fram osv. Vet många säger att vågen kan svaja upp och ner från dag till dag, men jag ska ärligt säga att jag aldrig varit med om så tvära kast som den här veckan, från dag till dag. Att jag ökade träningstiden verkade inte ha någon effekt heller, men jag har kommit långt under veckan, 51 km men bara ett halvt kg ner och det hade jag redan tappat på två dagar, men hunnit gå upp flera gånger under resten av tiden wink.

• Veteran
    1220 inlägg
    11 mars 2024 09:49

Ja det har sina sidor att väga sig varje dag klaraelv.... Jag får verkligen hålla i mig så jag inte pendlar för mycket i humöret beroende på vågens jerkahoppande.

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    11 mars 2024 10:30

BirtheX, ska nog erkänna att jag blir missmodig stundtals, men försöker trösta mig med att muskler väger mer än fett osv. Bara att hoppas på att det syns mer på fysiken än vad som syns på vågen. Men varje skutt uppåt är som en liten käftsmäll, när man vet att man har skött sig.

• Mycket engagerad
    139 inlägg
    11 mars 2024 19:45

Idag har man varit iväg till dietisten, det var ett bra samtal. Fått lite verktyg att jobba med som kändes bra. Mindre bra var väl vikten men får bita i sura äpplet och se framåt. Ingen rolig vikt men vet vad jag gjort för fel.

Imorgon bär det väg till sjukgymnasten, med en kropp som känns som den håller på att gå sönder överallt.

Önskar er alla en härlig vecka och nya möjligheter.😃

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 12 mars 2024 07:44

Som kommentar på klaraelv & BirtheX  tidigare inlägg. 

Ang, detta med dagligt vägande & pendlande vikt på vågen.

För min del blir jag verkligen inte stressad av det längre...för det är på längre sikt som gäller...

samt  orsak & verkan om jag inte skött mig.

DET har jag lärt mig om MIN kropp.

Därmed inte sagt ,att det inte vore nice med minus vid varje påstigning...men så funkar inte jag.

Det var lättare förr...men nu tar det längre tid innan den lägre vikten blir stabil.

• Veteran
    1220 inlägg
    12 mars 2024 09:33

Jaa det där med vägandet och fixering vid siffrorna på vågen. Jag har ju i långa tider avskytt vågen. Jag har varit rädd för den och gått långa omvägar för att slippa veta resultatet. Tror det har handlat om när jag vägt mig för sällan såsom en gång i veckan t ex. Om man då har den där "uppdagen" då vågen gör ett hopp på 6 hg upp t ex... ? Då blir en hel veckas arbete heeelt förstört. Oj vad jag var rädd för vågen långa tider och det resulterade ju bara till viktuppgång

Nu har jag gått över till "andra sidan" och väger mig i stort sett varje dag... då får jag ju uppleva de där dagarna neråt också... Idag var det 6 hg ner från igår utan rimlig orsak Mycket mer glädjande siffror än att ha stått stilla en vecka... Jaaa detta terrorinstrument. Ångrar iaf att jag inte mätte kroppsmåtten också.. men men... ser framemot ännu mindre jeans till sommaren..

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 13 mars 2024 09:03

Glatt överraskad idag...eftersom det plötsligt hände igår, att det dracks vin till maten...vilket jag i vanliga fall inte gör dagen före BL-rapporteringen . Nåväl -4 hg sen igår och -7 hg  på veckan , är bättre än plus.

Eftersom jag tycker det går så mycket långsammare den här gången.... trots att jag faktiskt både äter mindre

( fastar mera) , dricker mindre alkohol och tränar mera....så tittade jag i backspegeln på morgonen...och sedär...från nyår så är det iaf hela - 5,8 kg .  DET är väl helt OK egentligen ...yes

Önskar er alla Lycka till på vågen ...och en fin dag i Nuet.

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    13 mars 2024 09:16

Just nu har det bara gått uppåt på vågen de två dagarna efter jag lämnade min vikt, trots att jag ligger inom kcal PLUS tränar. Faktiskt så jag funderar på att ta träningsledigt två eller tre dagar bara för att se om det vill släppa lite vikt då.