Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!
Veteran
2381 inlägg
Ser jätte bra ut Mait! Jäklarns trist att vardagen kom emellan, så blir det ju ibland med familj. Några planer för imorn istället kanske? :)
Jo, jag får väl köra desto hårdare imorgon. Då är det minsann min tur att få komma hemifrån :-) Visst äter jag pasta, ris och potatis ibland till lunch (inte till kvällen), men jag försöker hålla ner mängden. Mina kolhydrater idag kommer från frukt och grönsaker (gjorde en jättegod rotsaksblandning i ugn med fetaost ikväll), och det tycker jag är okey.
Mmmm rotsaksblandning med fetaost!!!! Guuud så gott, det blir det i helgen! :)
Vilken bra idé, jag har ju en fetaost liggande i kylskåpet och inga middagsplaner idag! Jag tar nog kycklingfilé till och potatisklyftor för resten av familjen. Mait, vilodag är väl bra ibland. Jag känner ofta att en sådan kan ge mig mycket mer kraft vid nästa motionstillfälle så det känns som om man får mer effekt då, så helt förlorat är nog inte ett förlorat pass :-) Troxii, du är väldigt bra på att coacha! Här pratar jag om chips och har höga kolhydratnivåer och styrketränar inte och ändå lyckas du hitta något att berömma! :-)
För oss blir det nog rotgrönsaker och lövbiff imorn :) Med lite feta och mozzarella i köttet :) Mums! Lemontea, självklart! Och tack.. :) Det viktiga är att se till dina fördelar och det du gör bra, att fokusera på det sämre är inget lönt! :) Pepp! Min kropp har inte riktigt hajjat att den ska ha träningsvärk idag, har lite ont här o där och vet vart den kommer sätta sig. Men det är bra, då kan jag kanske köra muskelbosu idag! :)
Jag blir sjuk så fort jag kommer igång att träna. Värdelöst. Nu ska jag prova ProbiFrisk så får vi se. Men blir ingen mer träning den här veckan. Piss.
Tråkigt Ianne. Jag tror att du behöver få i dig mer vitaminer! (Du äter för lite). Krya på dig! Drygt en timme på gymmet idag. Skönt. Dagens rapport: Fett 48 g, protein, 118 g och kolhydrater: 93 g. .... nej förresten, Jag smakade ju på dotterna nybakta cokies också. Hopplöst med en baksugen dotter som bakat så goda kakor med mörk choklad och nötter i :-) (Jag sa åt henne att hon aldrig fick baka såna goda kakor igen :-)) Men vad kan ett bett kaka väga....
Mait: kan inte du skicka en bra matdag till mig? Jag är inte plus ju. Ska bli det när lönen kommer 27e
Ianne, det gör jag gärna. Jag ska kolla lite så det blir en bra dag med mycket näring till lite kcal och bra näringsfördelning. Sen vet jag ju inte vad du tycker om, men annars får du väl anpassa själv :-) Du får den i din mail. Min dag har slutat "festligt" med en massa gott framför TV:n. Lite tjugondagknutsfest :-) så kolhydratnivån är hög (gjorde även ett undantag och åt en liten potatis ikväll till köttfärslimpan). I övrigt rätt okey. Det blev 45 min IW i kväll. Fett: 65, Protein: 102 och kolhydrater: 157 g.
Tack Mait. Du är guld. Man måste få unna sig ibland och potatis är ju ändå bättre än mycket annat. Kram