icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

~ GET FIT ~ 2012 ~ Fit for life!

Veteran
2381 inlägg
1 januari 2012 17:13

Gamla som nya är välkomna, kom igen och gör detta till det bästa året nånsin med oss!!! Vad vi vill uppnå: Bästa möjliga resultat i både viktminskning, träning, bygga/forma kroppen. Hur ska vi uppnå detta: Äta sunt, rätt och med en varierad kost. Välj ut EN ätardag i veckan, spelar ingen roll vilken, att föredra mörk choklad minimum 70% och möjligtvis popcorn. Ät med sunt förnuft! :) Kost: Drick rikligt med vatten, för att hålla sig fräsch och sund ska du helst dricka upp till 2liter per dag. Minimum 1liter per dag. Tänk på VAD du äter och HUR mkt., ditt mål och varför. Protein ska intas i minimum 1g/kg/dag, gärna 2g. Kolhydrater max 150g/dag. Fett minimum 1g/kg/dag. Varierad kost: Fågel, fisk, nöt, ägg, frukt, nötter och mkt grönt. Tänk på mängden av: Spagetti, ris, potatis m.m. du stoppar i dig - allt med snabba kolhydrater ska du undvika. Ät hellre fullkorn, långsamma kolhydrater! Vi ska hålla ett jämt blodsocker, väldigt viktigt! En dag i veckan är det rensning av kroppen, lev på smoothies/grönsaker/bär, välj själv vilken dag som passar bäst! Träning: Minst 3dgr/vecka. Hinner vi inte till gymmet är löparskorna/promenadskorna nära till hands. Styrketräning minst 3ggr/vecka, 40min/gång, är ett måste. Varierad och utmanande träning med ett nytt redskap/en ny övning varannan vecka. Innan eller efter styrketräningen,- alltid kondition. Vi satsar på att bli bra på allt, inte bäst på en sak. Löpning, cykel, crosstrainer, pw INTERVALLER - vad än önskar i 15-30min. Veckans utmaning: Tänk nyttig lyx! Redskap/Övning 1: Backlöpning, intervaller eller vanligt, du bestämmer. 10-15min. Redskap/Övning 2: Stretcha minst 10min efter varje pass! Vi vill inte ha några skador. Och tänk alltid på att värma upp innan varje styrkepass! I svåra stunder: Ta ett bad, varva ner. Drick te, ta en näve nötter, påminn dig om varför du gör detta. Se till att ha fasta mål och realistiska mål. Drick mkt vatten, ta en promenad, skriv ner känslor och tankar. Skriv här på MD. Det finns alltid ett sätt att ta sig igenom det. ~Viljan är stark, det är du som bestämmer över ditt liv~ ~Ta kontrollen nu~ Skriv gärna vad du lyckas med, dela med dig och var stolt. Varje månadsslut kommer vi rapportera in vikter, kanske cm och hur grymma vi är! För vi är ett gäng som vägrar ge oss!!!

• Veteran
    2381 inlägg
    18 januari 2012 22:07

Cissi, här har du mitt första försök på 5km http://www.matdagboken.se/?p=blogg&BloggID=15838765 Inför vårruset 2011. Detta år vill jag ta det på 25 min max. :)

• Veteran
    2381 inlägg
    18 januari 2012 22:09

Mitt första tanita test och förklaringar ;) http://www.matdagboken.se/?p=blogg&BloggID=15840775

• Veteran
    2381 inlägg
    19 januari 2012 08:21

Klart du klarar det, gör jag det så gör du det, du har inte mkt mindre jävlar-anamma än mig. ;) Hur går det med övningarna för er? Jag har gjort dem 2ggr denna vecka.. sista ggn blir på fredag tror jag. Jag vakna med världens träningsvärk i hela kroppen idag att jag fick bokstavligen rulla ur sängen. Haha :D

• Mycket engagerad
    370 inlägg
    19 januari 2012 13:46

Hej Som sagt går på penicillin och får inte träna :( Maten går bra. Jag håller ju på att ställa in för jämvikt och fasicken vad lätt det är att äta för lite. Håller mig runt 100 g kolisar och 80 g protein. Ska försöka öka upp proteinet en del för att få i mig lite mer kcal. Igår var dock ett undantag. Var med 10 väninnor i Gbg. Käkade gott på Cafe Cosmos där jag unnade mig Pasta Pesto med kycklingfilé. På em innan tåget skulle hem var vi på café och jag unnade mig en kladdkaka med grädde. Det tog emot. Både att äta pastan och att fika. MEN jag hade bestämt mig för att äta det jag tycker är gott och det gjorde jag. Nu går jag vidare men ser redan nu att kcal-intaget blir något lågt idag med. Hmm lite nötter till kvällen kanske.

• Veteran
    2381 inlägg
    19 januari 2012 20:31

Dagens: Fett: 52 g Protein: 113 g Kolhydrater: 45 g 1148 kcal Ianne, men usch!! Bra att du har fått hjälp iaf och jag håller tummarna stenhårt att du snart är tillbaka till 100% snaaart! :) Härligt med fika, det ska jag unna mig om 4veckor :D Lite sorgligt att det ska ta emot men samtidigt skönt, eftersom vi är medvetna vad vi stoppar i oss. Bra att du njöt!

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    19 januari 2012 22:05

Trist med arrogant spinninginstruktör, jag gillar min skarpt.. Han "ser" ALLA på passet. Är det löpband ni springer på? Vi har ett litet gym bara nån km från mig och jag borde ju kunna pallra mig dit och springa på löpbandet om jag nu inte vill va ute i mörkret.. Dagens siffror: Fett: 59 g Protein: 59 g Kolhydrater: 123 g 1366 kcal Ingen motion tyvärr, hade tänkt träna på lunchen men ett möte drog över så jag hann inte, grr.. I morgon kväll är vi bortbjudna, jag kommer nog inte rata någon mat men försöka vara måttlig. Pepp!

• Veteran
    2381 inlägg
    20 januari 2012 08:10

Ändrar gårdagens eftersom jag åt nötter istället för kesella Totalt intag Fett: 57 g Protein: 111 g Kolhydrater: 47 g 1171 kcal Cissi, har ju sagt åt dig att strunta i hnm, han är lite speciell men samtidigt tror jag mkt på att det ligger hos honom också. Han kanske verkar utåt men jag tror att han är väldigt osäker på sig själv som person. Om det är han du talade om sist, dock borde han vara lite mer proffsig i sitt yrke. Och grattis till 75an! Jag såg femman jag också, igår, lycklig! :D 59,9kg haha. Jag springer på löpband, kutar i uppförsbacke men i söndags var jag ute o sprang, Hääääärligt :D Nu är det dock isbana och alldeles för halt :(

• Mycket engagerad
    129 inlägg
    20 januari 2012 08:23

Jäklars Troxii, jag får jaga dig ;) ... 60,2 blev det här i morse, dock lär jag ju ha mycket mera fett och du mer muskler eftersom jag inte styrketränar något direkt... Fast nu får ni sluta prata om spinninginstruktörer, ni vet hur jag påverkas av såna, blir helt konstig och fladdrig.. ;) Cissi, han kanske är lite förtjust i dig? Man kan bete sig väldigt konstigt då, tro mig, jag vet...

• Veteran
    2381 inlägg
    20 januari 2012 08:34

Lemontea, haha ja jag älskade att läsa dina blogginlägg om ditt ögongodis.. Haha :D Skönt, det har alltid varit jag som jagat dig innan. ;) Cissi, jaså? Visste inte att han hade tjej eller ska ha barn? Jaja, jag frågar ju inte sånt.. :P Jaaa... Han på måndagar är söt, men jädrans vad lång. Hehe. Dock gillar jag rödhåriga... är ju gift med en. ;)

• Veteran
    2381 inlägg
    20 januari 2012 09:28

Aha, ja hon vet jag vem det är :) Det trodde jag inte, hehe. Trodde inte han var hennes typ.. ;p Idag äter jag en stor frukost!! 308kcal! :o Hah! Om jag får i mig allt dvs.. :p