icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

kcal 1100-1300

På gång
47 inlägg
15 september 2011 06:59

Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?

• Engagerad
    82 inlägg
    29 september 2011 16:03

Vad har ni för rutiner här, brukar ni skriva in några resultat, dagens kalorier eller något särskilt? Eller mest peppa varann? :)

• Veteran
    1354 inlägg
    29 september 2011 19:26

Jag skriver in dagens ätna kalorier, spn, så peppar vi varandra :). Och kommer med tips och glada tillrop, och tycker om varann :) Andra lägger in borttränade kalorier också. Man gör som man vill helt enkelt. JAg ser det som ett stöd av goa människor att hålla mig på bana efter att ha tappat fokus ett tag. Dagens intag kommer att hamna på (matadmidns citronpaj men med minikeso och sötningsmedel istället står i ugnen och ska ätas när maken kommer hem för helgen) 1256 Kcal. Slitit hårt i lagårn har jag gjort idag, så där har jag väl bränt en del. HOPPAS jag! För i morgon ska jag upp på vågen, om jag så ska blunda!

• Veteran
    5155 inlägg
    29 september 2011 19:30

1114 kcal räknar jag med att det blir idag. Jag har jordgubbar, keso, kaffe och chokladbit kvar när jag kommer hem från kvällspromenad med grannen. Väntar bara på att hon ska ringa nu. Jag skriver alltid in motionskalorier, men när jag planerar mitt kaloriintag så bryr jag mig inte om motionen. Men kul att skriva in så jag kan känna mig duktig :)

• Veteran
    1354 inlägg
    29 september 2011 19:34

Duktig behöver man känna sig :) I Motionsdagboken skriver jag in, så jag inte får panik. Men eftersom koskitsskrapning och halströ och kalvmatning inte finns med så känns det som jag fuskar när jag växlar mellan städning och trädgårdsarbete, beroende på hur jag tycker att jag tagit i :)

• Veteran
    1530 inlägg
    29 september 2011 20:26

Det lät smarrigt Bummlan så unna du dig en rejäl bit efter en dags slit :) Idag har det blivit 1157 i mat, 888 motionskaloreier så 931 kcal över :D Imorgon är det dags att mäta och väga så håll tummarna för att veckans slit har gett resultat.

• På gång
    47 inlägg
    30 september 2011 08:37

SPN:Ja det är ju viktigt för vissa ....som mig att få lite peppning härifrån när man inte får dte hemmifrån. Härligt jag har fått mina gamla /nya byxor på som jag nu gått med hela veckan. Köpte 2 par nya stövlar ena med klack andra med lån klack. 2 par byxor1 fest andra hemma/ledigt. Sånt är trevligt när man får på sig 36 kläder igen!!!! Igår blev det 1200kcal åt sushi 10 bitar till lunch och middagen blev sen.... 20.15 hmmm om man kan kalla den middag? Det blev kyckling/avokado/getostsallad. Det skulla vara fetaost men det var köparen som tog fel. Älskar den salladen om ni vill ha den?

• Veteran
    5155 inlägg
    30 september 2011 18:44

862 kcal idag, funderar på att nöja mig med det idag. Och imorgon så får ni inte någon kalorirapport från mig..... för då är det lördag :) cathrine, du får gärna skriva in receptet. Jag har ju gjort en tråd som heter lättlagat och gott. Den passar kanske in där :)

• Veteran
    1530 inlägg
    30 september 2011 19:31

Idag är tanken att det ska bli 1204 kcal i matväg, men jag har tränat bort 1206 kacl så då har jag 1202 kcal "till godo" nu :D

• Veteran
    1354 inlägg
    30 september 2011 20:22

Min dag ser ut så här, så här långt: Energibehov 1591 Kcal Träning + 588 Kcal (lagårdsarbete) Mat - 944 Kcal Kvar att äta 1235 Kcal Gkjorde historiens goadste trattissoppa med bara 209 kcal/portion. Trodde inte det var möjligt att få till det gott utan grädde. Men det var det :) Kanske kanske kanske finns det utrymme för en miniwhisky och en minchokladbit. Vi får se. Vikten står bomstill :( Supermysig fredag och helg på er!

• Veteran
    5155 inlägg
    30 september 2011 20:24

Bummlan, vågen är bra konstig ibland