icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

kcal 1100-1300

På gång
47 inlägg
15 september 2011 06:59

Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?

• Veteran
    1354 inlägg
    28 september 2011 20:46

Vi håller stilen tillsammans allihopa allt efter dagdsform ;) Och om vi halkar så blir vi rart uppdragna på bana av våra vänner här. Och ger oss på`t igen ba!

• Veteran
    1530 inlägg
    28 september 2011 20:51

Med dig som gott föredöme Thyndra så har man ju inget val ;) Och i vanlig ordning så slår du huvudet på spiken Bummlan . Pepp och motivation till er som tack för allt jag får från er :D

• Veteran
    5155 inlägg
    28 september 2011 20:54

Jaha, så har jag ätit klart för idag........ tur att det är en ny dag imorgon :) Jag tror att det får bli kokt ägg till frukost

• Veteran
    5155 inlägg
    28 september 2011 20:55

Bummlan har lagt på sig bara för att hon ska få kämpa lite med oss här :) Tack fruragge vi är duktiga på att peppa varandra :)

• 28 september 2011 21:19

Du milde tid. Åt säkert 6 dl strimlad vitkål t min köttfärs (hade det ist f pasta). Kl 05.00 hör jag maken"älskling, älskling du kanse behöver gå på toaletten?" Morr morr fr min sida. Vad f-n, du väckte mig!!!Tror du inte att jag vet om jag beh gå på toa eller inte? När jag kom hem fr jobbet så sade han att det hade låtit så fr min mage så att han blev orolig. Så snacka om väderspänning!

• Engagerad
    82 inlägg
    28 september 2011 21:19

Hej tjejer! Jag vet att jag är lite sen på det, men joinar gärna er här om det är ok! Jag är iofs bara 24 år, men det kanske inte gör något? Har tidigare lyckats gå ner ca 11-12 kg med hjälp av kalorikoll och träning. Nu vill jag ner ytterligare iallafall 4 kg till min "trivselvikt" där jag varit innan och mådde jättebra, men hade gärna trillat ner 6 kg istället. Försöker ligga på 1100-1400 kcal per dag. V.42 ska jag börja en kurs på mitt gym där man får kostråd, tränar gruppträning 3 ggr i veckan och allmänt kommer igång. Ser verkligen framemot detta då jag hamnat i en grop ett tag nu. Blir pepp av att läsa era inläg här och hänger gärna på som sagt!

• Veteran
    5155 inlägg
    28 september 2011 21:23

Välkommen spn !!!! Sessa jodå, visst blir det en del väder av vitkål "haha"

• Veteran
    1354 inlägg
    28 september 2011 21:25

Hej spn! Hörni kåldockor ;) Jag köpte ett huvud kruskål eftersom de inte hade grönkål och jag blev lite villrådig. Nåt bra tips vad jag kan göra med det? Jag vill också ha väder :)

• Veteran
    1530 inlägg
    28 september 2011 21:55

Fick lite dåligt samvete när jag inte hade motionerat nåt direkt idag så 200 kalorier till blev det på min lilla steppmaskin framför TV:n så totalt ca 400 kcal idag då :) Jag gillar INTE kål i någon form alls, har precis börjat lära mig att äta salladskål men där går gränsen för vad mina smaklökar fixar...

• Engagerad
    82 inlägg
    29 september 2011 16:02

Tyvärr är jag lite klen på det här med kål och grönsaker överhuvudtaget :( Har försökt att lära mig, men klarar inte konsistensen, jag får klökningar liksom. Som tur är gillar jag en hel del frukt och bär. Men det hade varit bra att gilla grönsaker och därmed kunna äta sig mätt på mindre kalorier :)