På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Bummlan, kaffet struntar jag i men...... jag har i milda kaffegrädde åxå. Så det brukar bli 13 kcal per kopp :) Och du behöver nog inte bekymra dig om kalium, jag har inte nått gränsvärdet en enda dag på många månader och värdet var hur bra som helst.
Idag har det blivit 1140 kcal i matväg, ut igen med 957 på crosstrainern så kvar för dagen är 1017 :D Kan kanske få provsmaka en chokladdoppad chilimandel när jag kommer hem ikväll :)
Kämp på fruragge, vi måste klättra i listan snart :)
Jag gör ju det...kämpar alltså :) Har handlat hem tonfisk idag så nån gång i helgen tänkte jag slå till med tonfiskbiffar, hänger du på då Thyndra??? Receptet ligger här på MD.
Du får prova först fruragge och berätta om det är gott :) Jag ska kolla på receptet.
Fegis ;D
Åh, jag gjorde en jättegod tonfiskgratäng i helgen som var. Och mätt blev jag. http://www.matklubben.se/recept/tonfisk-_och_quinoagrataeng_84410.html Som vanligt tog jag magrare alternativ (tonfisk i vatten, grekisk yoghurt istället för creme fraiche osv).
Idag blev det 1006 Kcal, och nu drar jag streck. Om sanningen ska fram, och det ska den, så slickade jag sockerkaksskålen :§ Jag har gjort rödbets- och chokladsockerkaka. Och jag vill smaaaaaaaka! Älskar rödbetor och älskar choklad. Slicket är utöver ovan redovisade kcal. Så jag vet inte exakt vad jag hamnade på. Men inte över 1200 i alla fall, så jag fortsätter leva i lycklig okunskap :)
Idag blev det 1251 kcal så några kalorier för mycket men iaf under 1300, ingen motion idag mer än en rask promis ca 200 kcal så +-0 ligger nog den här dagen på:D
1172 kcal har jag snart ätit, det är dags för kvällsmat nu :) Och en massa motion också. Bravo Bummlan och fruragge, ni håller stilen !!