På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
När jag inte åt vitkål så blev det inte nummer 2 på toa. Men sonen klagar ibland :)
Jag har med gått ner hääääääligt ; ) Idag o powerwalka. Äter lite men dricker mera . DRicker en ny dryck som heter celcius som bränner redan 100 kcal när du dricker den. FInns massa olika smaker.
890 kcal landade jag på idag. Men värre har det sett ut i helgen. Är kolhydratsvullen, chokladfinnig och smörfet i hyn. Jag har inte ens tordats väga mig. Men nu jäklar är jag på`t igen. Om jag inte sovit så förbenat illa inatt så hade jag nog fått till den där förbenade och efterlängtade skogsrundan. Men eftersom jag somnade kl 6 i morse och klev upp strax efter sju (försent, skulle gått upp när jag somnade) så slocknade jag i soffan efter sopplunchen. Hare godingar!
904 kcal idag, det får sluta på det. Jag har inte heller vågat väga mig sen i lördags, tror jag ska spara ett par dagar till.....
Ätit 1177 kcal, motionerat bort 926 av dom igen så kvar att äta är 949 kcal men si det ska jag inte alls utan nu är det snart tack och godnatt :)
Nu har jag gott folk äntligen börja trappa ner på vikten! Kan ni tänka er det, helt otroligt. Har hållit mig på 900 kcal max så det skall fungera bra tyckte jag o Ja det stämde + ändrat på medicineringen (Thyroxin) powerwalkade idag 40 min på morgonen i skogen före frukost.
1045 kcal blir det imagen idag !!
Här blir det 925 kcal, och alla världen är över RDI-strecket. Utom magnesium och kaliumet (som jag har svårt att få till). Fick t o m i mig 5 gr japanmix och 16 gr mörk choklad. 3 stadiga mål mat och ett smaskigt mellanmål. Fasen så mycket roligare det är att hitta på kalorisnål mat än att bara gå på känn!!! Städning av lagården ska ha kostat 583 kcal. Tackar för det!
Det blir några kaloriers höjning för mig, jag tog en kopp kaffe till. Bummlan, jag äter extra magnesium tabletter men ligger alltid under på kalium. När jag var hos läkaren sist så kollade hon kaliumet på mitt blodprov och det låg hur bra som helst. Hon sa att det är sällsynt att du har för lite kalium, för kroppen märker när den får in för lite och då tar den tillbaka det den har tänkt kissa ut :) Finurlig den här kroppen :)
Kroppen är så klok så man häpnar, Thyndra. Och du med! :) Nu kom jag på att jag har magnesiumbrus i lådan. Man kanske skulle slå till på en. Och vet du - kaffet har jag aldrig registrerat. Men man kanske skulle plusa på 20 kcal/dag för kaffet. Ikväll fick jag pulverkaffe, och det ska ju innehålla en hel del kalium. När jag pratade med apoteket om kaliumtillskott fnös de nästan. Men snällt :) De sa att EU håller på att revidera RDI-värdena. så vi får väl se när de är klara om vi har brist eller inte :)