På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
hej cathrine, jag har ätit mellan 7-900 kcal i drygt 6 månader men nu har jag gått över till runt 1200 kcal om dan. hur det går vet jag inte än för jag har precis börjat med det, hoppas det blir bra. Tränar med bungypumps stavar, motions cykel, styrketränings maskin här hemma. Ska försöka motionera bort dom sista 11 kilona.
Kämpaaaar :) Jag är inne på min 4:e vecka men nu bestämde sig vikten för att strejka! Midjan var däremot mer sammarbetsvillig, alltid något :) Men upptäckte till min fasa att det här med att vara 35+ verkar innebära att kilona försvinner uppifrån å ner.. svor hela gårdagen åt min BH tills jag upptäckte att den var för stor!! Vad hände.. jag beställde mindre rumpa! Nåja, bara fortsätta kämpa och inte ge upp.
Heja Thyndra & hahr! och jag sålklart he hee ; ) Men Thyndra hur gick 700-900 kcal per dag då? bra? vet inte din ålder men helt otroligt att det gått bra med såpasslite kcal änd. Hade du mycket över vikt? för jag har egentligen bara 8 kg .... eller "bara" och bara" men det tar längre tid att vilja lossa. Kommer att träna och lyfta tygner med så jag får fasta armar , ben , rumpa och mage! Går det bra att träna hemma? jag kan inte det det blir inte av alls.
Jag försöker oxå hålla mig runt 1200 kcal/dag, går segt med vikten periodvis men jag mår bra och orkar med barn, jobb och träning då. Försöker springa 2-3 ggr/vecka, styrketränar 2 ggr/vecka, annars är det vardagsmotin + kvällspromenader ca 4 ggr/vecka lite beroende på hur mannen och jag själv jobbar. Har kämpat bort ungefär hälften (ca 13 kg) men nu går det långsammare.
Hej! Jag är 38år och försöker ligga på omkring 1280kcal per dag! Är gärna med här! Tränar zumba, går promenader och är strikt med matlådor och mellanmål på jobbet.
Jag har också bara några kilo som ska bort och satsar på att inte gå över 1200 kcal per dag. Oftast blir det mindre under vardagarna och mer på helgen så det jämnar ut sig :). Jag tränar mest styrka men även lite kondition men oftast bara 2-3 gånger i veckan. Jag är 37 år.
Jag äter mellan 1000-1200 kcal / dag och rör på mig varje dag. Följer ingen särskild diet men försöker att hålla procenten kolhydrater ganska låg. Har inte hållit på så länge än men jag hoppas att det ger resultat snart. :) Jag är visserligen "bara" 33 men jag känner mig äldre..
Hihihi jag är 40 men känner mig yngre, speciellt sen dom första 13 kilona försvann ;)
fruragge, jag känner mig åxå yngre. Om man går ner till 3,5 kg blir man nog som en baby igen "skratt"
thyndra ; menar du 35 kg? Nu är det väl konstigt detta när man blir äldre va? Men en sak märkte jag vad som hjälpte ... det var när jag var o jogga FÖRE frukost! Tog Thyroxin och Fatburner före och ut o jogga 6km. men nu har jag inte tid när jag skall vara 8 på jobbet. Men nu skall vi kolla vad som händer nästa vecka kommr att gå på Infraröd bastu må måndag och på onsdag: Lägger link här. http://www.svenskaspaa.se/index.php?option=com_content&view=article&id=130&Itemid=108