På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Hej på er kämpar! Här vill jag haka på! Är det okej? Här ser jag ingen tävling utan pakt - som enligt min egen hemmasnickrade definition innebär att man lovar sig själv och gör det man lovat sig tillsammans med andra som lovat sig själva :) 54 år och har som mål att ligga på ca 1100 just nu. Har gått ner med glans och passerat målvikten. Kom igång med träning och allt flöt på så fint. Sen opererade jag bort cystor och livmpoder och hade träningsförbud. Och började baka istället. Nu har jag fastnat i bakningen och har svårt att komma igång med träningen. Och lagt på mig ett par kilo som jag tänker bli av med! Dagens kalorier vet jag inte ens. Fastnade i kolhydratsfrosser på eftermiddagen. Aldrig mer ska jag äta äppelkaka med vaniljkesella till lunch! :)
Gott folk jag har pantat på mina kcal intag och det blir runt 600-700kcal inte powewalkat alls denna vecka annat än på tisdag blev det 60min. Var på vågen och hade gått ner jihuuu! nu väger jag 61,1 kg från förra gångern stod vågen på 61.8 kg! Skall fortsätta med låga kcal intag o kolla hur bra det går. Obs! jag är 40 åring så ni unga vackra +20 åringar har snabbare ämnesomsättning......don´t do like i do
Välkommen Bummlan, här kan du pakta så mycket du vill och lova dig själv precis vad du vill :) Lät som en god lunch men inte direkt nån höjdare om magen ska bort ;D Jag har åkt berg o dalbana med vikten den här veckan, förra fredagen vägde jag 73,6...på måndagen 73,1 och i morse landade jag på 73,3 *suck* får bli hårda tag i helgen och en massa motion om jag ska ner under 72,5 som jag hade satt som litet mål till måndagens vägning :)
I morse så var vågen nere på 72,1 kg !!! Det var ju underbart......men...... jag har tänkt gå på fest här på bygården på lördag. Dom säljer visst starköl där och jag har tänkt ta med mig plånboken...... det är inte ofta som jag har 200 meter hem och inte behöver någon bil. Så det blir lite extra kalorier på lördag. Kul ska det också bli !!! Klart att du ska vara här bummlan och vara en i gänget :) Fast inte att du ska behöva ligga på så lågkaloridiet förstås, du har nog snabbt tagit dom där små kilona :)
Bummlan : hej och roligt att du joinar "gänget" sorry att jag inte märkte dig förrän thyndra skrev ...; /
1175 kcal idag, och en massa motion. Imorgon så skriver jag inte in några kalorier, återkommer med siffrorna på söndag :)
Fredag ätit 1589 kcal, motionerat bort 1024 så 635 kcal "till godo"
72,0 visade vågen igår !!!! Idag så tänker jag inte väga mig :) Det kan ha sina orsaker, risken finns att den visar lite mer imorgon. Idag så kommer det att bli "rätt" antal kalorier i alla fall !!
792 kcal blev det idag. Imorgon så ska det bli mer normala mängder mellan 1100-1300 kcal.
Tack fruragge och thyndra. Ska börja tugga vitkål.Undrar vad omgivningen kommer at tycka om biverkningarna?