På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Det har nog gått ganska bra! Köpte en sallad (plock i lösvikt) idag som jag fick lite svårt att kaloriberäkna - det blev en ungefärlig uppskattning så det känns lite osäkert. Landade nog på runt 1350 idag - inte optimalt, men helt ok sänkning sedan helgen... ;)
Idag blev det 1397 kcal. En dag till avklarad. Jippi !
Flippade ur helt igår..... hade en sanslös dag på jobbet, men fick två glada besked med posten. Firade med alltför kaloririk mat..!! Nåja, nya tag idag.
Lycka till idag hope2010 . Varje avklarad dag tar oss närmare målet / pepp från mej!
Stort tack! Nu är morgondagens alla måltider planerade - skönt! Det är helt klart förutsättningen för att jag ska klara av detta... =) Landar på c a 1100 kcal.
Jag kör på 1500 kcal per dag och tycker att det finns plats för lite felsteg + att om man tränar så kan man äta middag med vänner (man får välja mat och mängd med omsorg) och sen brukar jag hoppa över vin/öl och spara det tills när jag verkligen vill festa till. Livet är kort och skall även avnjutas :-)
Det gick så bra idag ända till 22:00.......... men nu är jag uppe i 1798 kcal. Bums i säng nu så jag inte passerar mitt energibehov :)
Märks att det går bättre minus igen:). Även om det bara är några hekto.
Jag hoppar på imorgon igen !!!
Bra Thyndra!!! Har saknat dej:-). I går gick det bra. Blev 1390 kcal.