På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Jag har levt på svältnivå i snart 10 månader och har väl aldrig mått så bra :) Men nu ska här ökas till åtminstone 1500 kcal om dagen i första omgång!!!
Violett: Det har gått bra i flera veckor , men till saken hör att jag är 59 år och har en lite lägre förbränning än en person som är runt 20 -30 år. 500 kcal under din normalförbrukning är nog helt ok. Ingen risk för svält om du äter bra mat med vitaminer och mineraler.
Om jag skulle äta typ tre dietbarer per dag, blir ca 600 kalorier? Kommer inte ihåg just nu hur mycket en nutrilett innehåller. Skulle jag kunna äta obegränsat med frukt och grönsaker då?
Det går säkert bra San, men du kan ju skriva in det i matdagboken. så ser du hur mycket det blir
1484 kcal idag, nu ska jag verkligen se till att jag håller mig mellan 14-1500 kcal om dagen. Det ska gå, kan alltid fylla upp med lite jordnötter som jag skalar ifall det behövs. men dags att sluta fega även om jag skulle gå upp lite grann i början. Kroppen måste få förstå att jag inte svälter mig längre !! Julbordet i fredags var otroligt gott, där var det inte någon lågkaloridiet :)
1406 kcal har jag ätit idag. Kanske lite fel tråd för min kaloriökning men så länge ingen protesterar så håller jag mig här ;) Vart har ni andra tagit vägen ??
Bra thyndra!!:-) Det är bra att se att du har ökat intaget. Det är bra att du fortsätter att skriva här. Jag ska skärpa till mej. Imorgon ska jag vara på G och skriva i MD igen. Jag har helt tappat bort mej i några dagar. Skyller på att jag haft för mycket att göra, men det är nog inte hela sanningen. Psykisk stress och brist på motion hjälper nog också till. Har gjort en beräkning på dagens intag slutade på 1700 kcal ca. Fy för den lede!!! Risk för uppgång :-(
Fast du ska ju inte behöva gå upp av 1700 kcal. Men visst är det bra att ha koll på vad man stoppar i sig :)
Jag har så svårt att hålla mig inom 1100-1300 kalorier om dagen fast jag försöker, och då är det inte mycket att rapportera...
Idag blir det bara 949 kcal. Smygvägde mej i morse (väger annars bara på torsdagar) 1,5 kg upp!!!!!! Hoppas att det är vätska pga för mycket kolhydrater, och stress.:-)