icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

kcal 1100-1300

På gång
47 inlägg
15 september 2011 06:59

Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?

• Utmärkt medlem
    907 inlägg
    26 december 2011 22:14

San Jag känner igen det där från viktväktarna. Har varit med där flera omgångar, under 80 och 90 talet. Kännde mej därför lite rädd för att minska för mycket på kcal. Det enda jag vet är att det har fungerat för mej med det låga runt 1000 kcal. 1500 försökte jag med länge men det gick inte så bra. När jag vågade sänka började jag gå ned. En eller två dagar i veckan har jag nog legat på 1500-1800 kcal. ;-)

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    27 december 2011 13:21

Det känns som att ditt koncept skulle kunna funka för mig, Foxy. Ska prova.

• Veteran
    5155 inlägg
    27 december 2011 16:53

Jag är tråkig och håller mig ifrån den här tråden denna vecka, tänker inte hålla kollen på vad jag äter det här året utan startar med hårdkoll i full kraft nästa år !!!! Viktväktarna vet nog vad dom talar om :)

• Utmärkt medlem
    907 inlägg
    27 december 2011 22:44

Thyndra vad modig du har blivit!! Det går säkert bra att tappa kollen en vecka. Lycka till!!!.-)

• Veteran
    5155 inlägg
    27 december 2011 22:48

Ja, visst är det modigt. Men det ska ju tränas på det här också. Och det kan vara lite gott åxå :)

• Utmärkt medlem
    907 inlägg
    27 december 2011 22:57

Ja det har du rätt i!!:-) det gäller att få smak för livet också!! läste dina mål,-) har du varit på dans än ? Bungy pump är ju kul kan jag tro, har aldrig provat men är sugen. Gillar när det är rytm och musik! Styrdans är ju knepigt . gäller att man får dansa med någon som det funkar med!!!:d

• Utmärkt medlem
    907 inlägg
    27 december 2011 23:04

Idag har jag haft taberas på leverpastejen, chokladkartongen och rödvinsdunken så jag vet inte hur många kcal det blev. Kan inte räkna längre. (rödvinsdunken).I morgon blir det att återgå till viktnedgången med lågkaloriintag.:-)*skratt*

• Veteran
    5155 inlägg
    27 december 2011 23:06

Huvudsaken är att man njuter av dom kalorier som man stoppar i sig :)

• Utmärkt medlem
    907 inlägg
    27 december 2011 23:13

Så sant så sant! Nu ska jag ta ett snack med John Blund. I morgon är en ny dag!! Sov gott.-)

• Utmärkt medlem
    590 inlägg
    27 december 2011 23:23

Thyndra, nu kanske du tycker att jag lägger mig i ... men du har skrivit rätt mycket om knäck och annat gott som du lagat men inte ätit av och jag har undrat hur du klarade det. Så även om du vill slippa kollen nu... skulle det inte vara bra att åtminstone veta vad du äter när du är okontrollerad, liksom inte förtränga? För mig låter det som en typ av återfall... Jag säger det i bästa välmening för du har kämpat mer än någon annan här... Det är med mat som med pengar. Det går blixtsnabbt att vänja sig, åt andra hållet kan det bli en smärre chock även om man tror att man vet vad det handlar om. Kramar till dig!!