På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Nu är maten uppäten, det får bli sängen tidigt idag för jag är så trött. Då slipper jag bekymra mig om att bli hungrig i alla fall :)
Hmmm kan bli tidiga kvällar då Thyndra :) Fortsätter på den inslagna vägen men tänker lägga in min gröt på morgnarna igen nu, får se om vågen vänder uppåt igen då eller om det funkar :)
Det bli frunch idag. Jag har varit jätte effektiv på morgonen !!! Kommer nog att landa på 1100 kcal idag :)
Hej hörni tjejer! Fasen vad bra ni är. Både i era viktminskningsarbeten och som människor i världen! Jag känner mig verkligen lyckligt lottad som kan räkna in er som en del av mitt liv :) Jag har det rätt kämpigt med mat och mitt liv just nu. Utmattningsdeppen och stressreaktionen som jag är sjukskriven för har slagit till igen, och jag har fått en dipp som jag sliter rätt hårt med. Dessutom dipp med matkollen. Jag trist- och trotsäter. Inste tröstäter, tror jag. I vilket fall så ska jag nu försöka testa att inte räkna kalorier, eftersom jag har en benägenhet att spåra ur totalt när jag hamnar utanför mina egna ganska snävt satt skaklar. Så jag ska försöka förlita mig till mitt sunda (HAHAHHHAAAAA, skrattade hon rått) förnuft och gamla kunskaper om hur jag vill och bör äta för att må bra. Och så försöka koncentrera mig på att komma igång med springet igen. Som både ger energi och bränner kalorier. Med denna drapa vill jag egentligen säga att jag låter den här tråden vila ett tag. Men hoppas på att få komma igen när det blir så dags. Och så syns vi ju i andra forum och trådar och bloggar :) Kämpa på, ni sprider positiv energi runt er, godingar!
KRAAAAM på dig Bummlan!!!! Börja spring igen så kommer nog resten av sig själv, både vikt och humör ;) Tänk på att varje löptur börjar med 1 steg sen bara mal man vidare därifrån, tungt i början men du vet ju hur underbart det är att nästan flyga fram och klara milen under timmen, DU KAN!!!! så jag säger "PÅ´T IGEN ´BA´"
Tack gulle Furaggemamma :) Ja, det är ju så. Men det där första steget sitter så in i h-e lngt inne. Och jag som i vanliga fall bara gör`t sätter nu stopp för mig själv hela tiden. Försöker nu en ny taktik - försöker fixa provmedlemskap på Actic i Vingåker (som jag i princip passerar varje dag jag ska till kalvarna). Där kan man komma in 05.30 på morgonen och när jag var där och föröskte lösa medlemskapet var det fullkomligt folktomt. Inte ens personalen syntes till. Och det passar ju mig. Bara jag lyckas få kontakt så jag kan lösa medlemskapet :/ Jag SKA ta timmen på 55 min på julafton! Jag SKA!!!! Och tack för peppningen, jag blev glad och rörd! KRAAAAAAAAM Fruragge, kraaaaaaaaaaaaaam!
Bummlan Tack själv för att du förgyller vardagen för oss andra här
Heja Bummlan !!!! Det fixar du :) 1102 kcal blir det för mig idag :)
Idag så slutade jag på 893 kcal. Det är inte bra, ändå har jag inte någon lust att äta mer ikväll. Imorgon så ska jag skärpa mig och ta med mig matsäck när jag jobbar förutom dom modifast barer som jag äter i bilen.
Thyndra skärpning nu...det gäller att äta nyttigt oxå inte bara kalorisnålt....