På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
898 kcal, får se om det blir något mer att äta idag. Just nu så är jag mätt och belåten. Imorgon så är det lördag och då tänker jag inte skriva in vad jag äter så jag vet inte om det blir något mer ätbart idag.
Det blir en hel del kalorier in idag, men också en hel massa ut för jag har knatat 20 000 steg och cyklat 30 km på motionscykeln. nästa vecka blir stenhård för det är sista veckan på höstracet, sen tänker jag inte vara med i den utmaningen längre. Hallowinutmaningen får klara sig utan mig :)
1094 kcal blev det idag. Är jag helt ensam i den här tråden nu för tiden ?????
hej thyndra! hur lyckas du ligga så lågt i intag? jag vill gå ner 4 kilo i år och borde då ligga på ca 1200 kcal/dag. vissa dagar är det inga problem alls, men att ligga så lågt alla dagar är superknepigt. har du några tips på riktigt kalorisnåla rätter?
Här hemma blir det mycket kyckling, det och vitkålssallad. Sen kan du äta hur mycket som helst:) På en liten tallrik förstås !!
ja, vitkål är ju en hjälte! jag äter inte kött utan ersätter det med annat magert protein. det är så tight med kalorierna bara, minsta "lilla extra" man vill ha så skenar det iväg. under vanliga dagar är det inget problem, men till exempel under helgen när jag vill gå ut och dricka öl måste jag hitta supersnåla rätter så jag har "råd" med krogen. jag ligger på normalvikt nu och därför är jag nog lite lat... hade dock varit skönt att gå ner 4 kilo till för att sen vara helt klar! tack för tipset med liten tallrik! har helt glömt bort det, men det ska jag börja med på direkten!
Jag "hänger på" här ett tag för att komma ner de sista tröga kilona!!!! Jag vet inte riktigt vilken "kost" jag skall inrikta mig på för att lyckas bäst just nu. Har gått enr mycket med DUKAN-kost men känner att det bara inte GÅR just nu.... Ursvårt att inte halka in i sockerfällan fn. Därför kör jag på nu med strikt kalorräkning. Jag tar Modifast till min hjälp. Det går fort och enkelt att tillaga och så vet man exakta kaloriinnehållet utan att böhöva kolla mängd, vikt osv osv. Minsta lilla att det blir jobbigt just nu så känns det som om jag ger upp. Bättre ta det säkra före det osäkra och göra det så enkelt som möjligt för mig. Varvar Modifast med kvarg, lättyoghurt med diverse nyttiga fröer, vaniljpulver, kanel eller annan smaksättning. Magert kött och någon grönsak kan jag "festa" till med i bland. Nu SKA detta gå! Thyndra, du är ju ett levande bevis och föredömme för detta:-) Tack för all inspiration!
992 kcal idag, Tack så mycket ireneq, jag hoppas att jag kan ge dig massor med inspiration !!!! En 65 och en 45 min bungypump promenad, dammsugit och torkat golv, 10 km och 12 med motionscykeln så slutade det på 2000 motionskalorier idag.
Vill bara nämna att min middag har en vikt på 440 gr och kalori innehållet är 235 kalorier. Man kan äta energisnålt :) Kyckling, wokgrönsaker och sötsur sås :)
1019 kcal blev det igår :)