På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
Ja det gäller att vara "klurig". En lyckad viktminskning består väldigt mycket av KUNSKAP!!!! Känner massor med människor som inte kan förstå hur de kan gå upp i vikt trots att de äter så "lite". Frågar man VAD de äter kan man ganska snart konstatera att väldigt många som inte har kunskap om vad kosten innehåller lurar sig själv på mängder av kalorier. Själv är jag väldigt bekväm (läs lat:-)) för tillfället och tar till Modifast Mini Meal för att slippa "klura" så mycket. 600 kcal har det blivit hittills idag men något mer vill jag tugga innan läggdags. En liten stund på motionscykel först så får vi se vad det blir "råd" med:-) Trevlig kväll!
Japp, ireneq och jag fick i mig allt !!!! 440 gr, ungefär lika mycket kalorier som en mealbar på 60 gram !!! Otroligt egentligen
Ireneq, vilka produkter äter du från Modifast, är det måltidsersättare? Hur fyller du isf i dom i matdagboken? Jag har funderat på måltidsersättare ibland men vet inte vad jag ska "gå på/titta på" för att välja bra produkter och så att jag inte åker på någon kaloribomb och slutar jättehungrig iaf.. några tips? Mvh Elsa
992 kcal blir det idag :)
Jag har för mig att några av Modifast produkter finns i Matdagboken. Jag använder inte matdagboken speciellt flitigt numera och inte när jag äter Modifast. Det är hur enkelt som helst att räkna ihop de måltider jag äter och det står ju på förpackningen hur mycket de innehåller. Tex en "vanlig" Modifast dag: Frukost: shake kaffe 220 kcal Lunch : mini meal 159 kcal Em/middag: pudding 220 kcal Kvällsmat: en bar (ej Modifast) 220 kcal Totalt: 820 kcal
Hej! Jag är relativt ny här och gillade er tråd men har alltid varit intresserad av träning och hälsa. Ni kanske tycker jag är för ung för att vara med men jag följer en diet på 1290 kcal i dagsläget men räknar med att intaget kommer att minska, och jag ser att ni gör ett riktigt bra jobb och lyckas hålla er på så låga kcal intag. Blir så nyfikne på vad ni äter för att kunna hålla det så lågt? Jag hade gärna utbyt lite mattips om någon skulle vilja dela med sig:) Jag har hittat vitkolen och kycklingen, dom är riktiga ”savers”! Häls Elsa
1039 kcal blev det idag. Hej Elsa !! Du väger ju så lite redan och även om du vill gå ner lite så tycker i alla fall inte jag att du ska gå under 1290 som du äter nu. Jag tänker försöka öka mitt mat intag till mellan 12-1400 kcal på söndag. Och sedan ta dom sista kilona i lugnare tempo. Det blir säkert mycket lättare att hålla vikten sen också. Pia
Nu jä-lar är det dax att bryta födelsedagsfirandet och komma igång med mat och träning igen;) Fast idag har jag (och Tilia) ont i halsen och är snoriga så jag får se hur det utvecklar sig under dagen, men en promenad får det bli iaf :)
Jag funderar på att ge mig iväg ut på en längre promenad också, sen kanske man ska göra nån nytta i huset :) Har redan motionerat bort 1000 kcal idag, men idag är sista rycket och jag vill gärna komma till nästa delmål men det ser tufft ut
Wow, Ni e så flitiga här så det e ju inte klokt:-) Själv e jag överlycklig att ha kommit igång på motionscykel som stått och dammat i hörnet. 15-30 minuter är vad jag "fixar" just nu men som sagt, glad att jag är igång! maten är det inga problem med, jag håller mig runt 1000 kcal per dag. Nystart förra veckan med denna strikta diet och idag hade jag gått ner 1,9 sen förra fredagen! Det funkar verkligen OM man bara brukar allvar. Därmed inte sagt att det är enkelt.....massa andra anledningar som sätter käppar i hjulet, hormoner, vanor, sockerabstinens mm mm. Många "små-djävlar" som sitter på min axel och ropar allt möjligt...hi hi. Gäller verkligen att stå emot dessa. Ha en riktigt fin helg, allihopa, så kämpar vi vidare, KRAM!