På gång
47 inlägg
Är det ngn annan som går på diet med 1100-1300 kcal per dag? Dock ngn +35år och uppåt... ämnesomsätningen blir "annarlunda" för oss mognare ha haa. Detta har jag nu testat i en vecka andra veckan på gång. Gymmar eller powerwalkar 6 km 4-5 gånger i veckan. DU då? Hur går det för dig?
...fast tittar man på näringsvärdena på den låga energimängden mat så är det bara 7 av 18 vitaminer/mineraler som kommer över RDI, rekommenderat dagligt intag.
Jag hade missat att skriva in vitaminerna. » 1,0 gram ACO sport 0 Kcal » 4,0 gram Kalcipos-D 0 Kcal » 4,0 gram Magnesium 0 Kcal Jag har ätit extra vitaminer hela tiden. det måste man när man äter så lite. Men idag var det extra lite, brukar ligga mellan 11-1300 kcal annars
Bra! ;-)
Idag blev det 1255 kcal. Jag äter en Berocca brustablett varje dag + omega 3. :-)
Tack Thyndra för en noggrann redovisning - jag måste nog också bli mer noggrann för att se resultat. Ska börja imorgon ( hmmm... alltid i mrgon..) för idag ska jag till Göteborg o gå på teater o då blir det ju både fika o mat ute. Inte lätt att räkna då... Men jag SKA ta ta i mina kilon ( även om de inte är så många så är de onödiga) Ha en bra helg!
Ja, man måste skriva upp allt. Då blipper man bli besviken också. Man ser när man gjort fel och gör man rätt och står stilla ett tag så vet man att man har gjort rätt och tar det mer med ro och väntar på att kroppen ska ge sig :)
Idag 1235 kcal Känner mej nöjd varje dag jag klarar mitt mål!! Idag har jag ett större sug än det varit tidigare. Kan det bero på dåligt med motion?? :S
Hallå! Stannar förhoppningsvis på ca 1100 kalorier idag. Mycket nöjd med det. Ska försöka fortsätta så...
1181 kcal idag, helt okej :)
Bra! till både warenmooch Thyndra. Jag kom över 1300 kcal idag. Stannar på 1485 kcal men känner mej nöjd ändå.:)