Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Flodis: tack för alla tips! salsasyrra: tack för pepp!
http://www.kostdoktorn.se/trovardigt/ Läs gärna, vad tycker ni?
Programmet Korrespondenterna i SVT2, idag kl 20.00 handlar om socker som drog. Korrespondenterna är en halvtimme långt och innehåller en intervju med fetmaforskaren Robert Lustig i San Fransisco, ett reportage från ett internat för överviktiga ungdomar i Kalifornien och ett reportage från Indien, vars befolkning är de största sockerkonsumenterna i världen och där man börjat tala om en diabetesepidemi. Pressrelease: SOCKRET ÄR STÖRSTA HÄLSOHOTET Sockret är den största hälsoutmaningen i mänsklighetens historia. Det säger den amerikanske professorn och fetmaforskaren Robert H Lustig i SVT:s Korrespondenterna ikväll, tisdag. Alltfler forskare talar nu om riskerna med det tillsatta sockret, fruktos, som vi vet finns i läsk och godis. Men vad som är mindre känt är att det också finns i mycket av den färdigmat vi äter. - Socker är en drog och den är beroendeframkallande. Inte som kokain och heroin, men ungefär som alkohol, säger Robert H. Lustig, professor vid University of California som forskar kring fetma och som varnar för konsekvenserna av vår sockerkonsumtion.
http://fiorifitness.com/varfor-du-har-fett-pa-hofter-lar-och-hur-du-far-storre-biceps-brostmuskler nnehållet i denna veckas video: Varför har du fett på höfter och lår? Övningar som ger din biceps större & starkare Hur du får större och starkare bröstmuskler med denna övning. Ska du äta frukost innan styrketräning på morgonen? Hur mycket konditionsträning behöver du göra för att gå ner i vikt?
God kväll på er! Nu har jag testat PF from igår och det har gått bra.. Kl 18.50 åt jag middag och sedan åt jag ingenting förran kl 12.15 idag..Det blev lite längre fasteperiod än jag hade tänkt mig då jag var ute och jagade träningskor idag. I dag jobbar jag så då slutade jag att äta kl 18, fastar under natten och äter i morgon bitti när jag kommer hem..så det blir någon gång mellan 8-9. Och ungefär så tänker jag göra nu i framtiden, sedan får vi se hur det känns i långa loppet. Så här blir då tiderna mellan fasta och ätande för min del: under jobbnätterna: fasta mellan kl 18.00-8.30-9.00 på morgonen (14 timmar) lediga dagar: fasta ca kl 19.00-11.00. Flodis om du har några synpunkter på detta så får du gärna delge dem till mig, men jag tror att det här är nog det mest optimala mönstret för min del. Som jag skrev så har jag idag jagat träningsskor, jag sprang nämnligen igår på löpbandet ca 2 minuter..och med min kroppsvikt, knäproblem etc är det ju extra viktig med rejäla och väl utprövade skor. Det slutade med att jag köpte likadana löpskor även till jobbet som jobbarskor, då jag går mycket på jobbet under nätterna och jag har känt att mina foppatofflor är nog inte dem bästa att jobba med. Efter detta så åt jag första måltiden och sedan gick jag till gymmet och tränade.. Dagens middag blev 100 g oxfile som jag stekte rare..och till det åt jag fetaost och coleslaw, så nu är jag mätt.. Nu ska jag ta och göra mig ordning inför nattens jobb, ha det gott allihopa!
Heja heja heja salsasyrra!!!! Wow vad impad jag är!!! Du kommer att fixa detta galant och du har hittat ett perfekt upplägg!! Kämpa på!!! Underbart med nya gympadojjor, njut!!! St ut med PF, det kommer att bli en livsstil, jag lovar och dina kilon kommer att RASA av dig, hurra! Peppkram!
Här var jag också på stan i dag och köpte nya löparskor så nu finns det ingen ursäkt att inte börja springa:)
Härliga påskhelgen är slut & jag står åter på 75kg, men denna veckan ska jag ner till 74kg tills fredag, vår vägdag! Yeahhhh!
Hej ni duktiga! :-) Idag körde jag en variant av att enbart äta 500 kcal under dagen, men imorgon ska jag testa 16/8-fasta och se hur det känns att inta lunchen som dagens första mål. Åt så för några år sedan, vet inte varför jag började med frukost sen. Får testa mig fram och se vad som känns bäst. Vet egentligen inte vad det ska ge för hälsoeffekter att äta så här lite som jag gjort idag 2 dagar i veckan, men det har gått bra iallafall och jag var skärpt under tentan. På lördag tänkte jag ha en något kontrollerad kolhydratsfrossardag, som vanligt - förutom att chipsen och glassen ska bytas ut mot färsk och torkad frukt och lite nötter. Popcorn är ju också jättenyttiga. Imorgon ska jag och sonen åka bort till min mamma. Vi kommer hem på lördag igen så får se hur det blir med invägningen på fredag... Tror min mamma har en våg, men den kanske visar annorlunda jämfört med min. Hoppas ni alla haft en bra dag! Kul med nya löparskor! :-)
Jaghar kört ett stentufft styrkepass med min PT imorse, han knäcker mig ha ha ha. Efteråt var jag och hämtade min nya juicer, en Philips hr1869, och nu ska jag göra min första juicer med den. Det blir rödbeta, äpple och selleri och jag har fastat i 16 timmar så nu blir det hälsosamt break-fast. Sedan blir det poolhäng och fortsatt bokskrivande! Hej hopp alla glada! Läsa gärna! http://www.annahallen.se/syra-basbalansen