icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Engagerad
    60 inlägg
    5 april 2013 07:52

Hej igen allihop, Tillbaka från underbar veck i Egypten, och tyvärr grym influensa på det. Det positiva i kråksången är att det blev minus 1 kg av det hela. Nuvarande vikt 67 kg. Lite trött efter flunsan, men nästan på banan igen. :-)

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    5 april 2013 08:57

Hej allihop! Dagens vikt: 92,8 kg alltså -0,5 kg denna veckan. Behöver ju tappa lite mer varje vecka om jag ska nå mitt midsommar mål men jag är alltid glad när det går åt rätt håll.

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    5 april 2013 08:59

Flodis: tack för intressant länk om peridoisk fasta, MYCKET intressant läsning. Hann inte läsa hela bloggen för det var mycket text men det tänker jag göra.

• Veteran
    1682 inlägg
    5 april 2013 09:13

Veckans vikt 68,7

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    5 april 2013 12:13

Johhsab; lyllo dig som kan vara ute och njuta av våren..här sitter/ligger man i soffan och tycker synd om sig själv för tredje dagen i rad..nu har jag fått den där fina röda näsan som bieffekt av allt snorande och håret står rakt ut från skallen..jag skulle till frissan idag, men var tvungen att avboka det. Men en annan gång kanske jag kan hänga på en PW om inte alla mina nyvunna muskler har hunnit förtvina innan dess:)

• Veteran
    1732 inlägg
    5 april 2013 14:13

http://jasonferruggia.com/12-reasons-youre-not-losing-fat/ 12 orsaker varför du inte går ner i vikt .

• Veteran
    1732 inlägg
    5 april 2013 14:21

Karanna, enligt mina bästa PT.ar så ska man väga sig 3 dagar på raden för att få sin vikt. Så väg dig imorgon och på söndag också just för att man kan samla på vätska.

• Veteran
    1732 inlägg
    5 april 2013 14:30

Tjejer, härligt att en hel vecka har gått! Är ni fortfarande motiverade? Kanske blir det det per automatik nu när våren börjar komma och alla snygga kläder i affärerna börjar titta fram i läckra pasteller. Sätt upp ett mindre delmål till er själva, går jag ner 1,5 kg på två veckor så får jag köpa mig en ny top, tex eller så har ni veckomål, vid minst 0,5 kg viktnedgång får jag köpa ett par nya trosor eller något annat. Jag har fått byta ut ALLA mina trosor till 2 storlekar mindre. Det blev en liten slant som jag fick hosta upp men ack vad skönt det var att slänga ALLT och få in nytt i garderoben, ha ha ha. en konstig förlösande känsla! Idag tränade jag med min PT Jason, han är en galen fd militär. Idag körde vi tabataintervaller i 25 minuter, jag trodde jag skulle dö!!!! Fy farao vad jobbigt! MIn kropp är ganska så trött i slutet på veckan efter alla pass men imorgon är det sista träningen för veckan, skönt. På söndag ska vi ha picknick på sandstranden nedanför oss med min PT och hans familj, det ska bli mysigt. Jag har precis gjort botten till en raw cheesecake som jag ska ta med. Idag har jag och min älskade Man varit i Limassol. Vi har shoppat eller rättare sagt min Man har shoppat, jag hittade absolut ingenting. Vi strosade i Gamla Stan och det är såå mysigt där. Jag avslutade min 16 timmars fasta med en smarrig tonfisksallad med avokado, mums! Idag har vi nästan för varmt, 28° och det går knappt att sitta i solen. Jag ligger vid poolen i bikini och ska börja redigera min bok. På söndag ska massor av text lämnas in för bedömning. Kämpa på tjejer och Karanna, tappa inte hoppet för att du har gått upp i vikt. Träna på och kör massor av tung styrka, det formar kroppen och det förbränner fettet. Stirra dig inte blind på vågen men väg dig 3 dagar på rad, så får du din genomsnittsvikt. Du kan ju väga dig ons, tors, fre om du vill nästa vecka så vet du vilken vikt du ska rapportera in. Träning is the shit precis som periodisk fasta och rawfood! Peppkram på er alla!

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    5 april 2013 15:49

Jag väger mig ofta och vet att jag vägde mindre i förrgår. Blir lite fundersam bara på vad denna vätska kommer ifrån? Märker som sagt att ringarna är extra tröga att få av fingrarna. Nu när jag testade så går det inte få av dem alls och jag väger 1 kilo mer nu än imorse. Knepigt! Denna gång deppar jag inte över siffrorna på vågen för jag vet att jag skött mig med mat och motion. Gud vad härligt det låter med er värme flodis!!!! Trevlig helg allihop!!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    5 april 2013 18:41

Motivationen finns! Jag har gett mig tusan på att jag ska klara det, även om jag inte tok-kör, Det känns som jag kommer kunna hålla det bättre på sikt om jag tar lite i taget och känner att helg är helg.. om ni förstår hur jag tänker? Karanna: om jag väger mig några dagar i rad kan det skilja bortemot 1 kg ibland. Kroppen är konstig!