Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Hur går det till med att ha en PT Online o kostsceman Ät det dyrt?
Tack Flodis tycket det känns jättebra att vara med här och få tips och idéer. Ska försöka mig på att köra fasta 2 dagar i veckan. Såg tv programmet och tänkte att det kan vara bra att prova. Ska ta första fastadagen på måndag och sen onsdag den här veckan. Några tips på vad som jag kan äta eller dricka dom dagarna? Som jag fattade det så ska man som kvinna äta eller dricka 500 kcal dom 2 dagarna och resten av veckan ska man äta vanligt.
Flodis: impad och avis på dina tränings pass och lyxen att ha PT! Jag började dagen med ett pass på gymmet innan frukost! Jag kör inte periodisk fasta men hann helt enkelt inte äta innan jag skulle åka. Det funkade bra men kände mej lite svagare än jag brukar - kan det ha med maten att göra? Har övertalat min man att börja köra periodisk fasta nu så han åt först kl 12 idag och han var skit hungrig då! Om det funkar bra för honom och han mår bra och får bra resultat så kanske kanske jag också vågar prova =)
jennyc- hurra för din Man. Magen kan knorra de första dagarna men sedan vänjer man sig så hälsa honom att INTE ge upp. Självklart ska du testa, varför vänta??? Det finns hur mycket hälsofördelar som helst med fastan och man går ner i vikt snabbare också. Skönt för matsmältningssystemet att vila någon gång, vi vill ju leva länge eller hur? Madde65, bra att du hänger med här i tråden så kanske du kan hitta lite inspiration av det som vi skriver om. Hurra till dig med som sätter igång att fasta, drick någon grönsaksjuice som du lätt kan göra själv eller om du inte kan eller har tid så har ju Friggs en hel del. Kolla här i matdagboken vad Friggs juicer kostar i kcal eller vad grönsakerna kostar. Det är bättre med grönsaker de främjar kroppen till att bli alkalisk. Underbart, denna fasta kanske gör att du blir på hugget igen, hoppas! Pepp på er!
Rogann, jag ska träffa Jason imorgon så jag ska kolla med honom. Ber att få återkomma!
Tack Flodis ska kolla på grönsaksjuice och tänkte även göra egen grönsakssoppa så man får lite varmt till lunch och kvällsmat.
Tjejer, ni som är allvarligt intresserade av online PT med mina PT-ar som är de bästa i världen, jag lovar kan jag meddela att det kostar 49€/ månad. Mindre vad en lektion med en PT kostar. Innan vill de ha ett skypemöte med dig som är intresserad för att veta vad DU har för MÅL och hur du äter och vilka redskap du har hemma. Du kommer att få en video på varje övning så du lätt kan se hur du ska utföra den och du kommer också ladda ner en app ( om du har en smartphone ) där du kommer att vara aktiv och ok varje träningspass etc. Finns intresse så meddela mig, jag lovar NI kommer inte bli besvikna! Kolla på mig, jag är stark som en oxe, he he he! Peppkram!
flodis: ja jag har förstått att det finns en hel del fördelar men jag undrar : vad är det med det som du tycker är bättre än att man äter var tredje timme för att hålla blodsockercker nivån på en lagom jämn nivå? Har inspirerats mycket av min nära vän som har diabetes och hon måste ju äta regelbundet...hon har väldigt bra matvanor och äter nyttigt och är fin i kroppen. Madde: hur stora är dina barn? Jag kände efter min påskfrossa att jag inte alls mådde bra. Det verkar som att kroppen mår bättre av att äta lite för lite än lite för mycket - detta var en aha-upplevelse för mej! Jag har fått lite dille på sallad med någon god smaksatt keso till och lite soltorkade tomater och oliver. Super gott och keson mättar bra. Jag försöker hålla varje måltid till max 300 kcal på det sättet äter jag inte mer än 1500 kcal/dag. För mej funkar det bäst att vara förberedd och ha handlat mat hem som går snabbt att tillaga-jag orkar inte göra storkok varje dag och orkar definitivt inte stå och laga mat mer än en gång per dag när jag är hemma ensam med tre barn! Därför är sallad med keso så himla smidigt - jag tar gärna några skivor kalkon eller kassler till också.
jennyc, om du läser mina länkar om Periodisk fasta så kommer du att förstå varför jag tycker att det är bättre. Kroppen mår så bra av att få vila ifrån mat 16 timmar per dag. Cellerna hinner reparera sig och man kommer att leva längre. Jag är inte lika matfixerad och äter inte alls lika stora portioner. Att äta var tredje timma under de 8 timmarna du får äta funkar ju också bra. Testa vettja så kommer du att förstå och känna skillnaden. MEN du får ge det en vecka eller två. Du kommer också gå ner snabbare i vikt. Lycka till!
God dag! Idag mår jag så mycket bättre..ingen feber sedan igår och näsan har runnit klart..Jag börjar till och med känna av lite smaker av det som jag tuggar i mig. Så mina livsandar har vaknat till liv och träningstarmen börjar suga igen:) Jag planerade att ta en långsam promenad idag, men vi får väl se om vädergudarna håller med mig. Det har redan snöat här, men just nu skiner solen så det finns hopp..Annars får jag väl köra en lågintensiv pass på min crosstrainer här hemma. Jag tänker nog inte ta i allför hårt utan ta det lugnt nu i närmaste dagarna, innan jag kör igång med min riktiga träning igen:) När det gäller maten så kör jag mitt LCHF med PF 16/8 ibland har det blivit 17/7 under den gångna veckan..det fungerar bra, jag är mätt och inte ett dugg hungrig när det är dags att sluta fasta och öppna ätfönstret. Så jag fortsätter med mitt PF:) Jenny: ett tips när det gäller snabbt att få ihop mat är ju omelett..som du kan fylla med både det ena och det andra, det är bara fantasin som sätter gränserna: lax, chevreost och rödlök..mums..eller ost-skinka..eller bara valfria grönsaker som tomat, paprika, purjolök etc. Då får du lite variation på sallader..annars är en burk makrill med keso alltid en snabblösning:)