icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    9 april 2013 07:25

Ska prova det salsasyrra, tråkigt att alltid få skoskav. Hur gick det för dig Cannes i går? Här gick det bra, fast jag var hungrig framåt kvällen så då gick jag och lade mig. I dag ska jag på lunch på stan med ett par gamla jobbarkompisar, sen har jag tänkt att det får bli soppa till kvällsmat så det inte blir för många kalorier i dag. Krya på dig Camilla, jobbigt när inte förkylningen släpper. Nu ska jag ta en promenad med hunden sen hem och äta frukost. Ha en bra dag!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    9 april 2013 08:27

madde65: Jo det gick faktiskt över förväntan, jobbade kvällen igår så det beror nog till stor del på det. Brukar inte ha några problem med att dra ut på frukosten eftersom jag inte är så hungrig på morgonen. Åt min mat runt 13.30, sen hade jag med en grön drink som jag tog runt 18. Blev såklart också hungrig på kvällen när jag kom hem, men löste det på samma sätt... gick och la mig :) Får se hur det blir imorgon när jag jobbar dag och är hemma på kvällen. Vilka dagar skulle du köra?

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    9 april 2013 08:46

Camilla: hoppas din förkylning släpper snart, mitt hett tips är ingefärste med lite citron i och om du går bakåt i tråden så kan du säkert se Flodis tips om olika stärkande drycker som boostar upp ditt immunförsvar.. Madde och Cannes håller tummarna för er under fastandet och är såklart nyfiken att veta hur det går för er! Flodis: nu är tanten här nyfiken och undrar vad din bok handlar om? Jag undrar om det där brödreceptet går att göra i en brödform, jag håller på att leta efter en bra recept till bröd som jag kan använda mig av som botten till smörgåstårta..Jag har bestämt mig att komponera en smörgåstårta till Valborg och vill ha någon bra (helst ljust) bröd som botten.

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    9 april 2013 10:03

Cannes den här veckan tänker jag köra onsdag också. Sen nästa vecka blir det nog lite annat. Ska på kurs måndag hela dagen så jag kör nog tis. och tors. då. Sallsasyrra Tack! Vi får hoppas att det går bra. Känns så just nu i alla fall.

• Veteran
    1732 inlägg
    9 april 2013 10:39

salsasyrra Här är ett perfekt recept som du kan använda till smörgåstårta. Baka det i en brödform och skär det på längden sedan, Här är receptet jag brukar göra: 5-6 stycken bullar 5 ägg 2 dl pofiber 1½-2 tsk bakpulver 1 msk fiberhusk 1 krm salt 50 g smält smör En skvätt grädde (2-3 msk) Vispa äggen fluffiga, smält smöret och blanda ihop med grädden. Blanda de torra ingredienserna och häll först ner smör/gräddblandningen sedan de torra ingredienserna. Låt svälla i ca 5 minuter. Klicka ut på bakpappret och forma sedan till bullar med fuktade händer. Jag ”bollar” dem från hand till hand tills de blir släta. Grädda i 200 grader i ca 15 minuter tills de fått fin färg. Jag har tränat mitt boxfit pass imorse och det var såå kul, tufft och svettigt men underbart roligt. Jag hämtade mina BCAA tabletter och tog 2st efter träningen. 12.00 avbryter jag fastan efter 16 timmar med fisk och broccoli, brysselkål och en hemmagjord rödbets morotsjuice med chlorella. 14.00 börjar min lektion, skrivkurs. Jag skriver en deckare, spännande värre ;) Ha alla en skön dag!

• Veteran
    1732 inlägg
    9 april 2013 12:18

Tjejer, ni måste testa detta recept, mums vad gott! Hallonmousse på lakritsbotten, 4 personer 2 dl tinade, frysta svenska hallon (lite till för en ännu kraftigare smak!) 1 mogen avokado 2-3 tsk honung 1/2 tsk vaniljpulver 1 dl valnötter och hasselnötter 1/2 dl kokosflingor 3 stora medjooldadlar 1 msk kokosolja 2 tsk honung 1 tsk lucuma 1/2-1 tsk lakritspulver lite kanel en nypa salt Mixa först ingredienserna till nötbotten i en matberedare. Tryck ut i portionsformer, alternativt en mindre pajform. Mixa sedan ingredienserna till hallonmoussen och klicka ut den ovanpå bottnen. Dekorera med ännu mera hallon eller kokos och strö över lite vaniljpulver. Ät bums! Har du inte lakritspulver hemma går det lika bra med till exempel carob, rå kakao eller bara så där, utan extra smaksättare. Låt fantasin flöda i köket! Jag gjorde en annan variant på denna för ungefär en vecka sedan, då med vanlig nötbotten med en carobchokladkräm ovanpå (som jag hade ställt kallt tills det stelnat), och hallonmousse på toppen.

• Veteran
    1682 inlägg
    9 april 2013 12:28

Ha en bra dag allihopa Har varit på promenad Brrrrrr tycker det är kallt

• Veteran
    1732 inlägg
    9 april 2013 13:19

johsab81, fick jag din vikt i fredags?

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    9 april 2013 13:30

Ja nu har tantfläsket fått sitt för idag. Och idag körde jag både styrka och kondition. Jag passade på att öka vikterna på dem flesta av maskinerna också när jag nu ändå håll på:) Idag tränade jag för första gången nästan fastande..ja jag åt ett kokt ägg med liten klick majonnäs innan träningen. Flodis tack för receptet ska testa baka det där brödet en dag. Nu har jag dagens middagsgryta på spisen, snart ska jag ta en liten tupplur inför nattens jobb..Ska jobba nu i nätterna 3 så vi får se huruvida jag hinner och/eller orkar skrivar nåt här i tråden..Men stegräknaren ska jag ha på oavsett vilket. Pepp på er!

• Veteran
    1732 inlägg
    9 april 2013 13:48

Okidoki, då vet jag ;)