Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Min vikt tickar neråt & ingen är lyckligare för det än jag!! Håller min matbana,men tränar inte så mkt pga förkylningen! Min häst ska bara gå en runda på 20-30min/dag iom sprutorna hon fick för sin kot- & knäledsinflammation. Men jag kan ju inte sitta still, så jag var & provred en häst igår, som jag ska hjälpa till med 2-4dagar/vecka! En trevlig individ. Ska bli kul! Känner att jag lär mig så mkt mer på att rida flera olika hästar. Jiippiii!
Åhh vad spännande CamillaQ, good luck med den nya hästen! Underbar känsla! Jag fick sluta rida för många år sedan pga av mina knän, hm aj aj aj. Idag efter boxfit träningen var jag hos min magic man, han körde 2 olika laser på mina knän och axlar, ska dit var 4 dag nu ett tag. Och så köpte jag knäskydd som jag MÅSTE använda när jag tränar. Och så får jag aldrig mer göra vissa övningar som involverar min axel igen, ja ja ja vad är en bal på slottet? Och ja jag kan fortsätta träna i den takt som jag redan gör. Boxningen idag var tuff och jobbig men ack såå kul. Idag blev det 18 timmars fasta pga av min laserbeghandling. Jag avbröt min fasta med en ingefärs och äppleshot sedan åt jag stifado med ugnsbakade sötpotatisar och broccoli och brysselkål. Drack en färskpressad hemmagjord juice på morot, selleri, ingefära, äpple, chlorella och vetegräspulver. Mums! Jag har gjort en chiafröspudding med blåbär och superbäret acai som står i kylen och väntar på mig, blir mellanmålet om några timmar, mums! Jag ska fortsätta skriva på boken och hoppas kunna leverera ett helt kapital idag! Tjingeling!
Ja dagen har gått bra i dag. Sov lite längre efter nattens arbete och åt lunch när jag vaknade. Nu har jag ätit kvällsmat och det blev räkor, vitkål, morötter, lök och lite sweet chilisås. Stekt allt ihop. Riktigt gott och mättande med lite kalorier. I morgon är det vägdag och veckan känns bra. Skönt att ha kommit på rätt spår igen och hoppas att jag kan fortsätta så här. Mår ju mycket bättre än när man vräker i sig onyttigheter! Pepp till er alla!!
Kul att dagen gick bra madde65, maten lät god, kan va nåt för nästa vecka. Jag är förundrad över att de 2 dagarna kändes så bra. Tror viljan att testa det har stor inverkan på mig iallafall, lite envis :) känns ändå inte som att det hänt just nåt på vågen, känner mig lite tung i kroppen. Känner du dig lättare?
Tillbaka efter min hälsoresa till Gran Canaria med en träningskompis. Har haft full sjå att läsa igenom alla kommentarer, oj vad ni har varit produktiva...:-)!! Vi hade en supervecka och aldrig har jag väl levt mer hälsosamt på en semester. Vi körde 3 träningspass per dag, ; löpning alt pw 7km på morgonen före frukost, 1 timmes simning mitt på dagen och sen ett crosstrainer pass på kvällen. Drack ett glas vin till maten 5 kvällar, detta var den enda alkoholen, resten var vatten. Vi åt bara ren mat och firade med glass en kväll. Dagarna gick helt enkelt åt till att äta, sova o sola och det var helt otroligt skönt. Vi fick hänga på ett rehab där vi kände en tjej som jobbade och hon testade fett procenten på oss och om man ska tro den där maskinen så tappade jag ett kilo fett under veckan men stod i stort sett still i vikten. Blir spännande att väga sig imorgon men framförallt att mäta kroppen! Blev supersugen på pulled pork som jag läste nånstans, måste hitta recept på detta. God kväll på er!
Låter som du haft en härlig vecka MallanK. Cannes jag hade en riktigt dålig helg förra veckan så jag startade på plus redan innan. Men hoppas att jag gått ner lite i alla fall. Kan verkligen rekommendera maten jag gjorde i dag, hittade receptet här på matdagboken och det heter Köttfärs och vitkål på mitt vis. Jag bytte som sagt ut till räkor i dag men har gjort med köttfärs också och tillsatt sweet chili så det blir lite mera smak.
Härligt att höra att ni som kom snett efter påsken är på banan igen! Alltid skönt att hitta rutinen, liksom! MallanK: häftig resa du gjorde måste känts hel konstigt att vara på semester & träna skiten ur sig, men gött förståss! Vägdag i dag: 72,8kg Woop woop, helt fantastiskt bra!
veckans vikt 67,7 Jätte nöjd!!
Vikt 60,8 Nu går det trögt med vikten, tycker dock att jag äter och tränar bra!!
Min vikt idag är 63,1 kg. Ja din resa MallanK lät jätterolig!