Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Vikt idag 70kg, kanonskönt, detta var mitt "påskmål". Nu är det 7 kilo kvar till midsommar. Madde65 ditt köttfärsrecept ska jag testa. Har bestämt mig för att fokusera på långkok o grytor för att minimera tiden i köket och dessutom blir det ju mycket mat som räcker till dagen efter. Sen ska jag absolut börja med gröna drinkar igen, har bara inte blivit av sen i januari. Tror det är viktigt med rutiner, då går det liksom av bara farten. Helg pepp till er!
Dagens vikt 63,4 kg. Det blev lite minus i alla fall så det känns skönt. Nu är det bara att kämpa på och ta dom sista kg också. Ska gå till midsommar! I dag ska jag på stan och käka lunch med ett par gamla kompisar, trevligt! Synd bara att det är skitväder i dag igen. Snöblandatregn! Duktiga ni är alla, kul att det går så bra.
Oj vad duktiga ni är alla, wow! Grattis till att ni har tagit er i kragen och hittat motivationen igen, visst är det en underbar känsla? Jag står still på mina 59 kg och jag vill inte gå ner mer så jag är mer än nöjd. Tränade ett tungt pass idag MEN jag har känningar i min onda axel så det blir att vila den nu ett tag. Just nu ligger jag vid poolen, vi har 25° i skuggan och bikinin och solskyddsfaktorn är på. Jag hoppas kunna skriva ett kapitel idag, tack förresten för alla hejjarop, behövs ha ha ha. Jag hojtar till när boken finns i handeln. Hur ser er helg ut? Jag ska träna imorgon och sedan ska jag ha poolhäng och skriva hela dagen. På kvällen ska vi ut och äta med våra grannar och jag vet redan vad jag ska äta, Kleftiko med grönsaker, mums! På söndag blir det också poolhäng och massor av skrivande och sedan ska vi ha picknick med några goda vänner på stranden. Ha en skön helg alla och se till att träna hårt så ni kan njuta av livets frestelser i helgen. Gör sunda och bra val! Pepp från ett somrigt och skönt Cypern!
Johsab81, nej jag har ingen erfarenhet av just diabetes DÄREMOT läser jag lyckliga artiklar om människor som har anammat LCHF stilen som har blivit av med sin diabetes. Hur äter du? Mycket snabba kolhydrater eller? Läs mer om detta hos Kostdoktorn. http://www.kostdoktorn.se/?s=diabetes&submit.x=-1160&submit.y=-174
http://recept.se/recept/lakritskladdkaka?utm_source=bizwiz&utm_medium=nyhetsbrev&utm_content=lakritskladdkaka&utm_campaign=nyhetsbrev-april-2 Wow vilken onyttig dessert jag hittade!
Flodis, jag saknar ett litet - innan 0,6 på min "rad" :)
Tack Cannes för din uppmärksamhet :)
MallanK: det låter som du haft en underbar semester!! Johsab: Min bästa kompis har haft diabetes sedan hon var 4 år. Vet du om det är typ 1 eller 2 du fått? Om det är typ 2 så går den att bli av med! I helgen ska vi till ullared och handla inredning till äldsta sonens rum. När barn nr 3 kom i november så gjorde han klart för oss att han minsann inte vill dela rum med lillasyster =) Så nu ska han flytta ned på nedervåningen med egen toa och allt, alla vi andra bor på övervåningen - stora killen snart 8 år. Idag blir det en sväng till biblioteket-måste plugga på nu då det ska tentas i maj. Efter plugg blir det gymmet och det blir första gången där denna veckan ( har bara blivit power walks med hunden och barnvagnen denna veckan ) ska bli så skönt. Jag tycker om promenaderna också och att komma ut i ljuset och den friska luften men det är något speciellt med att spöa skiten ur musklerna och lyfta tungt =)
Men pucko =) glömde ju veckans vikt : 92,4 kg det går låååångsamt nedåt....
Stilltje här, ingen nedgång. Ska jag skylla på influensa...ingen idé va´! Nästa vecka ska tydligen värmen och solen äntligen komma till Kalmar, så då får man väl lägga i en högre växel!