Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Lotta: kämpa på! Hoppas det vänder snart för dej och att fu får den hjälpen du behöver. CamillaQ: Imponerad att du vågat dej upp på hästryggen igen efter en sådan olycka - bra jobbat!
Lotta: håller tummarna att det löser sig för dig snart, att du får hjälp av både sjukvården och kanske från alternativ medicin för att få lösning på dina besvär. Flodis: du har verkligen hittat engagerade PT:n, vad roligt det låter med level 1 och 2..precis som en dataspel:) Här har jag jobbat senaste nätterna och har inte varit aktiv i tråden..men är nu ledig två nätter och lär kanske skriva en och annan rad:) Min PF fungerar utmärkt och mina kollegor på jobbet kan inte riktigt förstå hur man kan hålla sig från mackor och salta pinnar under nätterna:) Det har funnits försök uttav en av kollegorna att truga på mig massa mackor, men jag klargjorde tydligt att det är inte ok..vill hon ha sina mackor så får hon äta hela nätterna, jag har aktivt valt att inte strunta i min hälsa och då ska detta respekteras..basta! Så trugandet slutade rätt kvickt..he he!! Nu börjar det dra ihop sig lite sömn, i morgon blir det åter träning och sedan födelsedagsfirande då yngsta sonen blir myndig:) Ha det gott allihopa!
Dessa ska jag snacksa på idag ;) Detta behöver du till Paleo-Pannkakan: 5 ägg 3 msk kokosmjölk 1 krm salt 1 st banan 2 msk mandelmjöl 1. Knäck äggen i en mixer, tillsätt kokosmjölk, salt, banan och mandelmjöl och mixa. 2. På med spisen, välj om du vill köra helt på Paleo genom att steka i kokosfett – Annars stek i smör 3. Servera tillsammans med färska frukter! Vi valde hallon och banan vilket var en fantastisk kombo! Tillåter dieten rekommenderar jag även en liten klick grädde till. Supergott! Voilá!
Jag boxades i morse, såå kul och apjobbigt, En timme full ös! Nu ska jag strax äta och det blir grönsakssmoothie och en paleopannkaka med färska jordgubbar, mums! En chiafrö pudding står i kylen och väntar på mig i eftermiddag som mellanmål och ikväll blir det lax med hemmagjord LCHF pasta, mums mums!
En blogg om en kvinna som kör PF, LCHF och tränar hårt. Massa goda LCHF recept :) http://www.ceciliafolkesson.se/2013/02/07/periodisk-fasta-2/
Flodis: tack för länken. Snart blir det träning här, ska bara packa väskan. Idag bröt jag fastan med LCHF pannkaka med bacon. Ett par timmar efter träningen blir det rättikagratäng med grillad kyckling för min del. På kvällen kommer ju svärföraldrarna och firar att deras yngsta barnbarn blir myndig. Så idag är det full rulle här borta, ha det gott ni andra!
Älskar rättikagratäng, mums!!!!
Pepp till er alla på tråden
Lotta: hoppas du hittar nån som kan hjälpa dig. Jobbigt med sjukdomar som påverkar en när som helst och utan förvarning. Jag har en kompis som fick problem med sköldkörteln men hon blev bättre av sin medicinering även om det tog lång tid innan det funkade bra. Själv har jag precis varit i Rom med vår äldsta son som gjorde en bypass operation på ett sjukhus där för 18 månader sedan. Det fanns ingen läkare i Sverige som utförde den typen av operation så vi blev remitterade till Italien. Det var ruskigt jobbigt då ingen pratade engelska. Hur som helst gick operationen bra och nu var vi tillbaka för att göra standard kontroller och det såg fortfarande bra ut. Så allt känns mycket bra. Däremot misstänker jag att invägningen imorgon blir lidande pga av att jag inte kunde motstå några glass kulor (mörk choklad såklart - helt underbar!!) och några bruschetta. Men det var det värt! Flodis: du verkar helt outtröttlig! Du måste vara helt superfit vid det här laget. Idag var jag med på löpträningen på jobbet så nu är det no no med bröd några dagar! Pepp på er!
Godmorgon! Idag står vågen på 62,4 kg. (Flodis, jag saknar fortfarande minustecknet vid min nedgång, liten petitess men ack så viktig;) Har testat 2 dagars fasta/vecka i 2 veckor och mig har det passat, tänker fortsätta på det spåret så länge det funkar för mig! Ha en härlig fredag!