Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Flodis: alla recepten låter jätte goda! Nu blev jag hungrig! Min helg har ätits & druckits gott, jag har joggat & motionerat så vikten står kvar på samma som i fredags! =)) Vilket är nice!
jennyc: trist när man inte får träna, men snart nog så! Krya på dig!
Imorse tränade jag på som vanligt och sedan har jag bakat massa bullar till min härliga Man, jag har också förberett en chiafröpudding som står i kylskåpet och väntar på mig. Idag sitter jag ute och det är vaaaaaarmt och solen skiner från en klarblå himmel, bikinin är på :) Jag ska tillbringa heeeela dagen framför datorn och min bok, måste skriva skriva skriva då jag inte kommer att skriva något mellan tors-söndag då vi är i Rom. Hoppas ni får en bra vecka tjejer ocg kämpa på. Glöm inte att göra rätt val och att träna förstås :) Peppkram från ett underbart hett Cypern
Här har helgen varit sådär, var på akuten hela söndagen med sonen. Benet hade svullnat mer och gipset satt för hårt. Så det roade vi oss med i det fina vädret ute. Nu är lilleman i alla fall frisk (efter 9 dagars feber) och är i skolan så den här veckan jobbar jag 5 nätter. Går alltid lättare när man jobbar tycker jag. Lättare att falla för frestelserna när man är hemma. Har precis ätit en omelett och ska ut och gå en långpromenad. I dag skiner inte solen men får väl vara glad att det är uppehåll och inte regnar! Ha en bra vecka ni alla och Flodis ha det så underbart i Rom! Är inte ett dugg avis, här ska det som sagt jobbas hela helgen i stället:)
Madde65: ja det där med gipset är väl typiskt att det händer på helgen när ortopedmottagningen är stängt så man får tillbringa flera timmar på akuten istället. Hoppas du får bra jobbnätter nu! Själv har jag jobbat klart..nu ledig 2 nätter innan nästa 2 nätters jobb..men sedan är jag långledig en hel vecka. Nu är det bara 2 månader kvar till Midsommar..snart är vi där så jag säger som Flodis: gör kloka val!
Joggade igår & idag rör sig vikten neråt! Jippi!
Hej på er! Här har det varit fullt upp med både träning och brödbak igår kväll..De var nog det godaste brödet jag har bakat sedan 16 månader tillbaka när jag började min LCHF resa..mmm. Både min kära man och sön tycket att brödet var mycket gott och saftig så kolhydratskramare som dem är:) Så nu ska jag fylla på mitt skafferi med valnötter och mandelmjöl..för det där var inte sista gången jag bakar dem där nötkusarna. Här kommer receptet om någon är intresserad: Nötkusar 6 st 4 ägg 1 1/2 dl turkisk youghurt 1 dl mandelmjöl 2 dl malda eller fint mixade valnötter ( ca 80-90 gr) + lite att strö över om man vill 1/2 dl fibrex 1 1/2 msk fiberhusk 1 tsk bakpulver 1/2 tsk salt. 1) Sätt ugnen på 190 grader. Mal/mixa valnötterna. 2) Vispa äggen luftigt, ca 3min med elvisp, tillsätt sedan youghurten och blanda väl. 3) Rör ihop resten av ingredienserna och blanda ner i äggsmeten ordentligt. 4) Låt stå och svälla ca 10 min. 5) Forma 6 st fyrkantiga, lite platta kusar på en plåt med bakplåtspapper, använd gärna en blöt sked när du fora mar kusarna. 6) strö lite malda nötter över och grädda kusarna i ugnen tills dem har fått fin färg, ca 25 min. Låt svalna på galler under bakduk..
Tack salsasyrra, detta brödet ska jag baka efter Rom! Jag har tränat idag, boxfit, åhh vad jag älskar den träningen. Gjorde oneleg burpees, googla på det tjejer, ha ha ha. Sedan var det snabbt hem och duscha för att sedan åka och få min tredje laserbehandling för min axel och knän, de blir sakta bättre, tackar & bugar! Jag har haft min kurs idag och jag fick toppbra betyg på min inlämning, man tackarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr! Bara att fortsätta skriva, hoppas jag är klar i augusti :) Jobbigt att haft kurs ute i bikini i solen eller i morse när jag var tvungen att cabba ner och köra endast iklädd träningsshorts och linne :) I helgen ska vi få 30° och även nästa vecka, sommaren här här, tjohooooo! Nu ska jag beställa flygbiljetter till barnen så de kan komma ner och pussa på oss :) Pepp!
Låter som vanligt helt underbart Flodis, nu börjar det dra ihopa sig till min semester med sonen, får se vart det bär hän. Jag har inte bestämt än. Hans önskemål är all-inklusive, underhållning på kvällen på hotellet, som det ofta är med all-inklusive. Nära havet så vi kan snorkla...Ja, det var bara det! Vikten går sakta neråt!
Salsasyrra: Nötkusarna låter jätte smarriga, det får man prova ju!