icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    19 april 2013 09:00

Min vikt idag 70,2kg

• Veteran
    1732 inlägg
    19 april 2013 09:06

Cannes, fixat igen ;) Vet inte vad som hänt men nu är minustecknet där. MallanK, oj vad det måste ha varit jobbigt för er alla med språkförbristningarna och konstigt att inte Sverige hade den kunskapen som krävdes. Ja ja glad att det har gått bra och att sonen mår bra, det är ju huvudsaken. Jag har tränat på som vanligt och idag körde vi tabatainervaller i 25 minuter, jisses vad jobbigt men så effektivt och kul. Strax ska jag iväg och få manikyr och sedan ska jag börja redigera mina sidor som ska in på söndag, mycket jobb kvarstår. Jag står kvar på samma vikt 59,0 kg och jag är som sagt nöjd, vill inte bli smalare bara more fit. Vad ska ni göra i helgen tjejer? Vi har inget speciellt planerat, vi ska ut och äta en kväll och sedan ska jag skriva och träna och läsa in mig på Rom. På torsdag åker vi dit och ska ha en härlig weekend. Vi har sagt att vi ska resa mer så en weekend i månaden blir bra. Vår yngsta son åker till Australien 22 augusti och ska stanna där ett år och jobba. Jag och min man kommer att flyga ner över julen och fira den med honom och sedan kommer vi resa vidare ett par månader. Låter väl som en bra vinter? Cypern är för kall för oss i jan-mar. MallanK, jag älskar och träna och nu börjar jag bli riktigt fit, kul att det ger resultat! Kul att fastan funkar, älskar också det. Cannes, bra kämpat denna vecka. Stay tuned ! Pepp!

• Engagerad
    60 inlägg
    19 april 2013 09:12

Åså fredag igen, Tack MallanK för uppmuntran! Det här med Rom verkar vara en fluga. Ska själv dit om 2,5 vecka. Skriv gärna lite tips här ni som varit sedan. vikten oförändrad. Lotta

• Veteran
    1682 inlägg
    19 april 2013 09:55

Min vikt idag 67,9

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    19 april 2013 12:09

Hej på er! Här har veckan varit så där med mat och allt annat runt omkring, känns som jag sprungit mellan våningarna och passat upp på mina söner:) Lotta usch vad jobbigt det låter, hoppas att du blir bättre! MallanK fy för att vara i ett annat land när barnen inte mår bra, hur gammal är din son? Vikten stod på 64 kg i morse igen, men som sagt har inte blivit någon ordning varken med motionen eller maten den här veckan. Ha en bra helg alla och hoppas på lite sol och värme här hemma nu!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    19 april 2013 12:11

Flodis låter som en underbar vinter att kunna åka i väg! Låter inte dumt med en weekend i Rom heller:)

• Veteran
    1732 inlägg
    19 april 2013 12:31

Men bra där att du har gått ner trots sjukdom Johsab81 :) madde65, ja vi har aldrig varit i Australien så det kan bli spännande, tänkte passa på att se Nya Zeeland och Fiji också. Och jag vill tillbaka till Bali så jag hoppas vi hinner med det mé :) Kan vara kul för sonen att fira julen med oss, tror det kan bli ensamt annars, eller så är det tvärtom ha ha ha. Nu måste jag börja redigera.... Pepp!

• Veteran
    1310 inlägg
    19 april 2013 12:58

Hej alla glada! Är hemma med min 5åriga dotter idag, hon kräktes i natt & får bara i sig festis dricka. Tråkigt! Denna vecka har jag bara inte orkat jogga något alls, har ridit desstu mer! Nu rider jag ett 9årigt sto 2-4dagar/vecka åt en tjej som är gravid. Kul häst! Sen var jag & provred 2 andra hästar i tisdags, en 21åring & en 6åring. 21åringen var jätte rolig att rida, så han skulle jag ridit idag om inte tösen vart sjuk. Ska rida honom 1gång/vecka. 6åringen är en "gammal" galoppör som håller på att skolas om till ridhäst, men ett alldeles för stort & avancerat projekt som jag inte vill ge mig in på, ens om det varit min egen! To dangerous! Min egen häst fick en ny behandling för sina kotledsinflammationer som inte riktigt vill ge med sig, så ska tbx om 2veckor, så ingen ridning på henne, endast PW`s Min vikt ligger nu på 74kg, alltså gått upp sedan förra fredagen, damn!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    19 april 2013 13:03

Flodis & :-): Rom var perfekt just nu, härliga 22 grader och väldigt lite folk. Vi hann med att göra en standard tur och se det "obligatoriska". Tips: mitt emot Fontana di Trevi finns en skoaffär som heter Soré som säljer billig skor...:-) Madde65: Oskar var 17 när han gjorde operationen och vi var där i 3 veckor. Det var det jobbigaste jag varit med om och jag är så glad för att vi bor i Sverige och den fantastiska sjukvård vi erbjuds. Italien ligger 25 år bakåt i tiden när det gäller patientvård. Själva sjukvården är säkert lika bra, skillnaden ligger i hur man blir bemött och vilka rättigheter man har. Integritet finns inte och sen var det sjukt jobbigt att ingen kunde engelska när ungen låg med slangar och apparater som larmade och lös stup i kvarten. Men som sagt, operationen i buken gick bra så vi är oerhört tacksamma att vi fick göra den. Dock gjordes ett misstag som ledde till att han fick en nervskada på handen så han har bara 30% känsel i 2 av fingrarna. Efter denna erfarenhet har han blivit värsta patrioten och ÄLSKAR Sverige och framförallt svenska sjukvården och hyllar all trevlig o snäll sjukhuspersonal han träffar.

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    19 april 2013 13:14

CamillaQ: Vad härligt att få rida som du gör!! jag hade häst tills jag var 21 år (köpte en avlagd galoppör som jag red i skogen med o tävlade enklare klasser i hoppning med). På "äldre dar" har jag varit medryttare i 2 år på ett halvblod men när han såldes rann det ut i sanden. Hästar är verkligen fantasiska djur! Men som du säger ska man ha respekt för dem och även inse att man sitter på ett kraftpaket som kan ställa till det för sig. men visst blir man avis nu när våren kommer - finns ju inget härligare än att sitta på hästryggen och lyssna till fågelsången i skogen. Härlig helg på er!