Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Det låter väl som överkomliga önskemål CamillaQ :) Härligt för dig att vikten går neråt, här känns det för tillfället lite trögt, maten funkar men det har blivit dåligt med motionerande ett tag. Jag är dålig på att ta mig tid att göra nåt när jag är hemma senare på kvällarna från jobbet. Idag blir det lite av en prövning, jag testar 2 dagars fasta/vecka och är inne på 3:e veckan. Idag är jag hemma med sjuk dotter och ska fasta, har jobbat andra dagarna så då har det inte varit några problem. Jag är envis nog att klara det, men det blir betydligt svårare än att sitta på jobbet! Pepp till er alla!
CamillaQ, ni har inte bokat ännu? Välkommen till Cypern, vi har 30° och inte ett endaste moln på himlen. Havet är turkost och kristallklart :) Finns många all inclusive hotell på ön, bara välja :) Cypern är ju en blandning av Grekland och Turkiet, och maten är underbar och människorna gästvänliga och serviceminded. Välj bara rätt antal stjärnor på hotellet minst 4 :) Lycka till med fastan Cannes, idag är jag vrålhungrig och jag har 1,5 timme kvar av min fasta MEN jag härdar ut. Dricker massor av vatten och te. Bikinin är på och nu ska jag fortsätta på boken. Ikväll ska jag packa och imorgon kl 06.45 sitter vi på flyget till Rom. Jag kommer göra bra val i Rom för på måndag ska min matdagbok in till mina PT.ar som vanligt. Peppkram!
Flodis: tack för tipset, svårt att välja något annat nu! Hur var det med shoppingen? Är det som i Turkiet, stort utbud, många kopior? Hur gick det förresten med resultaten efter de gröna drinkarna du snackade om före jul? Fick du bättre hy & hår, var det inte så?
Shoppingen är inte detsamma som Turkiet, men visst finns det en del kopior men inte alls samma utbud som Turkiet. Jag älskar Turkiet och Bodrum är min favorit, jag har varit nästan överallt i Turkiet så ska du åka dit tveka inte att hojta till om du vill ha tips. Stämmer CamillaQ, jag fick mycket bättre hud och hår tack vare mina gröna drinkar! Så drinka på med de gröna grönsaks drinkarna, jag dricker mellan 5-10 dl om dagen, mums! Pepp!
Madde65 - ´jag känner också igen mig i sjukbesök efter 19 på vardagar och på helger...:-) jag ska också satsa på salsasyrras nötkusar i helgen. Är för tillfället i norra Italien i en liten stad som heter Pordenone. Reser i jobbet ibland så nu är det bara att njuta av solen och den goda fräscha maten! Igår åt vi bläckfisk med selleri och till huvudrätt en vit fisk som var helt fantastisk! Det blir dags att dra igång med cykelträningen när jag kommer hem så jag får tugga i mig att jag inte går ner denna vecka. Fast lite har jag nog gått ner eftersom jag har kört hyrbil från flygplatsen och stresspåslaget var tufft i den italienska trafiken...:-) Gps:en (min allra bästa vän på färden) slutade att funka några gånger och sen har de ju flera tullstationer längs motorvägen vilket jag inte riktigt var inställd på och det var en viss rutin som gällde där och man kunde inte betala med kontokort... puh. Mycket nöjd när jag sent omsider kom fram dit jag skulle. Intressant upplevelse. Brände not 500kcal på kuppen. Ha det bra alla
MallanK, njut av de italienska influenserna så länge det varar :) Italiensk mat .vem kan motstå dessa underbara smaker- inte jag iallfall, längtar tills jag får hugga in på de italienska smakerna redan imorgon, mums! Har kollat upp var det finns rawfood restauranger så jag ska släpa maken på några stycken :) Madde hoppas ni mår bättre och att ni får vara friska resten av året! Dags att fortsätta skriva! Usch, idag är jag hungrig och chokladsugen, gjorde precis egen chokladfudge på 3 tsk raw kakao, 1 tsk manuka honung och 1 tsk kokosolja, inte så onyttigt iallafall även om det triggar min sockerstinna hjärna. Hormonerna spökar. Pepp!
Hej på er! Dagens träning nyss avklarad och snart blir det till att dra täcket över huvudet..ska ju jobba nu 2 nätter igen. Det är inte så roligt att lägga sig när solen skiner för fullt, men sover jag inte så lär jag inte klara av att köra hem imorgon bitti efter nattens jobb. I morse fixade jag till mat inför kommande dagar, det blev tonfisklasagne och några köttfärsbiffar med lite grekiska smaker, fast inte riktigt som en äkta bifteki, jag får aldrig till den där kryddningen riktig som jag vill ha det..ooohh så jag längtar till Grekland, fast nu är det bara 2 månader kvar tlls vi är där:) Flodis: hoppas du får en helt underbar resa till Rom! Mallan: det är lite kul det där med trafiken i andra länder..jag körde för första gången bil i Grekland när jag hade tagit körkort 6 månader tidigare..mycket tutande och armar blev det och jag stormtrivdes. Snart är du hemma igen, så passa på och njut av allt som Italien har att erbjuda:)
Härligt salsasyrran, vad duktig du är! Vilken härlig resa du har framför dig :) Sov så gott!
Det är så härligt att läsa allt ni skriver man blir så glad & influerad, fortsätt med det! Kollade lite resor igår & det lutar åt Kreta, all-inklusive, 3+ stjärnigt hotell, rutschbanor på hotellet, nära till strand & shopping! Känns som det är mest prisvärt, tror det är i danska kronor: 7800:-, men allt annat är över 10 strecket. Får se om jag bestämmer mig idag! Vikten hoppade ner några hg sen igår, så jag är nöjd ! =)
Vägdag: 73,4kg. Stolt som en tupp! Har gjort bra val hela veckan! Trevlig fredag på er!