Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Ikväll när jag vägde mig efter joggingen vägde jag 72,6kg, men det vågar man inte skriva in i viktticker ännu, för nu är det helg!! Ska försöka hålla mig till 73,4kg iaf!!
CamillaQ, underbart! Ni som ska till Rom, missa inte butiken Klip, gå in på www.klip.it. Jag shoppade loss som en galning där, 9 plagg fick följa med hem och det finns allt möjligt där i Fiorucci stil. Jag köpte Please jeans för 45 Euro styck, ett par vita och bleka jeans sedan massor av toppar och klänningar i skönaste silke för runt 45 Euro styck. Hur billigt som helst!!!!! Spana in Tripadviser, finns hur många stalltips på bra restauranger. De har en gratis guidning genom stan kl 17.30 vid Spanska Trappan som är bra. Jag älskade pastan på Pummarola Drink. Nu ska vi göra Vatikanen och jag ska shoppa skor och bikinis :) Pepp!!!
Låter som du har det riktigt bra därborta i Rom, Flodis! Njut av fulla muggar! Vi åker snart mot stugan, solen skiner jag ska snart avbryta fastan med en omelett med brieost. Igår kväll bakade jag ju dem där nötkusarna i en bakform. Det blev bra, 50 min i 175 grader. Fast nästa gång ska jag dubbla degen så att brödet blir högre. Helt klart en ny favorit för min del:) Jag hade ju tänkt mig smörgåstårta till Valborg, men har nu ändrat mig igen...det får bli varmrökt lax istället...få se om jag hinner ändra mig ytterligare en gång innan Valborg är här:) Ha det gott allihopa, tjolahopp!
Vikt 73,7
Borta bra men hemma bäst, ligger i skuggan vid poolen och vi har 33° i skuggan. Man tackarrrrrrrrrrrrrrr! javisst går vi ut och äter ikväll MEN det blir en kycklingsallad med avocador för min del. Dags att hitta tillbaka till gamla goda vanor igen efter 3 ätvadduvilldagar :) Pepp!!!
God morgon på er alla! Här på landet lyser solen för tredje dagen i rad:) fast idag blåser det rätt bra och man kan ana mörka moln i periferin..Idag blir det liten promenad och lövkrattning på schemat och i kväll tänds grillen och till middagen blir det clubsteak med tillbehör. Imorse tänkte jag på dig Flodis, när dem gjorde rawfood cheecekaka på TV4, såg riktigt smarrigt ut.
Salsasyrra; Åhh du måste testa att göra en raw cheescake de är såå goda och man blir inte sådär proppmätt :) Idag fyller jag år och jag firade den tidigt med ett underbart tufft träningspass med min PT! Åkte nercabbat och det var 27° när klockan var 07.00, nu har vi 33° i skuggan och ja det är bikini som gäller och skugga! Jag ska fortsätta med min bok hela dagen och ikväll ska vi gå ut och äta, muuuusigt! Hoppas ni har haft en härlig helg och får en skön vecka med mycket värme och sol!!!
flodis: hipp hipp hurra, njut av din dag med fulla muggar!
Tack salsasyrra, vad gullig du är!!!! Jag njuter i skuggan i värmen :)
salsasyrra kolla in receptet :) http://www.recept.nu/holy-sweet/tarta/notter/raw-cheesecake-med-granatapple-och-cashewnotter/ Världens godaste cheesecake "raw food" med mixade nötter och granatäppelkärnor. Cashewnötterna till fyllningen ska helst blötläggas över natten (ca 8 timmar) men minst 3 timmar. Sötmandeln ska blötläggas i minst en timme men även den gärna över natten. ngredienser Botten 200 g sötmandel (blötlagd ca en timme eller över natten) 100 g torkade mjuka dadlar 1/4 tsk salt 0.5 tsk kanel Cheesecakefyllning 400 g cashewnötter (blötlägges i förväg) 2.5 dl kokosolja (smält över vattenbad på låg värme) 0.5 tsk vaniljpulver (ekologiska malda vaniljstänger) 0.5 tsk salt 2 dl färskpressad citronsaft (ca 5 citroner) 2 dl agavesirap, eller flytande honung 2.5 dl osötad granatäppeljuice, ca 4 st granatäpplen (finns att köpa på tetra om man ej har möjlighet att pressa själv)