icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    2 maj 2013 14:22

LCHF Kladdkaka Recept till ca 12-14 bitar 200 g choklad (jag tog en 70% och en 86 %) 200 g smör 1 dl Stevia strö eller Sukrin 1 tsk vaniljpuler 4 ägg Grädde och bär eller glass till servering. Vispa ägg, vaniljpulver och sockerersättning fluffigt. Smält smöret tillsammans med chokladen (låg värme!). Blanda ihop smetarna. Smörj en form eller klä den i smörpapper. Grädda på 200 grader 6-8 minuter och låt stå kallt. OBS- Ta ut kakan tidigt även fast den inte ser klar ut, den kommer stelna i kylen- jag lovar...

• Veteran
    1001 inlägg
    3 maj 2013 07:17

Min vikt idag är 73,2

• Veteran
    1310 inlägg
    3 maj 2013 07:18

Vägdag: 73,4kg & så nöjd att jag står kvar på samma. Nu var det ju valborg i veckan med middag & efterrätt, så att stå kvar på samma är bra! Lycka till alla & trevlig helg!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    3 maj 2013 08:36

Vikt: 89,9 kg. Så glad att ha uppnått mitt delmål: att komma under 90 kg! Jag har nu tappat 16,7 kg sen sonen föddes för 5,5 månad sen-känns jätte skönt! Men fortfarande 13,3 kg kvar så bara att fortsätta kämpa! Ha en härlig helg allihop och tack Flodis för alla goda recept!

• Engagerad
    60 inlägg
    3 maj 2013 08:40

67,0 denna dag. Ont i hela kroppen efter att ha styckat tjur i 8,5 timme. Nu är frysen fylld med kött, så nu gäller bara att fylla kylen med broccoli så är ett nyttigt halvår fixat. :-)

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    3 maj 2013 08:48

Står still denna veckan, 62,7 kg. Vägde mig dock i onsdags och då visade den faktiskt mindre, så jag är nöjd ändå. Grattis jennyc, alltid kul att uppnå ett delmål!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    3 maj 2013 14:14

Hej på er alla! Ny vikt 103.4 kg dvs -0.3 kg denna vecka. Helt ok resultat för min del, fast nästa vecka vill jag nog förlora lite mera för att komma i fas med målet:) Visserligen är inte min nya vikt en "fastevikt" utan jag vägde mig efter första måltiden, men så mycket skiljer det nog inte. Nu är min lediga vecka slut och nu börjar min tuffaste vecka på hela min schema..jobbar 3 nätter ledig 1 natt för att åter jobba 3 nätter..nu är det bara hoppas på att man får hyfsat stabila patienter på nätterna så blir det nog bra. Jag har nyss varit och tränat min sista gympass för denna vecka, nu på måndag blir det nästa gympass och då har jag även en date med min PT..vi får se vad han har och säga:) Hoppas ni alla får en riktigt bra helg, vi får se om jag hinner/orkar skriva något på tråden under kommande dagarna, tjolahopp!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    3 maj 2013 14:36

Grattis till delmålet Jennyc!! Alltid lika skönt att passera en nivå. Min vikt idag är 69.1 så jag är jättenöjd. Imorgon ska jag springa 10km på Kungsholmen Runt. Har inte långlöpt ännu i vår, men känner att detta kan bli en bra träningsrunda om inte annat. Ha en härlig helg!

• Veteran
    1682 inlägg
    3 maj 2013 15:46

68.7

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    3 maj 2013 16:01

Duktiga ni är tjejer! Vikt 64 kg. I morgon ska jag till Ullared med 3 tjejkompisar, vi ska sova över så det blir en trevlig helg med shopping och vin på kvällen. Ha en skön helg!