icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    5 maj 2013 15:00

Mallan: Jag gick upp under min graviditet - därav den snabba ökningen.... tack snälla för pepp! Och stort grattis till din nedgång! Du klarar de sista 5 kg nu också!

• Veteran
    1310 inlägg
    6 maj 2013 07:53

Jennyc & MallanK, ni är jätte duktiga! & kämpa på för snart är bikinin on! Jag är sjukt nöjd med helgen & även min vikt idag, som är samma som i fredags! För att jag sprungit & då var jag ändå på kalas i går med tårta, marängsviss, godis & kaka! Jag tog av allt & sprang en 1/2 timme extra. Jätte nöjd! Ska försöka landa på 72,4 tills på fredag! Mao -1kg. Woop wop, ny vecka nya utmaningar! Jag tog fram sommargarderoben igår & provade då byxor i stl 40 & de flesta satt riktigt snyggt! Nöjd med det oxå! Jag fick dessutom 4 komplimanger för min vårjacka som är jätte snygg men som är 3år gammal! Jag tror att den ser annorlunda ut på mig nu när den inte sitter åt utan får ett eget fall. Vackert väder har vi nu oxå med sol, vindstilla & blåhimmel. Finns det mer man kan vara glad för...nä!

• Veteran
    1732 inlägg
    6 maj 2013 08:07

CamillaQ, you rock!!! Här har vi precis packat strandväskan, bikinin är på och nu ska vi möta upp 12 andra kompisar på beachen. 33° och sol, kram och pepp om en skön ny vecka med BRA sunda val!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    6 maj 2013 08:33

Härligt CamillaQ, alltid lika roligt när skillnad känns på kläder, bästa peppen! Jag ska komma under 62,5 denna fredag, måste få en liten ändring på vågen nu så jag orkar ända ner till önskade 60:). Och du Flodis, du har det gött som vanligt hör jag;) ha det gott alla.

• Veteran
    1310 inlägg
    6 maj 2013 09:24

Härligt häng: Flodis Go inställning: cannes, du är ju nästan i mål! Gött!

• Veteran
    1732 inlägg
    6 maj 2013 15:29

cannes härlig inställning du är ju nästan i mål. jenny och mallan, ni kommer också fixa era mål. Jag gick upp 40 kg båda gångerna när jag var gravid....puh vill inte ens tänka på det! Vi hade en underbar stranddag och det var hett. DU kunde INTE Gå i sanden den var to hot. Havet var underbart med sina 24°, skön svalka mot den heta solen. Nu ligger jag vid poolen i skuggan och ska skriva igen :) Ha en skön dag alla!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    6 maj 2013 16:56

Duktig du är MallanK som sprungit! Ska få med mig sonen ut och springa en sväng nu. Efter helgen i Ullared vill jag inte ens ställa mig på vågen, mycket mat, godis och dryck:) Men det var en trevlig resa och hittade en hel del kläder. Nu är det jobb 2 nätter och på onsdag ska jag ut och bowla och äta med jobbet. Alltid trevligt att göra något utanför jobbet. Ha det gott!!

• Veteran
    1732 inlägg
    6 maj 2013 18:43

Här har ni en härlig övning som vi brukar göra :) http://www.youtube.com/watch?v=qXgJ9OaWMuQ

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 maj 2013 08:46

God morgon på er! Ja gårdagens date med min PT blev ändrat till nästa måndag då det har blivit någon dubbelbokning..Jag var riktigt sur och grining igår då jag inte hade fått sova ordentligt efter nattjobbet, det var så nära att jag proppade i mig massa godis, men när jag kom lite till sans i skallen så meddelade jag min gubbe at han INTE ska handla massa godis till mig som jag hade bett om tidigare. Ibland lyckas man att ta sitt förnuft till fånga i god tid. Idag är det ny och bättre dag, jag har sovit mer än 12 timmar i natt, så nu är jag pigg och alert igen. Dagsprogrammet består av träning och sedan blir det matlagning eftersom jag då jobbar igen 3 nätter. Här skiner solen och det verkar vara hyfsat varmt ute, ha det gott allihopa!

• Engagerad
    60 inlägg
    7 maj 2013 08:47

Nu åker jag till Rom, så mig ser ni inte förrän nästa vecka, so long!