icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    7 maj 2013 10:07

:) Njut av Rom!!!! Skönt att du har fått sova ut salsasyrran,min hjärna spökar alltid om jag har fått för lite sömn :) Tur att det är naturligt med siesta här i Medelhavet *ler* Idag har jag boxats en timme i hettan, jag undrar vilka träningskläder jag ska ha på mig i denna värme ( 33° ), ingen AC i träningslokalen-PUH! Det går ju att vrida ut linnet efteråt !!! NU ligger jag i skuggan vid poolen och ska skriva ett par timmar innan min lektion börjar :) Ha en skön dag alla och gör klocka val där ute. Glöm inte att träna!

• Veteran
    1732 inlägg
    7 maj 2013 14:39

http://nosugaradded.se/hur-paverkas-vi-av-socker/ Läs om hur vi påverkas av sockret :)

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    7 maj 2013 15:21

Ha det så härligt i Rom!! Salsasyrra känner igen mig när man sover för lite efter nattjobbet, lätt att ta till fel saker. Duktig du är som inte gjorde det i alla fall. Här har jag precis gått upp efter nattens arbete och solen skiner. Det blev premiären att ta på sig shortsen och ska ut och gå en sväng med hunden:)

• Veteran
    1732 inlägg
    7 maj 2013 15:31

Äntligen Madde65, shorts och sol :)

• Veteran
    1732 inlägg
    7 maj 2013 19:56

Aromsmör är så otroligt enkelt att göra och så mycket godare än färdigköpt. Här kommer 5 olika recept på mina favoriter på aromsmör. Metoden för alla recept är att använda mjukt smör, sedan är det bara att lägga i ingredienserna och vispa kraftigt med en elvisp. Rulla sen in dem i smörpapper eller plastfolie och stoppa in dem i kylen tills de hårdnat, obs. inte i frysen för då blir de för hårda och får en konstig smak. Och vad ni än gör använd för guds skull inte margarin utan riktigt smör. Lycka till. Aromsmör Vitlök & persilja (passar till allt) 400g normalsaltat smör 1st finriven king solovitlök 1dl finhackad persilja Saften från en ½ citron s/p Rödlök (passar till mörkt kött) 400g normalsaltat smör 2dl finhackad rödlök s/p Fräs löken mjuk och låt den kallna i kylen Chili & ingefära (passar till fisk, kyckling & ljust kött) 400g normalsaltat smör 1½ msk sambal oelek 3msk finriven ingefära s/p Kapris & citron (passar till fisk) 400g normalsaltat smör 3msk kapris Saften & finrivet skal från 1 citron s/p Dragon (passar till allt) 400g normalsaltat smör 3msk dragon 2msk vitvinsvinäger s/p Låt dragonen dra i vinäger 30 minuter

• Veteran
    1310 inlägg
    10 maj 2013 07:32

Va! Är det ingen som skrivit något här på 2dagar! Förvånansvärt! Men idag är det vägdag & mitt mål var 72,4kg men det blev "bara" 72,8kg alltså ner 0,6kg. Jag är så nöjd! Har ridit & joggat typ hela veckan, åt våfflor till lunch igår med barnen! Kollat resa med sonen nu & ska boka en vecka till Turkiet, all-inklucive, 50m till stranden, 100m till centrum, 2 rutschkanor på hotellet, sol hela tiden!! Kan man önska sig något mer? Jag tror till & med det fanns gymrum på hotellet!! Vi åker den 6/6, ska bli nice att det bara är han & jag! Mysfaktor på hög nivå!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    10 maj 2013 08:09

Så roligt med bokad resa CamillaQ! Här är det trögt som tusan. Trots att jag har gett mig tusan på att gå ner igen, har stått still och pendlat ett halvkilo fram och tillbaka 1 månad nu, så visar vågen +2 hg, alltså 62,9 kg idag. Väger mig nästan varje morgon nu och det kan pendla mellan 62,5 - 63.5 vissa dagar, är det så för er också? Jag sköter maten, skriver upp allt och håller koll på kalorierna, har kommit igång med löpning. I mitt huvud borde det göra nåt för vikten eftersom jag har promenerat innan. Men kroppen tycker tydligen att jag ska stå här och stampa ett tag :( Har ni några tips när vågen står still? (provade ett par jeans häromdagen i strl 29, det var inte igår, så humöret är inte i botten även om det kanske verkar så på inlägget :) Ha det gott!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    10 maj 2013 08:36

Hej! Magsjuk som här så nu håller vi tummarna för att resten av familjen klarar sej... Veckans vikt blev iaf 89,6 kg

• Veteran
    1310 inlägg
    10 maj 2013 08:50

cannes: Min vikt pendlar ibland upp & ner på 1-2kg. Joggningen borde göra sitt till viktnedgången! Lycka till!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    10 maj 2013 08:53

God morgon! Ja här blir det ingen viktuppdatering alls:( Vår våg har fått ett tokryck...den visar allt mellan 69-138 kg när jag ställer mig på den, så den går inte att lita på. Så jag får stå kvar på samma siffra tills vi har anskaffat en ny våg, helt enkelt... Ha det gott allihopa, själv ska jag sova nu efter jobbet...vi hörs!