icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    3 maj 2013 17:51

Madde65 - spännande med Ullared....-) du får väl redovisa de allra bästa klippen! Har kompisar som åkt med SJ event tur o retur som en ren nöjestur. Har själv aldrig varit där och det verkar ju helt galet när man har tittat på reality serien från Ullared. Lycka till!!

• Veteran
    1310 inlägg
    3 maj 2013 22:52

Grattis jennyc!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    4 maj 2013 08:29

Lycka till idag MallanK med springandet, och hoppas du Madde65 får en lyckad tur till Ullared! Här blir det jobb i helgen.

• Veteran
    1732 inlägg
    4 maj 2013 11:25

Hej tjejer, saknar ni mig???? He he he Jaghar häcken full med min bok och på söndag ska mycket vara klart samtidigt som vi har årets högtid på Cypern nämligen Påsken. Igår var det tjejkväll i kväll blir det Påskmiddag och poolparty hemma. Imorgon lugnt och på måndag beach med goda vänner från 09.00-18 med barbeque sol och bad och träning! Plus att vi har hantverkare hemma som kräver sitt, tur att min älskade Man förstår att jag behöver skriva så han har tagit tag i all städning :) Jag har tränat varje dag och jag älskar det! Boxades som en idiot idag och sparrades med en annan kille, jag var överlägsen. Ha ha ha Vi gjorde även massa tabataintervaller och jag slog honom på armhävningar på tå, yihaaaa!!!! Jag uppdaterar era vikter idag och snart försvinner jag in i min egna lilla skrivbubbla. 33° och strålande soool varje dag, bikini och massor av dopp i poolen, love it!!! Hur kan ni bo kvar i Sverige tjejer ha ha ha! Pepp till er alla och vad duktiga ni har varit!!!

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    4 maj 2013 13:51

Det har varit fantastiskt väder under Kungsholmsloppet idag. jag sprang 10km på 68min. Jättenöjd då målet var att hålla ett tempo som höll att springa hela vägen och det gjorde det. Nästa gång kan jag bli lite tuffare och sikta på 65min. Målet är att göra milen på 60min. Använde för första gången en pulsklocka och det var jättebra!! Den hjälpte mig att hålla bra tempo och inte springa iväg för fort första biten vilket är lätt att göra. Det var jätteroligt och jag rekommenderar alla som kan löpträna att anmäla sig till ett lopp så att man har ett mål. jag har anmält mig till 4 lopp i år och det finns hur många som helst över hela landet. Spring med syrran, bästa vännen, kollegan eller kärestan!!! Flodis - du får lägga ut nåt kapitel på boken så vi får tjuvkika...:-). man bli mycket nyfiken...-)

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    4 maj 2013 15:35

Tack alla =) Delmål kan jag verkligen rekommendera för dem av er som har lite fler kilon att gå ned. I början på min viktresa tänkte jag ofta: hjälp 30 kg hur i hela friden ska jag klara detta, det kommer nog aldrig att gå... Men med delmål blir det lite mer hanterbart. Dessutom kan man ta en liten tillbakablick vid varje uppnått delmål och titta tillbaks på vad man faktiskt har uppnått hittils och ge sej själv en klapp på axeln. Iaf jag blir lite knäpp när jag går ned ( har ju gjort denna resan två gånger innan efter mina första två barn ) och tycker att jag är lika fet fortfarande fastän jag tappat en hel del. Hmmmm undrar varför man funkar så...?

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    4 maj 2013 19:55

Jenny - håller helt med dig. Under lång tid när jag vägde för mycket (+15kg) så tänkte jag inte så mycket på det och led inte heller av det. Jag reagerade inte när jag tittade på bilder på den tiden. På nåt sätt "kunde jag inte se" hur tjock jag var. Men sen när man började gå ner i vikt så blev man plötsligt medveten och insåg att man faktiskt var tjock även om man vid det laget tappat en hel del kilon. Försvarsmekanism? Strutsstrategi? Jag vet inte. Men nu när jag tittar på foton från "före-tiden" inser jag hur illa det var ställt. HÄRLIGT att vara på rätt sida - och känna viljan o ambitionen att gå ner. Det gör en glad och tillfreds!

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    5 maj 2013 08:54

Mallan: Jag har hela tiden varit plågsamt medveten om hur stor jag varit och det tror jag har att göra med att jag gick upp allt så snabbt ( 9 månader ). Men blir bara så trött på mej själv att jag fortfarande känner mej lika stor som när jag var som störst trots att jag tappat 17 kg! Men kanske beror det på att jag fortfarande är överviktig? Kanske blir det bättre när man går i mål? Eller blir man aldrig nöjd?

• Veteran
    1732 inlägg
    5 maj 2013 09:01

Här kommer ett bra inlägg om periodisk fasta för er som behöver en uppfräschning http://www.ceciliafolkesson.se/2013/04/04/periodisk-fasta-uppdaterat/

• Mycket engagerad
    147 inlägg
    5 maj 2013 11:47

Jenny - jag förstår, jobbigt att det eskalerade så fort med viktökningen för dig. Jag började känna skillnad på riktigt nu när jag gått ner 10kg (av 15). Tänk tillbaka på hur mycket du faktiskt redan har gått ner och nu har vi 2 månader till sommaren kvar att jobba vidare på. Håll i nu - Jag hejar på dig!! Peppkram