Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Tack CamillaQ, ja det är bara att köra på :)
68,7 var dagens vikt igår var den över 69 1 Jojjobantning
Bra kämpat tjejer :) Och Cannes mäter du dig? Gör det så du inte tappar hoppet, ibland får kroppen för sig att spela ett spratt på vågen men man ser desto mer på måttbandet :) Löpningen lär visa sig som CamillaQ säger :) Jag tränar som en jubelidiot och är starkare än någonsin, underbart kul. INTE så att jags er ut som en bodybuilder men jag har tappat min mage, den är platt och magmusklerna syns och det var det läääänge sedan det hände sist. Typ i tonåren. Men jag kämpar på som en liten gnu och denna vecka har jag juicat nästan hela veckan, bara nyttiga gröna drinkar och PF på det. Igår ville jag tugga på något så jag gjorde en raw spagetti och köttfärssås, alltså bara grönsaker och hur gott som helst :) Vi har underbar väder och bikinin är på och jag ska forsätta skriva idag då mer text ska in på söndag :) Jag har skrivit mer än 200 sidor, whiiii vad kul! Hälften kvar kanske :) CamillaQ, du kommer att få det fab i Turkiet, son och mamma mys för hela slanten kan inte bli bättre. Vi åker över till Turkiet med vår motorbåt i mitten på juli och första anhalten blir Alanya sedan kommer vi att åka upp längs med hela kusten till Izmir så vi kommer återigen besöka många fina underbara ställen. Äta gott och shoppa loss. Vi blir väl borta 4-6 veckor skulle jag tro, vi tar det lite som det kommer då vi inte har några tider att passa. Hoppas ni har en härlig ledighet tjejer och kämpa på. Drygt en månad kvar till Midsommar, hur ligger du till med ditt mål? Om inget händer med vikten gör något annorlunda för uppenbarligen gör du fel. Gör om gör rätt. Tuffa ord men nödvändiga om man vill ha resultat. Peppkram!
Min vikt idag 73,4
CamillaQ - härligt med resa med ett barn. man kommer verkligen nära varandra och dét är så häftigt!! Cannes - storlek 29. Jag säger bara storlek 29!! Jag längar!! Håll i så kommer du snart i strl 28...! Min vikt oförändrad, 69,1kg I förrgår köpte jag en hybrid/racer begagnat av en kompis. 27 växlar... när jag åkte hem hade jag totalt glömt allt som hennes man instruerade mig hur allting funkade. Hittade de växlar som ligger närmast men vet inte riktigt hur man får in de andra dreven (3 olika!) Men bra tös reder sig själv - idag har jag cyklat 2 mil på 1,15min. Jättekul!!!! nu ska jag lägga in cykling varannnan dag och springa varannan. oroar mig faktiskt inte att jag står still i vikt för jag tror att om man bara kommer igångt orderntligt med träningen så kommer viktminskningen automatiskt. 4 veckor kvar till vätternrundan så jag har ingen tid att förlora. vi har jättehärlig sommarvärme i Stockholm... så behövligt,,,!
Låter som du har fin träning i min smak framför dig MallanK, har också blivit lite sugen att testa "racer" cykel, får sig ju en rejäl tur på 1 timme med massor av frisk luft! Och det är nog så, att det ger sig om jag fortsätter och är ihärdig. Lycka till med träningen!
Underbart MallanK med en ny racercykel och Vätternrundan :) Jag har boxats idag en timme på morgonen och sedan la jag mig i badet med magnesiumsulfatsalt för att få bort all träningsvärk. Min kropp, jisses säger jag bara :) men vad kul det är att testa nya gränser! Jag fick ju en valfri dator av min kära Man i födelsedagspresent och idag valde jag mellan en Mac Book Air och en Asus Zenbook. När kärleken kom ner med sin PC så jag kunde leka med den lite för att kolla hur PC funkade igen blev valet lätt. Det blev så klart en MacBook Air 13" med den största hårddisken. Den kommer att bli min trogna följeslagare Tänk att endast bära omkring på 1,35 kg istället för min MacBook Pro är hur tung som helst Vilken lycka!!!! Oj vad bortskämd jag är men jag vet åtminstone om det Det blir min perfekta skrivdator, många böcker kommer förhoppningsvis skapas via min nya vän Carpe Diem!
Camilla: vad mysigt med resa, njut av fulla muggar! Mallan grattis till cykeln..Vätternrundan, tufft brud du verkar vara..Jag skulle nog inte överleva den mer än kanske första 5 km:) sedan skulle jag ligga ner och flämta efter luft..Lite avis blir man:) Flodis: det inget fel att bli bortskämd och unna sig av livets goda, man vet aldrig vad morgondagen för med sig så det gäller att passa på att njuta av livet här och nu! Och har man råd med bra prylar så har man råd, man får inget med sig den dagen man lämnar det här livet..så brukar jag resonera:) Fast jag hade nog valt Asusen, pc människa som jag är... Grattis till er alla som har gått ner i vikt, ingen nämnd och ingen glömd! Här i Stockholmsområdet är det full sommar, det luktar sommar ute, maskrosorna är redan stora..våren försvann visst i rekordfart. Idag ska jag och min man åka och inhandla blommor till vår inglasade balkong. Jag håller på att inreda balkongen på nytt. Och i eftermiddag ska vi iväg och titta på dotterns blivande lägenhet, måste ju mäta lite fönster osv.. Så träningen blir nog först sent ikväll för min del. Igår var jag ju hos frissan och klippte av håret..dock tog hon inte så mycket, ca 4 cm..eftersom jag ska dit igen i mitten av juni för att permanenta om min kalufs. Men skönt är det att ha något kortare hår igen:.. Ni alla får ha en underbar dag idag och jag säger som Flodis..gör kloka val!
Jag håller med dig Flodis: jag har hållt på med hästar & ridning var varannan dag i 17år, men sen jag började med joggingen mer seriöst för 1år sen så har magen krympt & jag känner mig mer vältränad än jag någonsin känt mig. När man var yngre var man "bara" smal!! Jag håller med om "gör om gör rätt". Resan med sonen kommer bli superduper härlig! Nice weekend, folks!
CamillaQ: Hoppas ni får en underbar resa! Jag ska också åka med ett utav barnen bara, jag och äldsta killen åker till Bulgarien tillsammans med min mamma och lillebror 15/6 - det ska bli underbart! Det är typ 12 år sen jag åkte utomlands på sol och badsemester så jag lääääängtar!