icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Veteran
    1732 inlägg
    15 maj 2013 10:09

"Jag är omotiverad" Du ÄR motiverad , du bara glömde anledningen till varför du blev kär i fitness. Det ska inte kännas som "åh måste jag !" eller "åh vad jobbigt!" Man kommer ingenvart med sådana tankar. Hitta anledningen till "orkar inte vänta tills jag ..." eller "räknar minuterna till jag ..."

• Veteran
    1732 inlägg
    15 maj 2013 10:59

Träningspasset var underbart jobbigt idag och min kropp värker :) Skön känsla. Var på massage efteråt, himmelriket. Nu ligger jag vid poolen och ska skriva. Ikväll ska jag packa och imorgon åker vi till Sverige i 2 veckor. Landar i Göteborg och ska träffa goda vänner över en skaldjursafton. PÅ fredagen rullar jag ner till Köpenhamn och lördagen blir det EUS i Malmö. Rullar upp igen till Gbg på måndag och myser med barnen och sedan flyger vi till Gotland en vecka och hälsar på min familj. Tebax till Gbg ett par dagar för att sedan åke hem till Cypern. jamän, det var väl inte så mycket fläng ha ha ha. Jag har bokat in på Crossfit center så jag ska träna som sjutton tänkte jag ;) Hej hopp och gör klocka val där ute, vägdag på fredag!

• Engagerad
    60 inlägg
    15 maj 2013 17:40

67 kg och hemkommen från Rom. Men det var i alla fall trevligt! Nu till en strikt LCHF-vecka.

• Veteran
    1310 inlägg
    15 maj 2013 22:41

Flodis: EUS, menar du Eurovision song contest? Smarrigt med skaldjur! Vinka till mig när du är i Malmö, för där bor jag!! Idag har jag hopptränat med hästen & det var sååååå roligt! Sen orkade jag jogga min runda oxå. Dottern är hemma med feber idag med & jag har legat på soldäcket & solat halva dagen! Nice! Vågen vägrar ge med sig!

• Veteran
    1310 inlägg
    16 maj 2013 22:09

Idag joggade jag & red en häst. Super nöjd! Jag har solat & badat i poolen med! Nice med sommar! Nu börjar vågen röra sig!

• Mycket engagerad
    242 inlägg
    17 maj 2013 06:06

Visst är det gött att värmen äntligen är här, hoppas den stannar! Vikt idag 61,8 kg, så kul att det släppte!! Ha det gott alla, imorgon har jag en planerad äta-onyttigt-om-jag-vill-dag. Kan bli en pizza...

• Mycket engagerad
    498 inlägg
    17 maj 2013 07:09

Vad duktiga ni är som tränar och kämpar på så bra! cannes: åh vad gott! Jag har också planerat att äta pizza på min unnar dag nästa fredag när jag ska åka till Sthlm för att kolla på Bon Jovi! Blir bara promenader för min del med den här efterhängsna inflammationen.... Veckans vikt: 89,0 kg.

• Veteran
    1310 inlägg
    17 maj 2013 08:27

Cannes: så himla kul att det släppt för dig! jennyc: håll i med dina promenader, du ska se att det ändå någonstans gör nytta. I alla fall att komma ut varje dag & hålla igång kontinuiteten. Vikten är den samma som förra fredagen: 72,8kg, men den har ju varit upp & vänt på över 73kg, så jag får väl vara nöjd! Dottern är fortfarande hemma, men idag hoppas jag att feber släpper taget om henne! Igår gick jag & handlade mig en ljuvlig klänning som jag kikat på länge & storlek S passade alldeles perfekt!! Tror kanske att den är som en normal M igentligen, men länge nog har jag fått handla stl. L eller 40/42 & i vissa märken till & med 42/44!! Så jag är skit nöjd. & som jag har tränat i veckan, helt otroligt mkt & mina lårmuskler behöver vila. Så idag ska de få vila från joggingen, men ska rida 2 hästar idag ändå! Trevlig fredag på er!

• Utmärkt medlem
    635 inlägg
    17 maj 2013 08:30

Duktiga ni är! Här står det stilla men jag har sprungit 2 gånger den här veckan och sen har det blivit en hel del promenader. Ska springa en runda i dag också. Känns skönt att ha kommit i gång och springa och hoppas att jag orkar fortsätta med det. Än så länge blir det inte så långt utan tar det lite lugnt i början och se om jag orkar öka varefter. Ha en riktigt skön helg!

• Veteran
    1682 inlägg
    17 maj 2013 13:30

Min vikt 68.5