Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Madde , tack för din presentation. Jag lägger till dig på Funbeat också :) Rogann, det är exakt ett år sedan vi var i Sverige sist. Vilken underbart väder vi har haft denna ESC helg :) Ikväll blir det Kungsbacka för att hälsa på min styvson och hans fästmö, kul kul. Mina grabbar kommer ox¨ dit och det ska bli underbart härligt att få umgåsmed dem. Kram och ha en härlig söndag
Madde , tack för din presentation. Jag lägger till dig på Funbeat också :) Rogann, det är exakt ett år sedan vi var i Sverige sist. Vilken underbart väder vi har haft denna ESC helg :) Ikväll blir det Kungsbacka för att hälsa på min styvson och hans fästmö, kul kul. Mina grabbar kommer ox¨ dit och det ska bli underbart härligt att få umgåsmed dem. Kram och ha en härlig söndag
flodis: oj vad nära ni är oss då vi bor i kållered =) njut av Halland! Åskan hänger i luften här idag.
Vikten idag 74kg, hm, för mkt gott i helgen!! Men jag fortsätter träna & äta bra i veckan så får vi se om jag lyckas nå mitt mål: 72kg på fredag!! Kan bli lite svårt men om man verkligen vill!!! Idag ska jag träna dressyr på min medryttar häst. Det ska bli så himla himla kul! Jag tränade senast dressyr i februari/mars!! & för er som undrar så tränar jag i normala fall dressyr 1 gg/vecka om jag har en frisk häst. Men min egen har varit sjuk- kotledsinflammation, men är frisk & under uppstart! Ska iaf bli jätte kul! Jag ska även iväg & rida min andra medryttarhäst idag efter jobb. Så idag blir det nog vila från joggingen! Igår bokade jag resan som jag ska göra med sonen den 6/6! Det skulle ju blivit till Turkiet men då UD varnar för bombningarna så tackar jag gudarna för att jag inte redan beställt! Det blir till Rhytimnon, Kreta! Så skönt...om 2veckor!
När jag var ute & sprang i måndags så blev jag inte ens anfådd, jag svettas efter en kvart men ska nog springa mer på mitt löpband, då jag ställer farten & springer mer effektivt! Tränade igår & det var svettigt & väldigt kul! Idag blir det en runda ut i det regniga skåne med medryttarhästen & en tur i ridhuset med min egen! Ska dock jogga idag! Annars försvinner kilona inte!
Låter härligt CamillaQ! Jag har varit hos napratapen idag. Fortsätter att sakta men säkert börja röra på mig och träna upp den brustna vaden igen. urtrist med rehab. Finns nog inget tråkigare faktiskt. Tristast är nog att man så fort tappar kondisen från löpningen. Men jag har börjat cykla så småningom så vi får se
Försöker läsa igen hela tråden, mkt som har skrivits! Har varit på Easyline o spinning idag, är lite seg sedan måndagens easyline o intervallträning. Ska fortsätta läsa era inlägg;) Kram
Nu är vi på Gotland och njuter av mina familj. Älskar Gotland! Strosar i stan, powerwalkar varje dag, kör crossfit och PF. JAg kan tyvärr inte ändra era vikter på min padda så jag ändrar dem när jag är hemma på Cypern igen nästa fredag. Vad duktiga ni är alla och kämpa på och gör bra val! Peppkram!
Då var det vägdag igen. 62,2 kg idag vilket var lite väntat, hade en "frihelg" där jag åt det jag ville ha. Åt inte och unnade mig massor, men en pizza +öl och lite godissmakande av dottern blev det. Och det är så jag vill fortsätta kunna göra vid utvalda tillfällen, vill inte ha förbud. Det var alldeles perfekt med en fastedag på måndag efter, komma in i vardagen igen! Hoppas det har gått bra för er andra!
Ny vikt idag: 72.7kg. Som sagt så stod jag på 74kg imåndags men 72,8kg förra fredagen. Värsta jojon! Men super nöjd med träningen i veckan! & maten har varit bra! Nu är det fredag & vi ska ha gäster ikväll & då blir det ett nytt recept på efterrätt att prova: Kladdkaksglasstårta! Imorgon är det överaskning med sonen, vi ska åka/cykla dressin med två andra släktingar. Övernattning med mat, godis & vin hos den ena släktingen. På söndag blir det morsdags middag med förrätt, varmrätt & efterrätt. Nytt recept igen som jag hittade: dumlekolacheesecake med hallon! Mums! Måste nog springa rejäla rundor på mitt löpband!! Trevlig helg alla!