icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Minus 5 kg till Midsommar!!!

Veteran
1732 inlägg
17 december 2012 12:33

Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.

Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:

Flodis@60kg .........................58kg

Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg 

Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg

Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg 

Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg

Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg

Naihina@.............................71kg

Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg

• Nykomling
    8 inlägg
    31 maj 2013 08:55

Hej hopp! Det är spännande att följa er här! Här händer det saker! Vi ska sälja vårt hus idag kl 17, håll tummarna så att de inte hoppar av i sista stund! Har haft dubbla villor nu sedan februari, inte billigt kan jag lova... Men på vågen...suck...ner till 92,9 idag. Står på en platå, men ska skriva matdagbok nu så att jag inte äter för mkt! Idag startade jag dagen med en underbar ostpanderad omelett med skinka som fyllning och kaffe till det. Jobbar på söndag, sedan är det tre veckor till semester:) Tjoho! Denna veckans träning blev tre pw, easyline, spinning och bungypumpstavarna- ja precis som vanligt alltså;) Längtar tills jag ska gå ner i tid, från 100% till 70%, då ska här tränas!! Ha en underbar fredag! Hoppas vi kan fira lite extra ikväll!! Kram Mad

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 10:26

Välkommen Marie-Louise, underbart att ha dig här i vår grupp du positiva underbara människa! Jag ställde mig på vågen, 59kg och det förstår jag med tanke på att jag har ätit och druckit gott under 2 veckor. Ingen träning alls men periodisk fasta dock. Vi landade sent igår och jag har äntligen varit på mitt första träningspass. Apjobbigt och trodde att jag skulle dö MEN vilken känsla efteråt. Är väl i samma form som jag var innan jag åkte om en vecka eller två. Idag börjar jag en DETOX, behövs när jag har druckit vin och champagne i hela 2 veckor! Jag kör efter Jason Vales program och han är grym, det finns en app man kan ladda ner och det har jag gjort så man får inköpslista och alla recept! Under tiden kör jag såklart PF, ska köra en vecka!!! Måste rensa levern och resten av kroppen, ha ha ha! Men jisses vad ni är duktiga allihopa!!! Wow säger jag, ni har hittat ert sätt med mat och träning! Kanonduktigt! Madde, lycka till med husförsäljningen, jag hoppas ni kan fira ikväll! Skönt att trappa ner i tid så du kan få mer egentid med träning, du ska se att det kommer att ge resultat! När du kör LCHF se till att INTE äta så mycket fett från mejerihyllan, försök att få i dig proteiner via gröna drinkar också som främjar fettförbränningen :) Kör hårt tjejer! Jag har inte skrivit på 2 veckor och på söndag är det inlämning igen så jag vet jag vad ska göra! +30° i skuggan och min nya bikini är på! Ska hänga vid poolen i skuggan nu! Peppkram till er alla duktiga!!!!! Jag är IMPAD!!!!!!

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 10:28

Glömde, jag skriver in denna veckas vikt och struntar att ta med förra, hoppas det är ok? peppkram från ett underbart skönt Cypern, nu slipper jag frysa! Vi hade runt 12-14° på Gotland i en vecka men i går när vi lämnade Gbg var det sol och svensk sommar. Borta bra men hemma bäst :)

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 12:24

LCHF Äppelkaka ala 56 kilo 8 bitar 3 dl mandelmjöl Strösötning motsvarande 75 gram socker (vad du använder här är valfritt) 125 gr smält smör 0,5 dl vispgrädde 2 tsk bakpulver 1 tsk ekologiskt vaniljpulver 4 ägg 4 syrliga äpplen 50 g smör 2 msk kanel Sätt varmluftugnen på 180 g eller 200 g vanlig ugn. Smörj en springform. (Jag har en på 22 cm) Vispa ägg och sockerersättning luftigt och vitt, smält smöret. Vispa ner smör och grädden i äggsmeten. Blanda de torra ingredienserna och rör ner och blanda ordentligt, häll upp i formen. Skala och kärna ur äpplena och klyfta. Stek i smör några minuter. Pudra över kanel och låt allt småputtra någon halv minut. Fördela äpplena över smeten och tryck ner dem lite. Grädda i nedre delen av ugnen i ca 45 minuter. Lägg eventuellt över aluminium efter halva tiden. Servera med vaniljgrädde (vispad grädde smaksatt med vaniljpulver och ev. lite sötning)

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 12:27

Ett till LCHF recept från 56 kilo, småfrallor :) 4-6 bullar 1,5 dl mandelmjöl 1,5 dl pofiber 1,5 msk fiberhusk 1-2 tsk bakpulver (en del tycker det blir besk smak med för mycket bakpulver) 1 tsk salt 2 ägg 2 dl rysk yoghurt eller creme fraiche eller liknande 3 msk vatten eller mjölk 3 msk smält smör eller kokosfett svarta vallmofrön + uppvispat ägg Lägg gärna till 1 msk chiafrön i degen! Gott! Vispa äggen fluffiga, vispa sedan ner yoghurt och det smälta fettet. Blanda de torra ingredienserna och vispa ner. Låt allt stå och svälla i minst 5 minuter. Sätt ugnen på 200 grader och rulla försiktigt till bullar med blöta händer, lägg på bakplåtspapper och pensla med uppvispat ägg och vallmofrön. Grädda mitt i ugnen i ca 15 minuter. Servera med ett kokt ägg med lite majonnäs och jag drack kaffe med lite kokosmjölk i.

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 12:28

Dags att steppa upp lite. Höja ribban! Kan man göra något bättre än man gör nu? Kan man ändra på något man är mindre nöjd med? Klart man kan!

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 12:56

Hur länge är du med kryckor?

• Veteran
    1001 inlägg
    31 maj 2013 16:51

Vikt 73,2

• Veteran
    1732 inlägg
    31 maj 2013 18:21

Jag är nu inne på nionde veckan av periodisk fasta. Jag körde några omgångar i höstas, men aldrig så här länge. Jag får mycket frågor om periodisk fasta. Många vill testa och många har redan börjat. Jag kör 8/16-varianten. Jag äter i åtta timmar och fastar i 16. Jag äter mitt första mål mat 12:00 och äter fram till 20:00. På så sätt sover jag bort stor del av fasteperioden. Här kommer en lista med de fördelar jag upplevt med periodisk fasta: Inte lika stort fokus kring mat Man behöver inte tänka på mat lika ofta Man vet att man äter under 8 timmar och fokuserar på de timmarna. Man får mer tid över Med tanka på att man inte äter lika ofta, behövs inte lika mycket matförberedelser, och man får mer tid över till annat. Kvalité på mat När man väl äter brukar det automatiskt bli att man äter bättre mat. Man lär sg uppskatta mat på ett annat sätt. Eftersom man inte stoppar i sig saker 24/7 prioriterar man oftast (i alla fall jag) bra och ren mat. Träning Om man tränar tillsammans med periodisk fasta får man ut bäst resultat genom att träna precis innan ätfönstret börjar. I de flestas fall runt 11-12. Och energin man får av periodisk fasta är otrolig! Det sägs att tillväxthormonerna i kroppen ökar under periodiska fasta, vilket gör det lättare att bygga muskler. Fast även om musklerna inte blir större, brukar underhudsfettet minska, vilket gör att musklerna blir mer synliga. Fettförbränning Och till det de flesta verkar vara ute efter: Fettförbränningen. Under periodsik fasta använder kroppen det lagrade fettet som bränsle. Jag har minskat i fettprocent fast ökat i vikt. Precis vad jag var ute efter! Lågkolhydratskost och periodisk fasta Man kan äta vilkens sorts mat man vill under periodisk fasta. Men LCHF eller annan typ av lågkolhydratskost tror jag fungerar bäst. Man har en jämn blodsockernivå och slipper bli “akut-hungrig”. Man håller sig mättare längre, helt enkelt.

• Veteran
    1732 inlägg
    1 juni 2013 19:59

Idag har jag sjuk träningsvärk så jag kan knappt gå aj aj aj mina lår! Körde ett thaiboxningspass i morse och nu är jag stel som en pinne, tur att det är vilodag imorgon. Jag är inne på min andra dag av Detox och det går hur bra som helst. Jag dricker bara hemmapressade juicer av olika slags grönsaker och frukt, mums och nyttigt! Solen skiner och vi har varmt och skönt. Har suttit i skuggan och skrivit nästan hela dagen :) Ha en fortsatt skön helg! Pepp!