Vill du vara med? I denna tråd är det fokus på hälsosam mat & träning och viktminskning så klart. Jag delar med mig av mina erfarenheter och smarriga hälsosamma recept. Jag hoppas att medlemmarna i denna tråd också kommer vara aktiva här inne och dela med sig av sina tips & trix. Vägdag blir fredagar. God ton är ett måste i denna tråd för här vill vi trivas. Ni som bara tänkte rapportera in er vikt på fredagarna kan söka er till andra trådar tack, här är vi engagerade.
Deltagare:Startvikt/Målvikt:Nuvarande vikt: Viktförändring:
Flodis@60kg .........................58kg
Madde65@/60kg...................67kg..........60,8kg......-6,2kg
Wimsy@................................62,7kg.........55,4kg.......-7,2kg
Mittsätt@...............................67kg...........62,9kg.........-4,1kg
Cannes@..............................62,4kg..........61,4...........-1,0 kg
Molnz@................................92,5 kg............93 kg........+0.5 kg
Naihina@.............................71kg
Camilla7@..........................92,3kg.............91,2kg.....-1,1 kg
Lycka till på OP, jennyc! Jag brukar ju starta veckan med en viss uppgång, men inte denna vecka! Iaf inte så mkt & jag är sjukt nöjd med min vikt. Kläderna börjar sitta löst, jag kan ha en stortlek mindre & jag tycker om min spegelbild! Ja, kan det bli bättre?! Nej! Men jag har ju klart mer att gå ner, men det känns liksom lättare nu när man är mer tillfreds med sig själv & sommaren står för dörren!
Visst är det en härlig känsla CamillaQ! Visserligen har jag ca 2kg kvar, men jag börjar också känna mig bekväm!
Håller med dig cannes. Men jag har lika mkt kvar att gå ner som jag redan gått ner, men ändå känns det som man hitta sin kalori-stil! Jag tycker inte det är jobbigt med mat & träning, för jag har inte gjort det så svårt med att väga, leta kalorisnålt etc. Jag äter det som passar mig & familjen & så motionerar jag väldigt mkt!
Jag tror också att jag har hittat grejen för mig, och det har inte varit viktigt för mig att det ska gå fort ner utan att hitta rätt vanor och bort med ovanor, är på rätt väg helt klart! :)
All time lowest idag!! Tjoho jag är på gång jag e laddad & jag är så på G!
Va?? Ingen som skrivit på ett helt dygn, vad har hänt?
Hej på er, Har haft fullt upp senaste veckorna och inte riktigt haft tid att skriva. Sonen tar studenten imorgon så det är utspring och mottagning och allt det där fantastiskt roliga. Dessutom får vi bra väder så det är bara att tacka o ta emot. Nu är det en vecka kvar till tjejvättern och största orosmolnet just nu är skavsår i skinkan! japp - helt otroligt, men tyvärr sant. Svider som tusen nålar! Har googlat upp en salva och sen på loppet ska man tydligen smörja in hela alltet med vaselin så det blir en ny erfarenhet...:-) ...men vad gör man inte för sporten... spännande att väga sig imorgon.
Fredag igen och dags för vägning, 61,6 kg idag. Nöjd som tusan! :) ha en fin fredag alla!
Vägdag: 72,2kg visade vågen idag & jag går i ett lyckorus att den tagit detta skutt ner. Grannfrun var inne med sin flicka så hon fick badat igår i vår pool med vår dotter & då när vi står & snackar så avbryter hon mitt i en mening: -Förlåt om jag avbryter men jag har tänkt säga det så länge nu, du har blivit jätte fin i kroppen & gått ner så mkt, det syns på armar, i ansiktet, ja över allt! Jätte duktigt av dig! Så glad man blir att det syns & att folk är så snälla att de säger det! Det gör mig jätte glad! Hopptränade med lånehästen igår, första gången ute på gräs & hon skötte sig super bra! Det är så roligt att få rida en framåt häst som inte gör massa hyss & bocksprång hela tiden! Idag ska jag vaccinera vovven, rida min häst & kanske prova en ny medryttarhäst! Sen blir det handla mat, städa & sola & bada i poolen! & jogga får jag inte glömma, jag har ju vilat från det nu i 2 dagar, så nu e det upp på bandet igen & svettas så jag kan äta gott i helgen. På lördag är det cyklelfest i byn & det är alltid årets roligaste fest! Så ha en trevlig helg gott folk!
Välkommen Marie-Louise! Vad duktig du är Camilla! Kul när folk är positiva. Heja Cannes bra jobbat! MallanK slutar era barn skolan redan? Här slutar dom inte förrän den 13/6. Då tar min mellankille studenten och dagen efter slutar grundskolan. Vikten går upp och ner här, kommer inte riktigt i gång med maten. Fattar inte att det ska vara så himla svårt. Har tusen ursäkter för att ta något som inte är nyttigt och tänker hela tiden ska skärpa mig i morgon igen. Suck vad trist det är! Men som sagt kan inte skylla på någon annan utan det är bara att försöka att kämpa på. Nu är det sängen som gäller ett par timmar sen har jag ledig helg!